Wiele z tych systemów jest rzadko spotykanych w klasie samochodów kompaktowych lub dopiero debiutują one w nowej Astrze. Przednia kamera najnowszej generacji Opel Eye z rozszerzonymi możliwościami i funkcjami, takimi jak współpraca z systemem hamowania przedkolizyjnego czy nowa konstrukcja foteli o wyjątkowo korzystnej ergonomii to tylko wybrane przykłady.

„Kolejne generacje Kadetta i Astry wprowadzały innowacyjne technologie z wyższych klas w łatwiej dostępnym segmencie kompaktowym. Każda edycja modelu podnosiła poprzeczkę pod względem bezpieczeństwa, komfortu i wydajności. Chciałem, aby nowa Astra po raz kolejny wyznaczyła standardy w klasie kompaktowej. I udało się. Inżynierowie włożyli wiele pracy w zaprojektowanie nowych systemów, które podnoszą aktywne bezpieczeństwo. Samochód jest też wyposażony w najlepsze fotele w swoim segmencie” — powiedział dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann.

W nowym Oplu Astra debiutuje udoskonalona przednia kamera Opel Eye nowej generacji. Ma ona bardziej wydajny układ przetwarzania obrazu, lepiej wykrywa obiekty i przetwarza dodatkowe informacje z różnych źródeł. Po połączeniu z systemem IntelliLink Navi 900 kamera pobiera dane z systemu nawigacji, które są następnie łączone z danymi z rejestrowanego przez nią obrazu, a kierowca otrzymuje bardziej precyzyjne informacje niż kiedykolwiek wcześniej.

Dzięki rozszerzonym możliwościom kamery system rozpoznawania znaków drogowych w nowej Astrze działa bardziej precyzyjnie. Potrafi on odczytywać okrągłe znaki drogowe, spotykane często przy autostradach znaki prostokątne, a także symbole graficzne uściślające ograniczenia prędkości. Z kolei technologia zwielokrotnionej ekspozycji poprawia rozpoznawanie znaków dynamicznych, czyli wyświetlanych na przykład na tablicach diodowych. Ważną nowością w segmencie kompaktowym jest fakt, że w egzemplarzach wyposażonych w IntelliLink Navi 900 system rozpoznawania znaków drogowych nieustannie konfrontuje dane z przedniej kamery z informacjami z systemu nawigacji. System wyświetla również domniemane ograniczenia prędkości oraz ich zniesienie — na przykład przy wjeżdżaniu w obszar zabudowany i po jego opuszczeniu. Informacje te są wyświetlane na 8 sekund przed wartością dopuszczalnej prędkości wynikającą z ogólnych przepisów w danym kraju i kategorii drogi. Po skręceniu w drogę o innej kategorii dopuszczalna prędkość jest natychmiast aktualizowana. W nowej Astrze ograniczenia prędkości są stale wyświetlane na ekranie umieszczonym między prędkościomierzem i obrotomierzem, co pomaga uniknąć mandatów za zbyt szybką jazdę.

Mandaty grożą również za tzw. jazdę na zderzaku. Tego przewinienia nie będą jednak popełniać kierowcy nowej Astry wyposażonej we wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego, którego ostrzeżenia mogą pojawiać się na centralnym wyświetlaczu. System wykrywa obecność innych pojazdów w polu widzenia przedniej kamery i oblicza odległość od nich. Informacja ta jest następnie wyświetlana jako wartość w sekundach. Takie wskazanie jest zgodne z przepisami obowiązującymi w większości krajów europejskich, gdzie dopuszczalna odległość między pojazdami jest podawana właśnie w jednostkach czasu, a nie w metrach. Pojazd poprzedzający jest oznaczony zielonym symbolem samochodu. Jeżeli odległość jest niedostateczna, automatycznie aktywowany jest system ostrzegania przed kolizją, a symbol zmienia kolor na pomarańczowy.

W nowej Astrze debiutują też inne inteligentne systemy wspomagania kierowcy, które współpracują z przednią kamerą Opel Eye i podnoszą bezpieczeństwo. Należy do nich układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu teraz także z układem utrzymania pasa ruchu. Tak jak poprzednio system ten rozpoznaje oznakowanie poziome, ale oprócz emitowania znanych już ostrzeżeń o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu powoduje także delikatny obrót kierownicy, aby skłonić kierowcę do powrotu na właściwy tor jazdy. System działa przy prędkościach od 60 do 180 km/h, ale nie steruje pojazdem przez cały czas. Jeżeli moment działający na kierownicę nie zapobiegnie opuszczeniu pasa ruchu (np. na zakręcie), pomarańczowa ikona asystenta pasa ruchu miga, a kierowca słyszy także akustyczny alarm ostrzeżenia przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu, który trzykrotnie informuje o przekroczeniu linii oznakowania poziomego na jezdni. Drgania kierownicy i alarmy są wyłączane, jeżeli system wykryje, że kierowca aktywnie steruje pojazdem, hamuje, przyspiesza lub włączył kierunkowskaz.

Egzemplarze nowej Astry z przednią kamerą Opel Eye mogą być również wyposażone w system ostrzegania przed kolizją i hamowania automatycznego przy niskich prędkościach.

Kolejną funkcją podnoszącą komfort i zmniejszającą stres kierowcy Astry są akustyczne czujniki parkowania z ultradźwiękowymi czujnikami z przodu i z tyłu pojazdu. Czujniki są aktywne przez cały czas przy prędkości poniżej 11 km/h i automatycznie informuje kierowcę o obecności przeszkód w zasięgu czujników.

Oprócz systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego wyposażenie nowego Opla Astry obejmuje także liczne rozwiązania podnoszące komfort, które również pozytywnie wpływają na bezpieczeństwo. Jednym z nich są nowe ergonomiczne fotele z certyfikatem AGR (Akcji na rzecz zdrowych pleców). Zapewniają one najwyższy komfort na dalekich trasach, a firma Opel kontynuuje w ten sposób tradycję wyposażania swoich samochodów w fotele przyjazne dla kręgosłupa w bardzo atrakcyjnych cenach. Oprócz regulacji w 18 kierunkach, w tym regulacji bocznych segmentów oparcia, fotele mogą być opcjonalnie wyposażone w takie funkcje podnoszące komfort użytkowania, jak mechanizm masujący, pamięć ustawień czy nawet system wentylacji, co jest unikatową ofertą w segmencie samochodów kompaktowych.