Logo

Genesis G70 już wkrótce w Europie

Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Marka Genesis, powołana do życia przez Hyundaia 5 lat temu, dopiero w tym roku przystąpiła do organizacji własnych struktur w Europie, a jej kwatera główna na Starym Kontynencie mieści się Offenbach, w Niemczech. W swojej ofercie firma ma luksusowego SUV-a GV 80, sedana klasy wyższej G80, reprezentacyjną limuzynę G90 oraz wspomnianego sedana klasy średniej G70, który przeszedł właśnie kurację odmładzającą i będzie pierwszym modelem marki dostępnym oficjalnie w Europie.

Przeczytaj też:

Genesis G70 debiutował w 2017 roku, a technicznie bazuje na platformie wykorzystywanej m.in. przez Kię Stinger. Wprowadzone w ramach face liftingu zmiany objęły m.in. wygląd przodu auta z nowymi charakterystycznymi dla marki reflektorami „Quad Lamps”, wyrazistym grillem, na którym umieszczono logo oraz powiększonymi wlotami powietrza w zderzaku. Na przednich błotnikach pojawiły się również kratki wylotów powietrza. Modyfikacje wprowadzono również w wyglądzie świateł tylnych w stylu „Quad Lamps” oraz zderzaku z dyfuzorem w kolorze nadwozia i wystającymi zaokrąglonymi końcówkami układu wydechowego.

We wnętrzu pojawił się nowy system multimedialny z dotykowym ekranem 10,25 cala z zaprojektowanym specjalnie dla Genesisa interfejsem i wspierający bezprzewodowe aktualizacje jak również łączność z Apple CarPlay i Android Auto.

W ofercie jednostek napędowych silnik benzynowy o poj. 2,5 l o mocy 290 KM zastąpił stosowaną dotychczas, bazową jednostkę 2.0. Oprócz niej dostępny jest topowy wariant 3.3 V6 turbo o mocy 365 KM, znany m.in. ze Stingera. Nie potwierdzono jeszcze europejskiej palety silnikowej, ale można przypuszczać, że poza wymienionymi jednostkami obejmie ona także turbodiesla 2.2.

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
Powiązane tematy: Hyundai
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu