Wśród minivanów nowa Honda rywalizować będzie o klienta m.in. z takimi modelami jak Citroen Picasso, Renault Scenic, Opel Zafira czy Ford C-Max. Z długością 4285 mm FR-V plasuje się w środku stawki, przed Picasso, Multiplą i Sceniciem, a za Zafirą, C-Maxem i VW Touranem. Również szerokością nie odbiega od przeciętnej w segmencie i jest identyczna jak w Renault Scenic. Za to FR-V jest niższy od większości modeli (przewyższa tylko C-Maxa), co w istotny sposób wpływa na zwiększenie dynamiki i oryginalną linię pojazdu.

Wrażenie dynamiki zapewniają także opadająca maska i reflektory oraz linia boczna wznosząca się wzdłuż pojazdu. Podkreślają ją zarówno linia dolnej krawędzi okien, jak i listwy ochronne przymocowane wzdłuż dolnej krawędzi drzwi. Wśród innych charakterystycznych elementów bocznych warto wymienić duże lusterka z wbudowanymi kierunkowskazami (jak w Hondzie Accord) oraz niewielkie okna umieszczone tuż za słupkiem A.

Wnętrze modelu FR-V cechuje się dużą wygodą, elastycznością i prostotą zmiany konfiguracji. Sześć niezależnych siedzeń w dwóch rzędach otwiera wiele wariantów możliwości przewozu pasażerów i bagażu. układ siedzeń 3+3 umożliwia dziecku (czego najczęściej się ono domaga) podróżowanie na przednim siedzeniu wraz z rodzicami, a jednocześnie pozwala rodzicom sprawować odpowiednią opiekę nad dzieckiem. Środkowe siedzenie przednie można przesuwać o 270 mm (dwa zewnętrzne fotele przednie przesuwają się o 230 mm) i instalować w jedenastu różnych pozycjach.

W modelu FR-V można zatem przewozić trzy osoby i 1049 litrów bagażu (wg VDA). Jest to znacznie więcej niż np. w modelach Opel Zafira i Citroen Picasso: w obu tych samochodach pojemność bagażnika przy przewozie 6 osób wynosi 439 litrów (wg. VDA). Przy czym zmiana konfiguracji z pasażerskiej na bagażową jest ucieleśnieniem prostoty.

Standardowym wyposażeniem modelu FR-V są poduszki powietrzne kierowcy i pasażerów siedzących z przodu, przednie boczne poduszki powietrzne i kurtyny powietrzne z przodu i z tyłu. Obie przednie poduszki powietrzne aktywowane są dwustopniowo. Dodatkowo wszystkie siedzenia są wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Na polskim rynku w momencie wprowadzenia do sprzedaży dostępna jest tylko jedna jednostka silnikowa. Jest to dwulitrowy silnik DOHC i-VTEC o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 192 Nm przy 4.000 obr/min. Do przeniesienia napędu służyć będzie sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. W połowie przyszłego roku dołączy do nich silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l cechujący się wyjątkowo oszczędnym zużyciem paliwa i mocą 140 KM.