Jeep rozpoczyna hybrydową rewolucję w swojej europejskiej ofercie. Jako pierwsze w jego gamie zelektryfikowane napędy plug-in dostaną kompaktowe SUV-y Compass i Renegade. Auta dostępne będą w trzech pakietach wyposażeniowych: Limited, S i Trailhawk, a pod ich maskami znajdziemy turbodoładowane silniki 1.3 o mocy 130 lub 180 KM wspierane przez dwa motory elektryczne. Pierwszy z nich, umieszczony z przodu, zintegrowany jest z jednostką benzynową i może pełnić rolę generatora, drugi, na tylnej osi, ma przełożenie redukcyjne oraz zintegrowany mechanizm różnicowy („e-axle”) i dostarcza dodatkowe 60 KM mocy (stąd łącznie 190 lub 240 KM) i 250 Nm momentu obrotowego. Silniki elektryczne zasilane są przez baterie o pojemności 11,4 kWh, które według Jeepa pozwolą na przejechanie nawet 50 km w trybie czysto elektrycznym (w cyklu NEDC2) i z maksymalną prędkością do 130 km/h.

Jeep Compass i Renegade 4xe - uniwersalne jak zawsze

Poza trybem EV układ napędowy w obydwu modelach może pracować także w systemie hybrydowym lub E-Save, który umożliwia ładowanie akumulatorów podczas jazdy nawet do 80 proc. pojemności. Oczywiście zarówno Compass 4xe jak i Renegade 4xe mogą być również ładowane z domowego gniazda 230V lub z wykorzystaniem szybkich ładowarek sieciowych. W zależności od ich mocy czas pełnego naładowania baterii może wahać się do 5 godzin w przypadku instalacji domowej i do 100 minut przy podłączeniu do instalacji o mocy 7,4 kW.

Warto podkreślić, że obydwa modele mogą pochwalić się nie tylko świetną dynamiką – przyspieszenie do „setki” w trybie hybrydowym nawet 7,5 s i prędkość maksymalna do 200 km/h lecz także charakterystycznymi dla Jeepa zdolnościami do poruszania się w każdych warunkach drogowych. Standardem jest w nich m.in. nowa, sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów, nowoczesne sterowanie systemem zarządzania trakcją Selec-Terrain z trybami jazdy: Auto, Snow, Mud & Sand oraz Rock (w wersji Trailhawk), a także nowym Sport. Compass i Renegade 4xe mają głębokość brodzenia do 40 cm, a Compass Trailhawk nawet 50 cm. Ten ostatni imponuje też takimi parametrami terenowymi jak: kąt natarcia 30,4°, kąt zejścia 33,3°, kąt rampowy 20,9° i prześwit 21,3 cm (Renegade Trailhawk odpowiednio: kąt natarcia 28°, kąt zejścia 28°, kąt rampowy 18° i prześwit 20,1 cm).

Jeep Compass i Renegade 4xe – bogato wyposażone

Do wyboru będą trzy linie wyposażeniowe nowych hybryd plug-in: Limited, S oraz Trailhawk, w których znajdziemy liczne systemy dbające o komfort i bezpieczeństwo pasażerów, w tym m.in. reflektory Full LED, układ ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd i ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych i inteligentny asystent prędkości (tylko w modelu Renegade) oraz przednie i tylne czujniki parkowania. Wśród opcji są m.in. system monitorowania martwych pól widzenia, kamera cofania ParkView z dynamiczną siatką, automatyczny asystent parkowania i system bezkluczykowy Keyless Go. Multimedialna oferta obejmie system Uconnect z funkcjami My Assistant, My Car, My Remote, My Navigation i My eCharge, który w zależności od wybranego wariantu będzie można „doposażyć” w dodatkowe umiejętności, jak np. My Wi-Fi z hotspotem, My Theft Assistance, informujący o próbie kradzieży auta czy My Fleet Manager do zarządzania flotą.

Klientom zostanie też zaoferowana specjalna bezpłatna aplikacja GO 4xe LIVE, która po rejestracji zapewni dostęp do świata elektrycznej mobilności Jeepa.

Ceny nowych modeli zostaną ogłoszone już za kilka tygodni.