Gama jednostek napędowych do Kia Soul obejmować będzie 126-konny diesel z seryjnym filtrem cząstek stałych DPF (oraz ten sam silnik o mocy obniżonej do 115 KM dla niektórych krajów) oraz także 126-konny silnik benzynowy, wywodzący się bezpośrednio z nowoczesnej i niezawodnej jednostki 1,6-litrowej, skonstruowanej dla samochodu Kia cee’d. Każdy z tych silników spełnia normę czystości spalin Euro 4.

Najczęstszym wyborem europejskich nabywców Kia Soul będzie z pewnością zaawansowany 16-zaworowy diesel DOHC CRDi o pojemności 1,6 litra, opracowany przez niemieckie Centrum Doskonałości Kia w Russelsheim i wyposażony w elektrycznie sterowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic spalin (VGT) oraz opcję filtra DPF. Jego wersja standardowa rozwija moc 126 KM (93kW) oraz wysoki moment obrotowy 225Nm. Dla niektórych krajów (z powodów prawno-fiskalnych) dostępny będzie identyczny silnik o mocy 115 KM (85kW).

Kia Soul oferowany będzie także z silnikiem benzynowym Gamma o pojemności 1,6 litra, wyposażonym w wielopunktowy elektroniczny wtrysk paliwa oraz układ zmiennych faz rozrządu VVT. Ta 16-zaworowa jednostka zbudowana jest z aluminium i wytwarza 126 KM (93kW) przy 6300 obr/min oraz moment obrotowy 156Nm przy 4200 obr/min.

Z uwagi na niewielką masę własną Kia Soul odznacza się dobrymi przyspieszeniami w granicach 10,4-11,3 sekundy od 0 do 100 km/h i osiąga prędkość maksymalną ponad 175 km/h. Zużycie paliwa nie przekracza 5,1-6,6 l/100 km, a emisja CO2 do atmosfery wynosi 137 oraz 159 g/km.

Obok standardowej, precyzyjnej i lekkiej przekładni manualnej dla wersji Kia Soul z silnikiem 1.6 CRDi przewidziana jest także skrzynia automatyczna.

Pisząc o najnowszym modelu marki Kia, nie można nie wspomnieć o tym, że podczas styczniowej wystawy branżowej w Detroit (NAIAS) światło dzienne ujrzy nowy model oparty na rozwiązaniach z Soul. Firma zapewnia, że będzie to coś więcej niż tylko znane już auto "w nowym opakowaniu". W branży słychać głosy, że może chodzić tu o pięciodrzwiowy model klasy MPV.