• Lamborghini Huracán Tecnica wciąż korzysta z silnika V10 o mocy 640 KM, ale w porównaniu z odmianą EVO ma dłuższe nadwozie
  • Włoscy projektanci na nowo skalibrowali system LDVI i zmodyfikowali tryby jazdy, tak aby auto zapewniało przyjemność jazdy również podczas codziennego użytkowania
  • Dzięki programowi Ad Personam Lamborghini Huracán Tecnica będzie można spersonalizować pod kątem indywidualnych oczekiwań nabywcy
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Włoscy projektanci przygotowali kolejną odsłonę sportowego modelu Huracán. Zaprezentowany 12 kwietnia 2022 r. Huracán Tecnica wyróżnia się nową sylwetką, która dzięki jeszcze bardziej dopracowanej aerodynamice ma gwarantować większą stabilność i łatwość prowadzenia, przede wszystkim na zakrętach. To, co się nie zmieniło, to źródło napędu, którym nadal jest wolnossące V10 o pojemności 5,2 litra, uzyskujące moc 640 KM i dostarczające 565 Nm momentu obrotowego. Przy masie samochodu 1379 kg i stosunku masy do mocy wynoszącym 2,15 kg/KM wystarcza to, aby rozpędzić włoską nowość od 0 do 100 km/h w czasie 3,2 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 325 km/h.

Lamborghini Huracán Tecnica — Strada, Sport, Corsa

Lamborghini pozostało wierne napędowi na tylną oś. Aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter modelu, projektanci zastosowali skalibrowany od nowa system LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) oraz inaczej dostrojone w porównaniu z poprzednią wersją tryby jazdy. Kierowca ma do wyboru trzy tryby, tj. Strada, Sport i Corsa. Ten pierwszy gwarantuje stabilność i maksymalną zwrotność pojazdu, a przy tym pozwala skorzystać z wektorowania momentu obrotowego i systemu kontroli trakcji Performance Traction Control System (P-TCS). W tym trybie silnik i skrzynia biegów dostosowane są pod kątem komfortowej codziennej jazdy niezależnie od warunków.

Lamborghini Huracán Tecnica Foto: Lamborghini
Lamborghini Huracán Tecnica

Dwa pozostałe tryby zwiększają przyjemność ze sportowej jazdy. W trybie Sport zwiększa się nadsterowność i przesunięty zostaje próg poślizgu P-TCS przy jednoczesnym zagwarantowaniu zwinności i reakcji auta dzięki wektorowaniu momentu obrotowego. Poprawia się również reakcja jednostki napędowej po naciśnięciu pedału gazu, odpowiednią dawkę emocji zapewnia także obsługa 7-biegowej przekładni. Najbardziej bezkompromisowy tryb Corsa budzi sportowego ducha, co objawia się m.in. niesamowicie precyzyjną reakcją na ruchy kierownicą i rykiem silnika, który przy wyższej prędkości obrotowej jest ostrzejszy niż dotychczas. W tym trybie kierowca może liczyć optymalną reakcję przepustnicy, możliwie najszybszą zmianę biegów oraz maksymalną precyzję, zwinność i przyczepność.

Lamborghini Huracán Tecnica Foto: Lamborghini
Lamborghini Huracán Tecnica

Lamborghini Huracán Tecnica — dopracowany technicznie i wizualnie

Projektując model Huracán Tecnica, Lamborghini sięgnęło po własne doświadczenia z torów sportowych. Dowodem na to jest nowoczesny mechanizm, który służy do zarządzania chłodzeniem węglowo-ceramicznych hamulców. Rozwiązanie to gwarantuje jeszcze większą skuteczność hamowania na drodze i na torze, a specjalnie opracowane deflektory chłodzące i kanały wentylacyjne zacisków kierują powietrze na tarcze, aby zmaksymalizować rozpraszanie ciepła i ograniczyć temperaturę płynu hamulcowego.

Lamborghini Huracán Tecnica Foto: Lamborghini
Lamborghini Huracán Tecnica

Oprócz zmian technicznych, takich jak specjalnie dostrojony system kontroli trakcji Performance (P-TCS) oraz nowa konfiguracja zawieszenia, Lamborghini Huracán Tecnica zmienił się także na zewnątrz. W porównaniu z wersją EVO auto jest 6,1 cm dłuższe, co przy zachowaniu niezmienionej wysokości i szerokości sprawia, że wydaje się jeszcze niższe i szersze. Ten efekt wizualny potęguje tafla czerni w przedniej części zderzaka, która ciągnie się wzdłuż boków pojazdu aż do bocznych wlotów powietrza. Huracán Tecnica wyróżnia się także znanym już z pierwszej wersji Huracana zderzakiem Ypsilon Terzo Millennio, który teraz wyposażony został w kurtynę powietrzną. Przeprojektowanie przedniej części pojazdu pozwoliło zwiększyć siłę docisku i chłodzenie oraz zmniejszyć opór powietrza (o 20 proc.), co zaowocowało lepszą aerodynamiką oraz stabilnością podczas hamowania i dynamicznego pokonywania zakrętów.

Lamborghini Huracán Tecnica Foto: Lamborghini
Lamborghini Huracán Tecnica

Mimo swojego stricte sportowego charakteru Lamborghini Huracán Tecnica zaskakuje mnogością standardowych i opcjonalnych możliwości kolorystycznych, na które mogą pozwolić sobie nabywcy auta. Najbardziej wymagający będą mogli skorzystać z programu Ad Personam, który oferuje niemal nieograniczone możliwości personalizacji. Przykładowo w konfiguratorze dostępnych jest ponad 200 opcji kolorystycznych, w tym m.in. nowe wykończenie wnętrza z alcantary.