Obecna, trzecia generacja Lexusa IS występuje w ofercie od 2013 roku, jednak odważna stylistyka samochodu sprawia, że upływającego czasu zupełnie nie widać. Modyfikacje są zatem niewielkie.
Znawcy modelu zauważą zmienione reflektory, nieco większe wloty powietrza w zderzaku i zmodyfikowany grill. Tradycyjnie do oferty wprowadzono nowe wzory obręczy kół (standardowo montowane są 17-calowe). Z tyłu przestylizowano lampy i zmieniono kształt dwóch chromowanych końcówek układu wydechowego. Z zewnątrz odświeżony IS może wyróżniać się jeszcze jednym z dwóch kolorów lakieru - Deep Blue Mica lub Graphite Black Glass Flake.
Największą zmianą we wnętrzu, i to dosłownie, jest większy ekran systemu multimedialnego. Dotychczasowy, siedmiocalowy, prezentował się bardzo skromnie na tle nowszych modeli Lexusa – teraz będzie miał przekątną 10,3 cala. Do systemu sterowania dodano przycisk „Enter”, który ma za zadanie ułatwić obsługę. Poza tym delikatnie zmienił się wygląd prędkościomierza i obrotomierza, wprowadzono świeże motywy wykończenia kabiny i nowe uchwyty na kubki. Podobno inny jest również analogowy zegarek.
Pod maską wszystko pozostało po staremu. Najmniejszy sedan Lexusa nadal będzie oferowany w wersji IS 200t (silnik 2.0 turbo o mocy 245 KM) oraz w wersji hybrydowej IS 300h (silnik benzynowy 2,5 litra i elektryczny, łączna moc 223 KM).
Przy okazji modernizacji uaktualniono wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Na pokładzie odświeżonego Lexusa IS znajdzie się pakiet Lexus Safety System+, w którego skład wchodzą m.in.: układ automatycznego hamowania przed przeszkodą, układ ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu z korekcja toru jazdy, automatycznie światła drogowe i aktywny tempomat.
Lexus IS po liftingu powinien trafić do sprzedaży w Europie pod koniec tego roku.