Poprzednie BMW M5 występowało w trzech wersjach mocy: 560 KM, 575 KM (Competition) i 600 KM (30 Jahre M5). Kolejna generacja ma 4,4-litrowy podwójnie doładowany silnik V8, który rozwija 600 KM oraz 750 Nm. To pozwala na uzyskanie „setki” już po 3,4 s, a do 200 km/h M5 rozpędza się od startu w 11,1 s. Prędkość maksymalna auta wyposażonego w opcjonalny pakiet M Drive to 305 km/h.
Napęd na wszystkie koła M xDrive uwzględnia sportowy charakter M5. Układ w zależności od potrzeb rozdziela napęd pomiędzy przednimi i tylnymi kołami. Optymalna trakcja to dodatkowo zasługa aktywnego dyferencjału tylnej osi. Prowadzący może zdecydować się na jedną z pięciu opcji bazujących na różnych kombinacjach pracy kontroli stabilności (DSC on, MDM, DSC off) i napędu (4WD, 4WD Sport, 2WD). W bazowym trybie, z włączonym DSC i 4WD, system dopuszcza niewielki poślizg tylnych kół podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu. W ustawieniu M Dynamic (MDM, 4WD Sport) możliwa będzie kontrolowana jazda w poślizgu. Dla doświadczonych kierowców przygotowano jeszcze trzy tryby pracy M xDrive z wyłączonym DSC, w tym napęd wyłącznie na tylne koła, umożliwiający driftowanie.
Nowe BMW M5 ma usportowioną stylistykę nadwozia, mocno wyprofilowane fotele oraz rasowo brzmiący aktywny układ wydechowy. W opcji można zamówić m.in. węglowo-ceramiczne hamulce – lżejsze o 23 kg od standardowego układu. W sprzedaży we wrześniu Oficjalna premiera nowego BMW M5 odbędzie się podczas salonu we Frankfurcie. Zamówienia będzie można składać już od września, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów wiosną 2018 roku. Z okazji premiery nowej generacji w ofercie pojawi się specjalna wersja M5 First Edition, limitowana do 400 egzemplarzy.
BMW M5 - naszym zdaniem
Prowadzenie, osiągi i stylistyka jak zawsze w przypadku BMW M5 są na najwyższym poziomie. Jestem pewien, że przyjemność z jazdy także.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo