- McLaren Artura Spider napędzany jest hybrydowym układem, który generuje 700 KM
- Samochód rozpędza się do setki po 3 s, a maksymalnie można nim jechać 330 km/h!
- Dach pojazdu można obsługiwać podczas jazdy do 50 km/h, a rozkładanie lub składanie hard-topu zajmuje 11 s
McLaren Artura, który pojawił się na rynku w 2021 r., budzi zainteresowanie nietuzinkową stylistyką czy otwieranymi do góry drzwiami. O tym, jaką ciekawość budzi ten model, mogliśmy przekonać się podczas testu. Jesteśmy pewni, że nowe, otwarte wydanie też będzie siało popłoch wszędzie tam, gdzie się pojawi.
McLaren Artura Spider – po 11 s jedziesz bez dachu nad głową
McLaren Artura Spider prezentuje się atrakcyjnie zarówno z zakrytym, jak i z otwartym dachem. Jednoczęściowy hard-top obsługiwany jest elektrycznie i pozwala na odkrycie wnętrza już po 11 s. Co istotne nie trzeba zatrzymywać się, żeby auto przeobrazić z coupe w cabrio lub odwrotnie, bo obsługa dachu możliwa jest do 50 km/h.
McLaren Artura w wersji coupe napędzana była hybrydą o łącznej mocy 680 KM (585-konny benzyniak i 95-konna jednostka elektryczna). Wraz z wprowadzeniem Spidera moc spalinowej jednostki wzrosła do 605 KM, a łączna moc układu do 700 KM (takie wzmocnienie można za dopłatą zafundować także już jeżdżącym wersjom coupe).
McLaren Artura Spider – tylko 3 s do setki
Potężna moc, a zatem osiągi też powinny być oszałamiające. Dość powiedzieć, że McLaren Artura Spider rozpędza się do setki po 3 s, 200 km/h uzyskuje po 8,4 s, a 300 km/h po 21,6 s. Prędkość maksymalna pojazdu to 330 km/h!
Dzięki temu, że do napędu samochodu wykorzystano hybrydowy układ, świetne osiągi nie są okupione nadmiernym zużyciem paliwa. Producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 4,8 l/100 km. Jednocześnie McLaren deklaruje, że w trybie czysto elektrycznym zasięg wynosi 33 km (w coupe – 30 km). W ten sposób można podróżować z maksymalną prędkością 130 km/h.
Z umieszczonym centralnie układem napędowym współpracuje dwusprzęgłowa, 8-biegowa skrzynia. Jeżeli takie będzie życzenie kierowcy, to zmianę przełożeń można odebrać automatowi i wykonywać ją ręcznie bez odrywania rąk od kierownicy.
Wraz z debiutem wersji cabrio wprowadzono również nowe kolory lakierów. Ponadto pojawiło się czarne oznaczenie pojazdu plakietkami Stealth. Na życzenie emblematy mogą mieć szarą barwę.
McLaren Artura Spider został przewidziany na rok modelowy 2025, ale można go zamawiać już dzisiaj.