Już na pierwszy rzut oka nowy Concept zawiera w swojej stylistyce liczne cechy, które wyróżniały w przeszłości modele MINI i uczyniły z nich markę kultową. Liczne rozwiązania zastosowane zarówno wewnątrz pojazdu, jak i w jego zewnętrznej stylistyce również określić można mianem typowych dla tej marki. Szeroko otwierane drzwi wyróżniają ten pojazd w takim samym stopniu jak jego całe nadwozie a la coupe pozbawione słupka B, karoseria w kolorze srebrnego metaliku czy wyrafinowane materiały wykończeniowe w kabinie.

MINI Concept Frankfurt nawiązuje jeszcze do klasycznego Mini Travellera w swojej eleganckiej stylistyce typu Estate, której ikonami są dzielone symetrycznie tylne drzwi i podzielone tylne boczne szyby. W zewnętrznej sylwetce koncepcyjnego Mini dominują linie zaokrąglone, choć nie brakuje też cech bardziej masywnych (nadkola.)

Ideą twórców tego auta było maksymalne ułatwienie załadunku pojazdu oraz wsiadania do niego. Dlatego wszystkie drzwi (przednie i tylne) wyposażono w przeguby i zawiasy. Dla łatwego dostępu do kabiny działanie mechanizmu otwierającego polega jedynie na otwarciu jednym małym ruchem drzwi na zewnątrz i niemal jednoczesnym przesunięciu ich do przodu. Szeroko rozstawione osie dają łatwy dostęp do tylnych siedzeń a jednocześnie dodają sylwetce pojazdu niezwykle sportowego, dynamicznego charakteru.

MINI Concept Frankfurt wyposażono w dodatkową skrzynkę pakunkową o regulowanej wielkości, którą umieszczono w bagażniku. Dla ułatwienia dostępu do bagażnika jego pokrywa zdejmuje się do tyłu zaś pokrywa skrzynki jest przezroczysta, a po zdjęciu służyć może jako rodzaj przegrody między przedziałem pasażerskim i ładunkowym. Otwierana jest też tylna część dachu, co znacznie ułatwia załadunek.

Bez wątpienia MINI Concept Frankfurt zapewnia dość miejsca dla czterech osób. Oparcia tylnych siedzeń składają się zupełnie do poziomu podłogi tworząc w ten sposób przedział bagażowy a środkowy podłokietnik po złożeniu go do podłogi przynosi dodatkową przestrzeń ładunkową.

Zaprezentowany we wrześniu 1960 r. 4-osobowy Mini z dużym przedziałem ładunkowym, sprzedawany był wówczas w wersji Austin Seven Countryman i Morris Mini Traveller. Już sama nazwa Traveller sugerowała, że jest to pojazd dla ludzi aktywnych. W okresie do 1982 roku sprzedano ponad 400.000 sztuk tego modelu, w tym specjalną wersję Mini Clubman z roku 1969.