Boreal nie będzie zatem walczył z Dacią. To ważny model ujęty w planie rozwoju Renault poza Europą, obok Kardiana spokrewnionego z Dacią Sandero. Nowy model trafi do sprzedaży w Ameryce Łacińskiej, Afryce Północnej, Turcji, Indiach i Korei Południowej.
Renault Boreal — co to za auto?
SUV mierzy ponad 4,55 m długości przy rozstawie osi wynoszącym 2,7 m, czyli niemal tyle samo co Bigster. Prześwit wynosi ponad 21 cm. Gdy dodamy do tego przestronne wnętrze i ponad 520-litrowy bagażnik, to otrzymujemy wszechstronny pojazd. Boreal nie przypomina jednak Dacii, wyglądem nawiązuje do najnowszych modeli marki Renault. Będzie też dużo lepiej wyposażony.
Do napędu posłuży silnik 1.3 TCe generujący 138 KM mocy i 240 Nm momentu obrotowego lub 156 KM i 270 Nm (w zależności od rynku). Czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka będzie współpracować z dwusprzęgłowa skrzynią biegów EDC. Przyspieszenie od zera do 100 k na godz. wyniesie niespełna 9,3 sekundy.
Renault Boreal zadebiutuje w Brazylii
Produkcja modelu Boreal będzie odbywać się w fabrykach koncernu Renault na dwóch kontynentach. Z brazylijskiej Kurytyby samochody będą dostarczane do 17 krajów latynoamerykańskich, a zakład w Bursie w Turcji będzie zaopatrywał 54 pozostałe rynki.
Sprzedaż rozpocznie się pod koniec 2025 r. w Brazylii. Od 2026 r. nowy SUV będzie wprowadzany do kolejnych krajów.