- Sportage to hit Kii, również na polskim rynku — zajmuje czwarte miejsce w tegorocznym rankingu modeli
- Odświeżony SUV zmienił się głównie z przodu oraz otrzymał gruntownie przeprojektowany kokpit
- Pierwsze egzemplarze pojawią się w trzecim kwartale tego roku, hybrydy dołączą później
Kia Sportage to jeden z rynkowych hitów na polskim rynku. Jak wynika z raportu Samaru, od stycznia do maja br. koreański SUV produkowany na Słowacji plasuje się na wysokim czwartym miejscu w rankingu modeli - 5702 rejestracje. Nieco większym zainteresowaniem cieszy się wśród klientów prywatnych (3257).
Kia Sportage po liftingu: nowa "twarz" i dużo lepsze wnętrze
Jak to z liftingami bywa (często są one nazywane faceliftingami), największemu retuszowi poddano przód Sportage'a, który upodobnił się do najnowszych modeli marki. Auto otrzymało zmodyfikowany zderzak i nowe reflektory LED z charakterystycznymi pionowymi światłami do jazdy dziennej. Ponadto wprowadzono inne wzory obręczy kół w rozmiarach 17, 18 i 19 cali, lekko zmieniono także tylny zderzak i wkład tylnych lamp.
Zdecydowanie więcej wydarzyło się w środku SUV-a Kii. Deska rozdzielcza stała się bardziej elegancka i minimalistyczna. Centralnym punktem są dwa zakrzywione wyświetlacze połączone ze sobą (każdy o przekątnej 12,3 cala). Kierowca zyska wygodniejszy dostęp do informacji również dzięki zastosowaniu większego wyświetlacza przeziernego (HUD). Pojawią się nowe funkcje i usługi: bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto, aktualizacje over-the-air, płatności za parkowanie bezpośrednio z samochodu czy hotspot Wi-Fi z internetem 4G LTE i możliwością połączenia pięciu urządzeń.
Uwagę zwraca nowa kierownica o dwuramiennym wzorze i grubym środkiem. Producent wspomina też o nowej tapicerce foteli i coraz większym udziale materiałów z recyklingu. W najwyższej wersji GT-Line standardem jest tapicerka Dynamica, czyli połączenie sztucznej skóry i zamszu (nowością będzie biało-czarne wykończenie).
Kia Sportage po liftingu: jakie silniki, kiedy w salonach
Gama jednostek napędowych nie ulegnie zmianie. Do wyboru nadal będą: spalinowy silnik 1.6 T-GDI o mocy 150 lub 180 KM, 239-konna hybryda HEV lub 288-konna PHEV. Hybrydy będą mocniejsze i otrzymają nową przekładnię. Topowy wariant plug-in, który do tej pory był dostępny wyłącznie z AWD, będzie dostępny także z napędem na przednie koła.
Kiedy nowa Kia Sportage trafi do polskich salonów? Pierwsze egzemplarze z silnikiem 1.6 T-GDI pojawią się w trzecim kwartale br. Na hybrydy trzeba będzie poczekać dłużej — na HEV do czwartego kwartału, a na PHEV do początku 2026 r. Ceny jeszcze nie są znane.