- Zupełnie zmieniony wygląd, rewolucja we wnętrzu, nowy system multimedialny i udoskonalony układ Toyota Safety Sense. Pod wieloma względami nowa Toyota RAV4 to rewolucja
- Ale nie w najważniejszej kwestii. Nowa Toyota RAV4 będzie oferowana jako pełna hybryda. I to w dwóch wersjach do wyboru: z napędem na przód i AWD-i. Tak lubiany przez polskich kierowców napęd został udoskonalony
- Bardzo mocno dopracowano także trzecią hybrydę w gamie, tę z wtyczką i dużą baterią. Ma mieć ok. 100 km zasięgu w trybie elektrycznym i zaskoczyć osiągami
- W ofercie będzie też RAV4 GR SPORT, a sportowy pakiet nie ograniczy się tylko do drapieżnego wyglądu
- Czy nowa Toyota RAV4 to hybrydowy SUV? Jak najbardziej
- Będzie też zupełnie nowa hybrydowa Toyota RAV4. Z wtyczką
- Nowa Toyota RAV4 otrzyma także wersję "sportową"
- A co słychać we wnętrzu nowej Toyoty RAV4?
- W nowej Toyocie RAV4 nie mogło zabraknąć całej armii systemów i asystentów
- Kiedy poznamy ceny nowej Toyoty RAV4?
Na oficjalnej prezentacji nowej Toyoty RAV4 z naszej redakcji był redaktor Krzysztof, który po powrocie na pewno podzieli się swoimi wrażeniami, ale stwierdziliśmy, że to zbyt ważny model, żeby czekać. Zwłaszcza że Krzysiek dosłał nam wszystkie najważniejsze informacje i paczkę swoich zdjęć. Część z nich wkleimy oczywiście w tekst, a na dole artykułu znajdziecie obszerną galerię.
Przeczytaj także: Tego Lexusa można mieć w cenie Toyoty. Japończycy dali dużą promocję. Sprawdziliśmy, czy warto
Czy nowa Toyota RAV4 to hybrydowy SUV? Jak najbardziej
Zaczynamy od najważniejszego dla polskich kierowców. Choć rozmiarami nowa generacja jest bardzo zbliżona do aktualnej, to Toyocie RAV4 w wielu miejscach zaserwowano niemałą rewolucję. Jednak nie w napędach, z czego na pewno Polacy się ucieszą, bo pokochali hybrydy.
Do wyboru będą dwie pełne hybrydy. Producent podkreśla, że SUV otrzymał najnowszą generację układu z udoskonalonym układem przeniesienia napędu, ulepszoną jednostką sterującą mocą, akumulatorem i innymi podzespołami. Zwiększono także moc przedniego silnika elektrycznego, co poprawiło przyspieszanie i gwarantuje bardziej bezpośrednią reakcję na gaz. RAV4 Hybrid z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i ma 191 KM mocy, a wariant z napędem na przednie koła wytwarza 183 KM.
Na konkretne liczby trzeba jeszcze trochę poczekać. Bliżej rynkowej premiery dowiemy się, ile nowa Toyota RAV4 pali i jakie ma dokładnie osiągi.
Będzie też zupełnie nowa hybrydowa Toyota RAV4. Z wtyczką
Zdecydowanie jednak Japończycy najbardziej dumni są ze swojej hybrydy typu plug-in. Oczywiście taka wersja napędowa była już w Polsce oferowana w aktualnej generacji, ale nowa RAV4 ma być pod każdym względem lepsza. I trzeba przyznać, że na papierze plug-in robi wrażenie:
- ma nową litowo-jonową baterię o pojemności 22,7 kWh, dzięki czemu zasięg w trybie elektrycznym to około 100 km wg WLTP, dokładną wartość jeszcze poznamy,
- nowa Toyota RAV4 otrzymała opcjonalną pokładową ładowarkę prądu stałego (DC) o mocy 50 kW, dzięki niej akumulator od 10 do 80 proc. można naładować w 30 minut,
- a dzięki nowej ładowarce pokładowej prądu zmiennego (AC) o mocy 11 kW, a uzupełnienie baterii w domu zajmuje zaledwie trzy godziny,
- przedni silnik elektryczny ma teraz 150 kW mocy, a więc o 16 kW więcej niż poprzednio,
- to oznacza jeszcze lepsze osiągi: Toyota RAV4 z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i o mocy 304 KM rozpędza się od 0 do 100 km na godz. w 5,8 s,
- zastosowano udoskonalone systemy chłodzenia, które w zależności od temperatury i warunków pracy przełączają się między obwodami chłodzenia, utrzymując akumulator w idealnej kondycji i zachowując optymalną efektywność. Umożliwia to także ładowanie baterii w niskich temperaturach przy maksymalnych parametrach.
Nowa Toyota RAV4 otrzyma także wersję "sportową"
Wersja GR SPORT nie będzie tylko stylistyczną zabawą projektantów. Szerszy o 20 mm rozstaw kół w połączeniu z dopracowaną konstrukcją amortyzatorów, wzmocnionym tylnym zawieszeniem oraz specjalnie dostrojonym zawieszeniem ma się przełożyć na bardziej angażujące, dające więcej frajdy z jazdy prowadzenie. W tej wersji nowa Toyota RAV4 ma pokazać mały pazur.
I na pewno będzie bardzo drapieżnie wyglądać. Przygotowano dla wersji GR SPORT specjalne 20-calowe czarne felgi, a i na karoserii, i w kabinie znajdziemy całą masę "sportowych" smaczków. Na naszych zdjęciach nowa Toyota RAV4 GR SPORT to ta czerwona.
A co słychać we wnętrzu nowej Toyoty RAV4?
W najnowszym modelu Toyoty RAV4 debiutuje zaawansowany system multimedialny, oparty na technologii operacyjnej Arene. Przed oczami kierowcy umieszczono 12,3-calowe wirtualne zegary. Przejrzyste wizualizacje pozwalają na bieżące śledzenie lokalizacji na mapach Google oraz danych o fotoradarach i strefach niskiej emisji. Mapy nawigacji zostały zintegrowane z trójwymiarowym asystentem pasa ruchu.
W centralnej części deski rozdzielczej nowej Toyoty RAV4 znajduje się 12,9-calowy ekran główny, który wyróżnia się intuicyjnym działaniem i kompleksowym podejściem do obsługi. Nowe rozwiązania, takie jak konfigurowalne skróty czy menu szybkich ustawień, umożliwiają łatwe zarządzanie funkcjami pojazdu. W samochodzie znalazł się choćby nowoczesny asystent głosowy. Toyota zapewnia, że system będzie regularnie otrzymywał bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania.
Nowa będzie też aplikacja MyToyota, która pozwoli na korzystanie z rozszerzonego katalogu usług dostępnych w subskrypcji, ulepszonego asystenta głosowego, rejestratora jazdy czy muzycznych serwisów streamingowych.
W nowej Toyocie RAV4 nie mogło zabraknąć całej armii systemów i asystentów
Na pokładzie Toyoty RAV4 debiutuje najnowsza generacja układu Toyota Safety Sense, a to oznacza bardzo długą listę zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i wsparcia:
- udoskonalony system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA),
- nowa generacja systemu monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), który obejmuje teraz również wskaźnik zbliżania się do pojazdu z tyłu,
- zaawansowany asystent zmiany pasa ruchu (LCA)
- inteligentny tempomat adaptacyjny oraz asystent utrzymania pasa ruchu (LTA),
- układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) ma rozszerzony zakres wykrywania zagrożenia kolizją czołową, a także poprawioną identyfikacją przeszkód, rowerów i motocykli,
- nowy drugi hamulec wypadkowych (Seconadry Collison Brake),
- obsługiwany zdalnie układ Advanced Park.
Kiedy poznamy ceny nowej Toyoty RAV4?
Na to jeszcze chwilę poczekamy, ale Toyota na pewno nie będzie zwlekać z wprowadzeniem akurat tego modelu na rynek. Toyota RAV4 to jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w historii marki. Od premiery w 1994 r. sprzedano na całym świecie ponad 15 mln Toyot RAV4, z czego ponad 2,5 mln w samej Europie. Na naszych ulicach RAV4 to także bardzo częsty widok. Kiedy tylko poznamy dokładną datę rynkowej premiery i polskie ceny, to od razu was poinformujemy. Na razie zapraszamy do galerii: