Mitsubishi chwali się, że odświeżony Eclipse Cross PHEV stanie się „technologicznym okrętem flagowym marki w Europie”. Samochód ma korzystać z hybrydowego układu napędowego typu plug-in, opartego na architekturze pojazdu elektrycznego EV i napędzie na wszystkie koła (S-AWC).
Mitsubishi Eclipse Cross – kilka zmian wizualnych i lepsze multimedia
Przy okazji lekko przeprojektowano przód auta. Pojawił się nowy zderzak i odświeżony układ świateł. Z boku pojawiło się nowe przetłoczenie, a z tyłu przeprojektowano szybę i drzwi bagażnika. Zmiany maja poprawić widoczność, na która narzekaliśmy wielokrotnie w testach. Przy okazji światła tylne Eclipse Crossa rozciągają się teraz do góry i w kierunku osi samochodu.
Z kolei we wnętrzu można zauważyć nowe, czarne wykończenie z akcentami w kolorze srebrnym i jasnoszare skórzane siedzenia. Pojawił się 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego, który będzie standardowym wyposażeniem. Ekran przesunięto w stronę kierowcy i pasażera, co ma ułatwić jego obsługę. Oprócz tego pojawiły się także pokrętła regulacji głośności i strojenia. Zniknął za to niezbyt poręczny pad dotykowy, którym wcześniej sterowało się multimediami.
Odświeżony Eclipse Cross wykorzystuje ten sam układ hybrydowy, co Outlander PHEV. System składa się z dwóch silników elektrycznych (przedniego i tylnego), akumulatora trakcyjnego o dużej pojemności oraz 2,4-litrowego silnika MIVEC z jednobiegową przekładnią planetarną.
Mitsubishi Eclipse Cross – można przerobić go na domowy generator prądu
W Mitsubishi Eclipse Cross PHEV to system automatycznie wybiera jeden z trzech trybów jazdy, aby dostosować go do różnych warunków - EV (napęd elektryczny), Series Hybrid (napęd hybrydowy szeregowy) lub Parallel Hybrid (napęd hybrydowy równoległy). Akumulator trakcyjny może być również wykorzystywany jako źródło energii elektrycznej do celów rekreacyjnych na świeżym powietrzu lub w sytuacjach awaryjnych, ponieważ dostarcza do 1500 watów mocy z gniazdka pokładowego. Co ciekawe, w pełni naładowany i zatankowany Eclipse Cross PHEV może dostarczać energię dla potrzeb typowego gospodarstwa domowego przez okres do 10 dni – tak przynajmniej wynika z wyliczeń japońskiego producenta.
Odświeżone Mitsubishi Eclipse Cross PHEV pojawi się na wybranych rynkach Europy wiosną 2021 roku. Jak zapowiada polski oddział producenta, jednym z nich będzie także nasz kraj. Cena? Tego jeszcze japońska marka nie zdradza.