Nie zagłębiając się w szczegóły można stwierdzić, że z zewnątrz nie różni się on wiele od zeszłorocznego koncepcyjnego Prologue Hybrid, pokazanego na paryskim salonie.

Producent określa ten model jako połączenie SUVa, vana i hatchbacka w jednym. Wydaje się, że głównym rywalem Peugeota 3008 będzie Nissan Qashqai, który jak do tej pory odnosi znaczące sukcesy w Europie.

Wewnątrz nowy Peugeot oferuje bardzo estetyczną deskę rozdzielczą, która jest podejrzanie podobna do tej, znanej z Audi R8. Jak przystało na francuski pojazd, kabina jest bardzo praktyczna i zawiera całe mnóstwo różnego rodzaju schowków o łącznej pojemności 50 litrów. Przestrzeń bagażowa za siedzeniami pomieści 512 litrów bagażu i dostępna jest poprzez dwuczęściowe drzwi. Można ją także podzielić, dzięki podłodze regulowanej w trzech pozycjach.

Europejczycy będą mogli wybrać jedną z sześciu wersji silnikowych. Będzie to 1,6-litrowy diesel o mocy 110 KM oraz dwa 2-litrowe diesle o mocy 150 KM lub 163 KM. Silniki benzynowe natomiast to 1,6-litrowy wolnossący o mocy 120 KM lub jeden z dwóch turbodoładowanych o mocy 150 lub 156 KM. Dostępne będą skrzynie manualne 5- i 6-biegowe oraz 6-biegowa wspomagana systemem elektronicznym.

Dzieląc płytę podłogową z Peugeotem 308, 3008 dostępny będzie początkowo z napędem na przednie koła. Producent oferować będzie także pseudo-terenowy pakiet składający się z 16-calowych opon typu Mud & Snow oraz system kontroli trakcji.

Chętni na wersję czteronapędową będą musieli zaczekać do czasu prezentacji przez koncern PSA pierwszego modelu w technologii HYbrid4. 3008 HYbrid4 będzie łączył tradycyjny silnik napędzający przednią oś z elektrycznym, umieszczonym pod podłogą bagażnika, który napędzał będzie tylne koła.

Technologia ta ma za zadanie nie tylko poprawić trakcję, ale także zredukować spalanie oraz emisję CO2 o około 35%. Koncepcyjny Prologue HYbrid4, pokazany na paryskim salonie, wyposażony był w 2-litrowy silnik HDi o mocy 163 KM oraz elektryczny motor dający dodatkowe 37 KM. W rezultacie całkowita moc wynosi 200 KM, a maksymalny moment obrotowy to 300 Nm przekazywanych na przód oraz 200 dodatkowych Nm na tył. Spalanie oscyluje wokół średniej wartości 4,1 l/100km, a emisja CO2 to średnio 109 g/km.