Debiutująca Kia Sportage została opracowana w oparciu o nową architekturę. Oprócz intrygującej stylistyki, o której szerzej pisaliśmy już wcześniej, jego projektanci skupili się także na wnętrzu, które ma zapewniać przyjemną przestrzeń, w której miło będzie spędzać czas podczas jazdy. Kabina zapewniać ma także wiodącą w klasie ilość miejsca, a bagażnik ma stanowić punkt odniesienia dla konkurencyjnych modeli. To także pierwszy samochód marki, który dostępny będzie w wersjach z długim i krótkim rozstawem osi - w zależności od rynku.

"Nasz nowy Sportage jest prawdziwą inspiracją dla kategorii SUV pod każdym względem" – powiedział Artur Martins, starszy wiceprezes i szef działu globalnej marki i obsługi klienta w Kia Corporation. "Czy to przyszłościowy design, gwiezdne wnętrze, technologia nowej generacji, wydajne i responsywne układy napędowe, najwyższy poziom systemów bezpieczeństwa, czy najnowsze przełomowe rozwiązania inżynieryjne, które gwarantują responsywną i optymalną jazdę – zupełnie nowy Sportage jest najlepszym miejski SUV".

Nowa Kia Sportage - na początek dwie wersje silnikowe

Od momentu premiery Kia Sportage dostępna będzie z dwoma jednostkami napędowymi. Pierwsza z nich to silnik TGDI 1.6 o mocy 180 KM i momencie obrotowym 265 Nm. Drugim wariantem będzie wysokoprężny silnik 2.0 ze sprężarką o zmiennej geometrii. Generuje on 186 KM i 417 Nm. Pierwsza jednostka współpracować może z 7-biegową skrzynią DCT lub 6-biegowym manualem. Diesel wyposażony będzie w 8-biegowy, gruntownie przeprojektowany automat. Docelowo Kia Sportage będzie dostępna także w wersjach hybrydowej (HEV) oraz jako hybryda plug-in.

Kia Sportage ma rozstaw osi wynoszący 2755 mm. Szerokość tego auta to 1865 mm, długość - 4660 mm, a wysokość 1660 mm. Kia oferuje 1050 mm miejsca na nogi dla pasażerów w drugim rzędzie i 1000 mm nad głową. Pojemność bagażnika nowego modelu wynosi 637 litrów (wg normy VDA).

Wraz z nowym modelem debiutuje nowy tryb terenowy, który dostosowywać ma ustawienia tak, aby pojazd osiągał optymalną dynamikę jazdy w każdych warunkach drogowych. Oprócz niego skorzystać będzie można z trybów Comfort, Eco, Sport i Smart.

Nowa Kia Sportage stawia na komfort i bezpieczeństwo

M.in. dzięki nowej sztywnej platformie N3 Kia Sportage ma także być jednym z najbezpieczniejszych samochodów w klasie. Nad bezpieczeństwem czuwać mają także liczne systemy bezpieczeństwa - Advanced Driver Assistance System (ADAS) pomagać ma unikać potencjalnych zagrożeń. W pakiecie tym znajduje się np. system FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), który pomaga uniknąć kolizji z obiektami znajdującymi się przed pojazdem podczas jazdy. W wyposażeniu znalazło się także wspomaganie jazdy na autostradzie oraz oparty na nawigacji inteligentny tempomat (NSCC).

Kia Sportage dostępna ma być w wariantach X-Line, oraz w zorientowanej na warunki miejskie wersji GT-Line. Szczegóły na temat specyfikacji na konkretne rynki, w tym oczywiście polski, nie zostały jeszcze podane.