- Skoda Fabia Monte Carlo, nawiązując do rajdowej tradycji Skody, wprowadza we wnętrzu i na zewnątrz szereg sportowych akcentów stylistycznych
- Na polskim rynku samochody będą dostępne z trzycylindrowymi silnikami 1.0 o mocy 80 i 110 KM oraz czterocylindrowym 1.5 uzyskującym 150 KM
- Sprzedaż Fabii Monte Carlo rozpocznie się ok. 20 lutego br.
Udane związki Skody z Rajdem Monte Carlo trwają już od wielu dekad. Pierwsze cywilne wersje ze znaczkiem Monte Carlo pojawiły się 86 lat temu i były sposobem na uczczenie zajęcia drugiego miejsca w 1936 r. przez Skodę Popular startującą w klasie do 1500 cm3. Wypuszczona wtedy limitowana seria 70 sztuk Skody Popular Monte Carlo przetarła szlaki kolejnym specjalnym wersjom różnych modeli czeskiego producenta.
Skoda Fabia Monte Carlo — spojlery, dyfuzor i aktywnie regulowana przesłona chłodnicy
Najnowszym dziełem Czechów, nawiązującym do rajdowych korzeni marki, jest Skoda Fabia Monte Carlo czwartej generacji. Model powstał na modułowej platformie MQB-A0 i na zewnątrz przykuwa uwagę charakterystycznymi dla tej wersji spojlerami z przodu i z tyłu, czarnym tylnym dyfuzorem, czarną ramką atrapy chłodnicy, a także felgami aluminiowymi o średnicy od 16 do 18 cali. Standardem są czarne, polerowane obręcze Proxima (16 cali) ze zdejmowanymi, aerodynamicznie zoptymalizowanymi plastikowymi nakładkami. Opcjonalnie Fabia Monte Carlo może poruszać się na 17-calowych kołach Procyon, również z nakładkami Aero i błyszczącym czarnym wykończeniem, lub 18-calowych felgach Libra.
O ile spojlery i felgi aluminiowe mają przede wszystkim zwiększać atrakcyjność wizualną Fabii Monte Carlo, o tyle regulowana przesłona chłodnicy w dolnym wlocie powietrza w przednim zderzaku ma już praktyczne zastosowanie. Rozwiązanie to ma poprawiać aerodynamikę — listwy żaluzji chłodzącej mogą automatycznie zamykać się, gdy nie ma potrzeby chłodzenia, co przy jeździe ze stałą prędkością 120 km/h przynosi oszczędność paliwa na poziomie 0,2 l/100 km. Sposobem na obniżenie zużycie paliwa ma być także stosowanie niedużych silników.
Na polskim rynku Skoda Fabia Monte Carlo będzie oferowana z trzycylindrowymi jednostkami 1.0 MPI (80 KM) oraz 1.0 TSI (110 KM), a także czterocylindrową 1.5 TSI o mocy 150 KM
Skoda Fabia Monte Carlo — czerń, czerwień i inne sportowe akcenty także w kabinie
To, co pierwsze rzuca się w oczy po otworzeniu drzwi to sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz trójramienna kierownica wielofunkcyjna. Dominująca we wnętrzu czerń przeplata się z czerwonymi akcentami, takimi jak przeszycia na wykończonej skórą kierownicy. W tym odcieniu wykończono także części konsoli środkowej czy też klamki. Odniesieniem do sportu są również elementy przypominające wzór włókna węglowego, które znajdziemy np. w dolnej części deski rozdzielczej.
Sportowe elementy współgrają z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Wśród nich warto wspomnieć o cyfrowym zestawie wskaźników z 10,25-calowym ekranem. Opcjonalny wirtualny kokpit umożliwia wyświetlanie nie tylko cyfrowych wskaźników, lecz także okładek albumów muzycznych, zdjęć rozmówców czy też ułatwiać korzystanie z nawigacji poprzez powiększanie wybranych wskazówek.
Skoda Fabia Monte Carlo — komplet systemów bezpieczeństwa
Użytkownicy Fabii Monte Carlo będą mogli liczyć na szereg systemów bezpieczeństwa. Standardem będą m.in. przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oraz system isofix przy przednim fotelu pasażera i skrajnych tylnych siedzeniach. Na liście opcji znajdzie się np. funkcja Travel Assist, użytkownicy będą mogli korzystać także z systemów Park Assist oraz Manoeuvre Assist.