- Do Polski nowy Lexus ES przyjedzie na jesieni tego roku. We wrześniu poznamy ceny i dokładną specyfikację, ale już teraz producent zdradził bardzo dużo
- Lexus ES po raz pierwszy będzie samochodem w pełni elektrycznym. Polscy będą mogli wybrać jedną z dwóch wersji e. O mocy 224 lub 343 KM
- W ofercie pozostaje oczywiście hybryda 300h z czterocylindrowym silnikiem 2.5 pod maską. Została gruntownie zmodernizowana. To już szósta generacja napędu
- Japońska limuzyna zmieniła się bardzo mocno. I z zewnątrz, i w środku
- Jak duży jest nowy Lexus ES? Wymiary godne limuzyny
- Czy nowy Lexus ES ma hybrydę? Mamy wstępne dane wersji 300h
- Lexus ES będzie też elektrykiem. W Polsce do wyboru będą dwie wersje e
- Lexus ES 2025 - najważniejsze dane techniczne, jakie ujawniono już teraz
- Nowe wnętrze Lexusa ES. Nowy system multimedialny. Nowe wyposażenie
- Jakie ciekawe wyposażenie może mieć nowy Lexus ES?
- Jakie systemy bezpieczeństwa ma nowy Lexus ES? To już czwarta generacja
- Kiedy nowy Lexus ES zadebiutuje w Polsce?
To już ósma generacja Lexusa ES, który zadebiutował w 1989 r. i konsekwentnie budował swoją pozycję na kolejnych rynkach. Zaczął od Ameryki Północnej i Azji, żeby w 2010 r. zawitać do Europy Wschodniej. W 2018 r. przyjechał oficjalnie do naszej części Starego Kontynentu. Teraz to model globalny. W naszej prezentacji nowego Lexusa ES skupiamy się oczywiście na wersjach przygotowanych z myślą o Europie. Japończycy dużo obiecują.
Nowy Lexus ES ma większe wymiary od poprzednika, ale dzięki koncepcji stylistycznej Clean x Tech zachował smukły i elegancki wygląd nadwozia i wnętrza. Duży nacisk położono na komfort, wyciszenie i jakość wykończenia, co zbliża ten model do standardów znanych z większych aut segmentu F Premium. Zarówno wersja hybrydowa, jak i elektryczna zapewniają komfort podróżowania i pewne prowadzenie, zgodnie z założeniami Lexus Driving Signature
- zapowiada odważnie Lexus w oficjalnej informacji prasowej. Na pewno rzuciło się wam w oczy dość niespodziewane "wersja elektryczna". Tak, nowy Lexus ES może być elektrykiem. Może, ale nie musi, bo w ofercie wciąż będzie się znajdowała oczywiście, tak lubiana w Polsce, wersja hybrydowa.
Jak duży jest nowy Lexus ES? Wymiary godne limuzyny
Lexus ES powstał na platformie GA-K, która jest przystosowana i do napędów hybrydowych, i elektrycznych. W porównaniu z poprzednikiem długość auta wzrosła o 165 mm, a rozstaw osi o 80 mm. Zwiększono też rozstaw kół przednich i tylnych odpowiednio o 64 mm i 82 mm. Kabina jest przestronniejsza, a dystans między pierwszym a drugim rzędem siedzeń zwiększono do 1102 mm (+77 mm). Wyższa pozycja za kierownicą oraz foteli pasażerów ułatwia wsiadanie i wysiadanie, samochód oferuje też więcej przestrzeni nad głowami pasażerów niż poprzednik. Bagażnik ma blisko 500 l pojemności.
Czy nowy Lexus ES ma hybrydę? Mamy wstępne dane wersji 300h
Lexus ES dostanie nową hybrydę szóstej generacji. Będzie się charakteryzować wydajniejszym akumulatorem, ulepszonym sterowaniem, a 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik zyskał większą sztywność, co przekłada się na mniejsze wibracje i większy komfort podróżowania. Łączna moc układu wynosi 201 KM, a napęd przenoszony jest na przód lub, po raz pierwszy w Europie, na cztery koła za pomocą układu E-FOUR.
Lexus nie podaje jeszcze osiągów ani zużycia paliwa, ponieważ auto wciąż czeka na homologację.
Lexus ES będzie też elektrykiem. W Polsce do wyboru będą dwie wersje e
Po raz pierwszy Lexus ES stanie się samochodem w pełni elektrycznym. Tutaj też nie mamy jeszcze podanego zasięgu, zapotrzebowania na energię czy osiągów. Wiemy jednak, że Polacy będą mogli wybrać dwie wersje - ES 350e o mocy 224 KM, która będzie trafiać na przednie koła, oraz ES 500e z napędem na cztery koła DIRECT4 i mocy 343 KM.
ES 500e został wyposażony w inteligentny stały elektryczny napęd na cztery koła DIRECT4. System ten na bieżąco dopasowuje rozdział momentu obrotowego pomiędzy osiami w zależności od warunków jazdy i danych z czujników, takich jak przyspieszenie, prędkość kół czy kąt skrętu kierownicy.
Lexus ES 2025 - najważniejsze dane techniczne, jakie ujawniono już teraz
Model | Lexus ES 300h | Lexus ES 350e | Lexus ES 500e |
---|---|---|---|
Napęd | FWD lub AWD | FWD | AWD |
Silnik | 2.5-litrowy, rzędowy, 4-cylindrowy | - | - |
Przekładnia | eCVT | eAxle | eAxle |
Łączna moc | 201 KM | 224 KM | 343 KM |
Długość całkowita | 5140 mm (+165 mm) | ||
Wysokość całkowita | 1555 mm (+110 mm) | 1560 mm (+115 mm) | |
Rozstaw osi | 2950 mm (+80 mm) |
Nowe wnętrze Lexusa ES. Nowy system multimedialny. Nowe wyposażenie
Producent chwali się, że na pokładzie debiutuje nowy system multimedialny Lexus Connect. Przed oczami kierowcy umieszczono 12,3-calowe wirtualne zegary, a ekran środkowy ma aż 14 cala. Nowe oprogramowanie ma dać dostęp do takich funkcji jak wideorejestrator, cyfrowy kluczyk, aplikacje muzyczne. Jako że ES może być teraz elektrykiem, to jego nawigacja dostała sporo funkcji dla aut z takim napędem. Przykładowo będzie sama proponować punkty ładowania na trasie.
System multimedialny Lexus Connect będzie otrzymywać regularne aktualizacje bezprzewodowo (Over-The-Air), co pozwoli na bieżące wprowadzanie ulepszeń. Z systemem Lexus Connect zintegrowana zostanie aplikacja Lexus Link +, która pozwoli na zdalną obsługę wybranych funkcji auta oraz umożliwi korzystanie z usług online dostępnych w subskrypcji.
Jakie ciekawe wyposażenie może mieć nowy Lexus ES?
Lexus ES jest niewiele mniejszy od Lexusa LS, a jego ambicje przeskoczenia segment wyżej widać po wyposażeniu. Na pokładzie nie mogło więc zabraknąć nagłośnienia 3D, o które dbają precyzyjnie rozmieszczone głośniki systemu audio klasy premium Mark Levinson Surround Sound System. Ciekawostką będzie siedzenie typu Ottoman z podnóżkiem za fotelem pasażera. Przedni fotel ma też funkcję składania, co zwiększa przestrzeń na nogi oraz poprawia widoczność.
W Lexusie ES debiutują wkomponowane w deskę rozdzielczą przyciski w technologii Hidden Tech. Służą do obsługi najważniejszych funkcji auta. Gdy auto jest wyłączone, pozostają niewidoczne. Po uruchomieniu samochodu są podświetlone. Producent obiecuje, że choć wyglądają jak panel dotykowy, to ich działanie jest bardziej fizyczne – wyraźnie wyczuwalne pod palcem.
Jakie systemy bezpieczeństwa ma nowy Lexus ES? To już czwarta generacja
Nowy ES ma ulepszony adaptacyjny tempomat (ACC), który wykorzystuje teraz dane z systemu nawigacji i pomaga zwalniać, gdy samochód zbliża się do ronda czy bramek na autostradzie. W standardzie jest też układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS). Znacznie ulepszony z funkcją wykrywania elektrycznych hulajnóg. Do tego debiutuje system Driver Monitor, który stale sprawdza, czy osoba prowadząca pojazd jest skoncentrowana na jeździe.
Ulepszono także działanie układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS), który zadziała na drogach jednojezdniowych oraz na autostradach. System potrafi sam zaparkować na poboczu, jeśli wykryje, że kierowca nie reaguje. Ulepszony system monitorowania martwego pola wykrywa skutecznie rowerzystów i motocyklistów. Poprawiono również działanie systemów ostrzegającego o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDA, asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu LCA oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu (FCTA).
Japońska limuzyna ma też nowe adaptacyjne światła drogowe.
Kiedy nowy Lexus ES zadebiutuje w Polsce?
Do polskiej premiery zostało jeszcze trochę czasu. We wrześniu poznamy dokładną specyfikację oraz ceny Lexusa ES w Polsce. W październiku limuzyna będzie prezentowana i wtedy ruszy przyjmowanie zamówień.