Hyundai Elantra to jeden z bestsellerów koreańskiej marki na świecie. Od czasu debiutu pierwszej generacji modelu w 1990 roku sprzedano już ponad 13,8 mln egzemplarzy. Teraz Hyundai przedstawia kolejne jego wcielenie, które wyróżnia się sportowym stylem i nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi.

Hyundai Elantra – sportowa elegancja

Siódma odsłona modelu została zaprojektowana na nowej kompaktowej platformie K3, która jest lżejsza, bezpieczniejsza i sztywniejsza od stosowanej w poprzedniku. Auto jest jest o 56 mm dłuższe, o 25 mm szersze i o 20 mm niższe, a jego rozstaw osi powiększono o 20 mm (aktualne wymiary to: długość 4620 mm, szerokość 1801 mm, wysokość 1435 i rozstaw osi 2700 mm). W efekcie sylwetka zyskała bardziej dynamiczne proporcje podkreślone dodatkowo poprzez zmienioną stylistykę, którą Hyundai określa jako „parametryczną dynamikę”. Jest ona wyrażana przez trzy linie spotykające się w jednym punkcie i rzeczywiście nadaje wyglądowi modelu wyrazistości i niepowtarzalnego charakteru.

Nowy styl widać w kształcie szerokiego grilla i reflektorów, w przetłoczeniach wzdłuż boków, w układzie ledowych lamp tylnych z ledowym pasem świetlnym na całej szerokości nadwozia, a także w opadająca linii dachu zwieńczonej z zintegrowanym z klapą bagażnika spoilerem, w stylu charakterystycznym dla czterodrzwiowych coupe. Auto poruszać się będzie na 15-, 16- lub 17-calowych kołach.

Hyundai Elantra – wnętrze hi-tech

Kokpit modelu został zorientowany na kierowcę, który do dyspozycji ma zestaw cyfrowych ekranów multimedialnych. Ten za kierownicą ma przekątną 10,25 cala, a na dotykowy obok w zależności od wersji od 8 do również 10,25 cala. Ich wygląd można personalizować, a obsługa części pokładowych systemów możliwa ma być także za pomocą poleceń głosowych. Co ciekawe, Elantra zaoferuje bezprzewodową współpracę z systemami Android Auto i Apple Car Play, co w tym segmencie nie jest jeszcze oczywistym rozwiązaniem.

Na liście wyposażenia mogą znaleźć się również take pozycje, jak m.in.: ambientowe podświetlenie wnętrza z 64 kolorami do wyboru, indukcyjna ładowarka do smartfonów, jedno lub dwustrefowa klimatyzacja, system audio firmy BOSE, cyfrowy kluczyk Digital Key, który posiadaczom telefonów z systemem Google'a i obsługujących NFC pozwoli na otwieranie, zamykanie i uruchamianie auta, a także system Blue Link Connected Car zapewniający zdalny dostęp do auta poprzez specjalną aplikację MyHyundai.

Co ważne, Hyundai obiecuje wyróżniającą się w klasie przestronność, na poprawę której w porównaniu z poprzednikiem wpłynęło też zwiększenie wymiarów nadwozia. Dla pasażerów siedzących z tyłu jest nawet o blisko 6 cm więcej przestrzeni na nogi. Bagażnik ma pojemność 402 l przy standardowym ustawieniu oparć tylnej kanapy.

Duży naciski inżynierowie marki położyli rownież na poprawę poziomu bezpieczeństwa. Elantra VII seryjnie ma wybyć wyposażona w m.in. układ zapobiegania kolizjom (Forward Collision-Avoidance Assist) z funkcją wykrywania pieszych, asystenta utrzymania pasa ruchu i ostrzegania przed niezamierzonym zjazdem z pasa ruchu, system śledzenia uwagi kierowcy, kamera cofania czy automatyczne włączanie świateł drogowych. Na liści opcji znajdą się m.in. system ostrzegania o pojazdach w martwym polu widzenia i zapobiegania kolizjom podczas cofania, inteligentny tempomat oraz asystent jazdy na autostradzie.

Hyundai Elantra – również hybryda

Największą nowością w ofercie silnikowej będzie wersja hybrydowa z benzynową jednostką 1.6 GDI pracującą w cyklu Atkinsona, motorem elektrycznym i litowo-jonową baterią o pojemności 1,32 kWh. Łączna moc układu to 141 KM, a moment obrotowy – 264 Nm. Za jego przekazanie na przednie koła odpowiada 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa.

Na rynku amerykańskim w palecie napędów dostępny będzie jeszcze benzynowy silnik 2.0 o mocy 147 KM i momencie obrotowym 179 Nm z bezstopniową przekładnią IVT.

Pełną specyfikację poznamy bliżej premiery modelu w salonach sprzedaży, ale trzeba pamiętać, że Hyundai nie podjął jeszcze decyzji, czy Elantra VIII trafi do polskiej oferty. Auto produkowane będzie w fabrykach koncernu w Ulsan w Korei oraz Alabamie w USA.