- Lexus RX wyróżnia się m.in. zmienionym grillem oraz nowym kokpitem i układami napędowymi
- "Hej, Lexus" – tak wywołamy asystenta kierowcy
- Jaka będzie cena? Jak za diesle u konkurencji
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Jaki jest nowy Lexus RX? Zmiany są duże, widać je z zewnątrz, w kabinie i pod maską. Z zewnątrz od razu rzuca się w oczy zmieniony przód z innym grillem i nowymi reflektorami. W dotychczas produkowanym modelu duży grill ma kształt klepsydry, w nowym zrezygnowano z klepsydry, teraz grill bardziej jest zespolony z karoserią, a reflektory mają ostre kształty – Światła do jazdy dziennej przypominają strzałkę lub… przewróconą cyfrę 1. Patrząc z boku na nowego Lexusa RX zauważymy, że nadwozie jest smuklejsze niż w poprzedniku – styliści osiągnęli ten efekt poprzez wydłużenie maski, obniżenie linii dachu i zwiększenie rozstawu osi o 6 cm. W topowym wydaniu nowy RX ma koła o średnicy 21 cali. Zmieniony jest też tył auta – rozstaw tylnych kół powiększono o 5 cm, zmieniono kształt tylnych lamp oraz dodano pas świetlny na całą szerokość samochodu.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Nowy Lexus RX – zmiany w kabinie
Duże zmiany zaszły też w kabinie nowego RX-a. Nowa jest deska rozdzielcza, a na niej 14-calowy wyświetlacz do sterowania multimediami i funkcjami auta, jak np. klimatyzacja, nawigacja czy oświetlenie wewnętrzne. Kierowca ma jeszcze dwa źródła informacji: ekran z cyfrowymi zegarami za kierownicą oraz wyświetlacz HUD na szybie na wysokości oczu. Obsługa tych ekranów i innych instrumentów jest intuicyjna.
Nowy system multimedialny wyposażony jest w asystenta głosowego Lexus Concierge, który może być wywoływany komendą "Hej, Lexus". Kierowca ma też zapewnioną bezprzewodową łączność ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay oraz przewodową za pośrednictwem Android Auto.
Dzięki aplikacji Lexus Link kierowca zyskuje zdalny dostęp do wybranych funkcji auta, jak np. włączanie klimatyzacji, otwieranie i zamykanie drzwi czy uruchomienie świateł awaryjnych. Te funkcje mogą być obsługiwane przy pomocy smartfona.
Wyższe wersje wyposażenia RX-a mają w standardzie system audio Mark Levinson Premium Sound Surround z 21-głośnikami.
Nowy Lexus RX – luksusowy i bezpieczny
W nowym RX-ie konstruktorzy Lexusa wprowadzili wszystkie dostępne systemy wspierające kierowcę oraz zapewniające bezpieczną jazdę. Jest tu więc system kamer panoramicznych 360 stopni, system automatycznego parkowania Advanced Park, wreszcie – najnowsza generacja pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety+. Obejmuje on m.in. układ wczesnego reagowania na ryzyko zderzenia oraz adaptacyjny tempomat ACC. Nowością są elektroniczne klamki wewnętrzne – wystarczy je dotknąć, aby drzwi otworzyły się. Połączone są one z systemem Safe Exit Assist – elektronicznym układem blokującym otwarcie drzwi, jeśli z tyłu nadjeżdża pojazd lub rowerzysta.
Nowy Lexus RX - co pod maską?
Tu też zaszły duże zmiany. Auto dostępne będzie w trzech wariantach napędowych – każdy zelektryfikowany. Podstawowym modelem będzie RX 450h+ z napędem hybrydowym plug-in (bateria doładowywana z gniazdka 230 V). Silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra współpracuje z dwoma motorami elektrycznymi przy przedniej i tylnej osi. Moc układu wynosi 306 KM.
Słabsza o 51 KM jest wersja 350h. Tu również pracuje silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra wspomagany silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu to 245 KM.
Topowa wersja to RX 500h – tu nowości jest najwięcej. Zastosowano silnik benzynowy 2,4 litra turbo (pierwsza w historii Lexusa hybryda z silnikiem turbo). Łączna moc układu to 371 KM. Skrzynia automatyczna, 6-stopniowa. W pozostałych modelach jest bezstopniowa e-CVT. RX 500h ma układ skrętnych tylnych kół, co poprawia prowadzenie w zakrętach.
Wszystkie warianty napędowe Lexusa RX mają stały napęd na 4 koła.
Nowy Lexus RX - ile będzie kosztował?
Tego dowiemy się we wrześniu, gdy pierwsze egzemplarze pojawią się w polskich salonach dilerów Lexusa. Wiemy tylko tyle, że cena będzie skalkulowana na poziomie podobnym, jak wersje konkurencyjnych modeli z silnikami Diesla.