• Na początku sprzedaży do wyboru będą trzy wersje silnikowe – 130-konny benzyniak oraz dwie hybrydy typu plug-in o łącznej mocy układu 180 KM bądź 225 KM, a w późniejszym czasie pojawi się także w pełni elektryczna odmiana
  • Pod względem wymiarów samochód plasuje się na szczycie klasy kompaktowej i szczyci się przestronnym wnętrzem oraz pojemnym bagażnikiem
  • W Polsce rynkowy debiut Peugeota 408 przewidziano na początku 2023 r.

Wprowadzając na rynek Peugeota 408 Francuzi chwalą się, że to nie tylko nowy model, lecz także jedyny na rynku fastback ulokowany na szczycie klasy kompaktów. Dzięki takiemu nadwoziu samochód łączy zalety zarezerwowane dla limuzyny oraz praktycznego kombi, a pod stylistycznym względem nawiązuje również do SUV-ów.

Peugeot 408 ma nadwozie, którego design niemal w każdym centymetrze tchnie dynamiką. To zasługa ostrych linii, mocno obniżającej się ku tyłowi linii dachu oraz wąskich bocznych szyb.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Poza tym z przodu dominuje potężna maska zwieńczona atrapą chłodnicy utrzymaną w kolorze nadwozia. Z kolei grill przechodzi płynnie w przymrużone oczy reflektorów zakończone kłami dziennych świateł, które zachodzą na wloty powietrza w zderzaku.

Z tyłu na pierwszy plan wysuwa się potężny zderzak z dyfuzorem. Choć większość samochodów ma obecnie zderzaki malowane w kolorze nadwozia, to ten jest czarny i wyglądem nawiązuje do plastikowych nakładek na nadkolach i na progach.

Nowy Peugeot 408 – trochę w nim limuzyny, kombi i SUV-a

To w połączeniu z prześwitem o wartości 189 mm ukłon w stronę kierowców, którzy cenią offroadowy sznyt. Całości dopełniają efektownie wyglądające, 20-calowe alufelgi wykończone czarnym lakierem. W ofercie będą również mniejsze felgi o minimalnej średnicy 17 cali.

Peugeot 408 ma nadwozie o wymiarach 4690/1850/1480 mm (dł./szer./wys.), a rozstaw osi to 2790 mm. Przy takiej wielkości bez problemu udało się zaprojektować pojazd o wyjątkowo przestronnym wnętrzu, w którym w obu rzędach siedzeń można poczuć się wyjątkowo swobodnie.

Nowy Peugeot 408 – wysoka jakość to oczywistość

Zaletą części pasażerskiej są także materiały wykończeniowe wysokiej jakości oraz bardzo wygodne siedzenia. Wygodna okazuje się również pozycja za kierownicą i obsługa urządzeń pokładowych. Ta ostatnia zaleta to wynik zastosowania nie tylko dotykowego ekranu, lecz także tradycyjnych przełączników.

Przestronne wnętrze to nie jedyna cecha, dzięki której Peugeot 408 może być autem przyjaznym rodzinom. To także zasługa dużego bagażnika. W zależności od wybranej wersji silnikowej jego pojemność wynosi – 536-161 l (wersje spalinowe) lub 471-1546 l (hybrydy).

Jednak nawet w tej mniejszej postaci kufer okazuje się wystarczająco pojemny, żeby zmieścić urlopowe walizki całej familii. Po złożeniu asymetrycznie dzielonej kanapy można transportować przedmioty o długości 1,89 m.

Nowy Peugeot 408 – spalinowy lub zelektryfikowany

Pod maską Peugeota 408 może pracować jeden z trzech układów napędowych do wyboru. Jedyną czysto spalinową wersją jest trzycylindrowy, 130-konny, doładowany benzyniak 1.2. Oprócz niego w gamie przewidziano także dwie hybrydy typu plug-in.

W słabszej 180-konnej odmianie benzynowy silnik o mocy 150 KM współpracuje z elektryczną jednostką generującą 110 KM. Alternatywą jest 225-konna wersja, w której benzyniak produkujący 180 KM też współpracuje z elektrycznym motorem o mocy 110 KM.

W obu zelektryfikowanych napędach wykorzystano litowo-jonowe akumulatory o pojemności 12,4 kWh oraz mocy wyjściowej 102 kW, na które gwarancja wynosi 8 lat lub 160 tys. km. Czas uzupełniania prądu w baterii przy użyciu ładowarki o mocy 7,4 kW (32A) wynosi 1 godz. 55 min, korzystając z ładowarki o mocy 3,7 kW (16A) energia uzupełniona jest w 100 proc. po około 3 godz. 50 min, a po podpięciu do gniazda 3,7-kilowatowego, ale o natężeniu 8A po około 7,5 godz.

Nowy Peugeot 408 – nie odkryto jeszcze wszystkich kart

Nieznane są jeszcze zasięgi podczas jazdy w trybie czysto elektrycznym, bowiem tego rodzaju wartości są nadal w trakcie homologacji. Wiadomo za to, że niezależnie od wybranej wersji silnikowej moment obrotowy dociera do przednich kół za pośrednictwem 8-biegowej, automatycznej skrzyni. W planach jest również czysto elektryczna odmiana, ale trafi ona do sprzedaży kilka miesięcy po rynkowym debiucie samochodu.

Komfortowa oraz bezpieczna jazda to zasługa m.in.: adaptacyjnego tempomatu, awaryjnego hamowania, skanera znaków drogowych, asystenta pasa ruchu oraz koncentracji kierowcy.

Peugeot 408 będzie oferowany w pierwszej kolejności na europejskim rynku i do sprzedaży trafi (w tym do Polski) najwcześniej na początku 2023 r. W późniejszym terminie auto pojawi się także w Chinach i będzie oferowane z dostępnym na tamtym rynku sedanem o takiej samej nazwie.

Nowy Peugeot 408 – nasza opinia

Peugeot 408 to dowód na to, że elegancka limuzyna nie musi być klasycznym sedanem, a praktyczność nie jest zarezerwowana dla kombi. Zaskakuje nietuzinkową stylistyką nadwozia, a wnętrze, choć wykorzystuje rozwiązania znane z innych modeli francuskiej marki, prezentuje się wyjątkowo nowocześnie, a przy tym – oryginalnie i wykończono je materiałami wysokiej jakości. Czekamy na rynkowy debiut tego auta i liczymy na korzystnie skalkulowane ceny.