- Peugeot przygotował trzy światowe premiery na tegoroczną edycję salonu samochodowego w Paryżu.
- W Paryżu debiutuje stylowe kombi klasy średniej czyli Peugeot 508 SW. Technika taka sama jak w zaprezentowanym na początku roku sedanie.
- Francuski koncern pokazał swój nowy hybrydowy układ napędowy. To połączenie silnika benzynowego z elektrycznym. Moc od 225 KM do 300 KM
Nic tak nie przyciąga uwagi jak wspaniały prototyp, który nawiązuje do kultowego modelu sprzed lat. Francuzi dobrze wiedzą jak wzbudzić emocje. Koncepcyjny model e-Legend wygląda tak, że zapewne w salonach ustawiały się kolejki kupujących. Zła wiadomość jest jednak taka, że model nie trafi do sprzedaży. Wielka szkoda, bo na żywo wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciach. A już na pierwszych fotografiach prezentuje się po prostu oszałamiająco.
Peugeot twierdzi, że nowy koncept to m.in. przejaw walki z nudą w motoryzacji. Samochody przyszłości nie muszą bowiem wyglądać tak samo. Nawet jeśli są to pojazdy autonomiczne. Koncepcyjny e-Legend to bowiem nic innego jak samochód autonomiczny najwyższego poziomu co oznacza tyle, że kierowca ma wolne i nie jest zobligowany do śledzenia drogi. Celowo użyłem określenia kierowca, gdyż wbrew pozorom nad e-Legend można przejąć kontrolę. Kierownica wysuwa się wówczas z przegrody czołowej. Wraz z nią pokazują się charakterystyczne zegary na cyfrowym kokpicie. Kształt zegarów też nie jest przypadkowy – subtelne nawiązanie do Peugeot 504 Coupe jest czytelne.
Oczywiście na koncepcie gama nowości Peugeota nie kończy się. Nie zabrakło modelu Peugeot 508 w drugiej odsłonie, czyli kombi. To już najwyższy czas by uzupełnić gamę o stylowe i całkiem pakowne kombi, które technikę dzieli z zaprezentowanym wcześniej sedanem. Oprócz 508 SW pojawi się coś jeszcze: gama silnikowa powiększona o kluczowy w obecnych czasach napęd – hybrydowy plug-in.
Hybryda w wykonaniu Peugeota to nie jest już połączenie diesla i silnika elektrycznego jak do tej pory. Zamiast jednostki wysokoprężnej Peugeot zastosował benzynowy PureTech o pojemności 1,6 litra oraz silnik elektryczny (umieszczony z tyłu). Zależnie do wersji do dyspozycji będzie łączna moc od 225 KM aż do 300 KM. Co więcej – będzie można zamówić wersję hybrydową z napędem na jedną oś (225 KM) lub cztery koła (300 KM).
Na początek hybrydowy układ napędowy pojawi się w trzech samochodach: 508, 508 SW oraz 3008. Przyjdzie jednak na nie trochę poczekać. Francuski koncern zapowiada bowiem debiut w salonach nie wcześniej niż jesienią przyszłego roku.