Auto Świat Wiadomości Premiery Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition - w duchu klasyki

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition - w duchu klasyki

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Gdyby 911 Targa nie była już wystarczająco stylowa i elegancka, Porsche Exclusive Manufaktur przygotowało właśnie jej limitowaną edycję specjalną. Wyjątkowe materiały i detale wykończenia są inspirowane estetyką lat 50. W kabinie znajdziemy między innymi... sztruks!

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design EditionPorsche

Zaledwie dwa tygodnie po premierze najnowszej Targi, Porsche prezentuje powstałe na jej bazie dzieło rzemieślników Exclusive Manufaktur: 911 Targa 4S Heritage Design Edition. Ten wyjątkowy model stanowi hołd dla tradycji marki i czerpie ze stylu Porsche z lat 50. i początku lat 60. To prawdziwa uczta dla miłośników wyrafinowanych detali w klasycznym stylu.

Przeczytaj też:

Wiśniową karoserię (dostępne będą też oczywiście inne kolory) ozdobiono grafiką wprost z dawnych wyścigówek Porsche – pasami w kształcie włóczni na błotnikach i tarczami z (dowolnym) numerem startowym na bokach. Napisy modelowe na srebrnym pałąku i tylnej klapie wykonano w kolorze złotym, natomiast na kratce nad silnikiem znalazła się plakietka Porsche Heritage – jej wygląd jest inspirowany emblematem, który Porsche przyznawało właścicielom modelu 365 za przejechanie swoim samochodem 100.000 km. Ponadto herby Porsche na karoserii, kołach, jak i te w kabinie i nawet na kluczyku, są zgodne z wzorem stosowanym przez firmę w 1963 r. Wygląd zewnętrzny dopełniają 5-ramienne felgi Carrera Exclusive Design ze wzorem przypominającym kultowe obręcze Fuchsa.

Kabinę wykończono skórą w kolorze bordowym i beżowym, alternatywnie można mieć też wariant z czernią. Środkowe części foteli oraz fragmenty boczków drzwi są obszyte sztruksem – to kolejny ukłon w stronę 356 i lat 50. Słupki zdobi perforowana alcantara, w stylu retro utrzymano nawet dywaniki podłogowe. Na zegarach (tych wirtualnych jak i analogowych) pojawiła się wyblakła zieleń „fosforowa”, a listwy ozdobne są ze szczotkowanego aluminium. Po stronie pasażera znalazł się metalowy emblemat 911 z numerem egzemplarza.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Układ napędowy pozostał bez zmian. Sześciocylindrowy bokser z dwoma turbinami rozwija 450 KM. Przy starcie z układem launch control przyspieszenie 0-100 km/h trwa 3,6 s, a maksymalnie można pędzić 304 km/h. Ośmiobiegowa skrzynia PDK jest standardem, manual – dostępny na życzenie, bez dopłaty. Tak się teraz w Porsche porobiło!

Powstaną tylko 992 egzemplarze 911 Targa 4S Heritage Design. Cena w Polsce wynosi 903 000 zł, czyli 193 000 zł więcej niż kosztuje podstawowa Targa 4S. Auta można już zamawiać, pierwsze sztuki dotrą do szczęśliwców jesienią tego roku. Porsche obiecuje, że ma w planach więcej modeli specjalnych inspirowanych tradycją marki. Ponadto poszczególne detale Targi 4S Heritage Design Edition będą dostępne też jako opcje Exclusive dla seryjnych 911.

Dla tych, którym auto przypadło do gustu, ale nie mają już miejsca w swoim garażu (lub dość zer na koncie), marka Porsche Design przygotowała mechaniczny zegarek inspirowany 911 Targa 4S Heritage Design Edition. Cyferblat chronometru przypomina obrotomierz, a cyfry przy indeksach są w kolorze „Phosphor Green”. Pasek wykonano z tej samej skóry co tapicerkę foteli. Z kolei od spodu widać przez szkiełko wahnik z wzorem felgi Carrera Exclusive Design. Zegarek oczywiście najlepiej wygląda na nadgarstku ręki, która trzyma kluczyk do 911 zapakowany w skórzane etui w kolorystyce samochodu. Jak już dostawać zawrotu głowy, to tylko w wysmakowanym, klasycznym stylu.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków