W tegorocznej ofercie Suzuki model S-Cross był dostępny z silnikiem 1.4 Boosterjet (K14D) i układem Mild Hybrid 48V SHVS. Od teraz ta wersja będzie dostępna jedynie ze skrzynią manualną. Rolę hybrydy "w automacie" przejmie Strong Hybrid dostępny wyłącznie ze skrzynią zautomatyzowaną. Tak samo jak w Vitarze Strong Hybrid, która wiosną weszła do sprzedaży, zespół napędowy S-Crossa Strong Hybrid tworzy wolnossący silnik benzynowy wolnossący 1.5 o mocy 102 KM, współpracujący z silnikiem elektrycznym z generatorem o mocy ok. 33 KM oraz zespolony z sześciostopniową zautomatyzowaną skrzynią biegów 6AGS i akumulatorami litowo-jonowymi (pojemność 840 Wh, napięcie 140 V; pod podłogą bagażnika). To właśnie zmagazynowana w nich energia elektryczna pozwala na pokonanie krótkich dystansów także z wyłączonym silnikiem benzynowym.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Suzuki S-Cross Strong Hybrid — jak to działa?
Silnik elektryczny odciąża ten główny-spalinowy przy przyspieszaniu, dostarczając dodatkowych 60 Nm. Suzuki również odzyskuje energię, co pozwala oddać ją podczas przyśpieszania oraz kompensuje spadek obrotów przy zmianie biegów. SUV rozpędza się do 175 km/h i przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 12,7 s.
Zobacz także: Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid - prosta, ale kompletna
S-Cross Strong Hybrid ma napęd na przód lub na wszystkie koła AllGrip. SUV jest oferowany ze skrzynią zautomatyzowaną AGS z 6 biegami. Działa ona jak automat, choć poszczególne przełożenia kierowca może też zmieniać samodzielnie, używając łopatek przy kierownicy. W S-Crossie są dwa tryby jazdy (w wersji AllGrip dochodzą oczywiście także tryby napędu na cztery koła). Można wybrać ustawienia standardowe lub — a ten wybór dedykowany jest najbardziej oszczędnym — tzw. ECO (spokojna reakcja na przepustnicę, możliwie jak najczęstsza jazda tylko na prądzie, sprężarka klimatyzacji włączająca się zdecydowanie rzadziej). Według procedur WLTP dla modelu S-Cross Strong Hybrid 2WD zużycie paliwa na 100 km w cyklu mieszanym wynosi od 5,2 l (w pomiarze średniej przy prędkościach niskich — od 4,7 l). Samochód spełnia wymagania normy Euro 6d (średnia emisja dwutlenku węgla od 118 g/km).
Suzuki S-Cross Strong Hybrid — ile kosztuje?
Samochód oferowany jest w kombinacji trzech wersji wyposażenia, a także w ośmiu kolorach nadwozia. S-Cross Strong Hybrid w bazowej odmianie Premium kosztuje od 120 900 zł. Na liście wyposażenia Strong Hybrid Premium jest komplet najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo (LDW, LDP, TSR, Weaving Alert, BSM, RCTA), a także stosunkowo kompletna lista elementów wyposażenia w zakresie komfortu.