Vitara to jeden z niewielu SUV-ów segmentu B, które można mieć z napędem na 4 koła. W roku modelowym 2020 wycofano silnik 1.0, za to jednostka 1.4 otrzymała układ łagodnej hybrydy – to mały motor elektryczny, który działa jako rozrusznik, potrafi wspierać silnik spalinowy podczas przyspieszania, a w trakcie hamowania odzyskuje energię i ładuje akumulator. Ma poprawiać osiągi i zmniejszać spalanie.

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid –nadwozie

Bardzo kompaktowe wymiary Vitary i dobra widoczność ułatwiają codzienną jazdę po mieście. W kabinie bez problemu zmieści się czwórka rosłych mężczyzn. Kokpit wykończono prostymi i twardymi materiałami, ale fotele obszyto estetyczną mikrofibrą. Auto sprawia miejscami wrażenie dość delikatnego, multimedia czy komputer pokładowy już trącą myszką. Nie warto inwestować w otwierany dach – zabiera miejsce nad głową i trochę szumi.

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid – silnik

Ogromną zaletą rozrusznika-generatora jest szybkie i gładkie uruchamianie silnika, np. po postoju na światłach. Jednostka ma dobrą kulturę pracy i przyjemnie równomiernie rozwija moc, choć osiąga o 11 KM mniej niż przed hybrydyzacją. Ma też pewne opory przed wysokimi obrotami, lepiej idzie z dołu i pewnie jest to efekt elektrowsparcia. W trybie Sport reaguje na gaz z większym entuzjazmem. W mieście pali 7,8-8,4 l/100 km, na „krajówce” zadowala się 5,1 l, przy 120 km/h rośnie do nadal oszczędnych 6,5 l, a na autostradzie zużycie skacze do 8,1 l/100 km.

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid – prowadzenie

Dopóki nawierzchnia jest przyczepna, napęd 4x4 nie ma tu wiele do roboty, ale już na śniegu czy błotnistej drodze leśnej może być pomocny. Układ kierowniczy lekko pracuje i ma dość leniwe przełożenie. Vitara nie lubi nagłych zmian kierunku jazdy i nerwowo reaguje na poprzeczne nierówności i dziury. Zawieszenie zestrojono pod... dużą ładowność: 525 kg w aucie tej klasy to sporo. Ale na pusto amortyzacja jest nieco za sztywna.

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid –koszty

Najtańsza Vitara 1.4 kosztuje 79 900 zł i ma w standardzie m.in. ledowe reflektory. Żeby mieć napęd na 4 koła, trzeba wybrać droższą wersję Premium (85 900 zł) i dopłacić aż 9000 zł za 4x4. Komplet asystentów – tylko w topowej Elegance.

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid – to nam się podoba

  • Umiarkowane spalanie
  • Wysoka ładowność
  • Dobre przestronność i widoczność

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid – to nam się nie podoba

  • Wysoka cena testowanej wersji
  • Proste plastiki
  • Przestarzałe multimedia i komputer pokładowy

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid – nasza opinia

Na tle nowocześniejszej konkurencji Vitarę wyróżniają: dostępność napędu 4x4, podstawowe zdolności poza asfaltem i udany stosunek gabarytów zewnętrznych do przestrzeni w kabinie. Hybrydyzacja silnika – udana. Miejscami czuć jednak, że ta konstrukcja ma już swoje lata.

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid – dane techniczne

Silniki benzynowy, turbo R4 + elektr.
Pojemność skokowa (cm3) 1373
Moc maks. (KM/obr./min) 129/5500 + 14
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 235/2000-3000 + 53
Napęd/skrzynia biegów 4x4/man. 6
Dł./szer./wysokość (mm) 4175/1775/1610
Rozstaw osi (mm) 2500
Poj. bagażnika (l) 375-1120
Masa własna/ładowność (kg) 1245/525
Cena testowanej wersji (zł) 111 190

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid – osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
Spalanie wg WLTP
prędkość niska 7,1-7,3 l/100 km
prędkość wysoka 5,4-5,6 l/100 km
średnie 6,2-6,4 l/100 km
Emisja CO2 141-145 g/km
Teoretyczny zasięg 730-760 km