- Przeczytaj też:
- DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – do dyspozycji 300 KM
- DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – duży zasięg na prądzie
- DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – wysoki komfort jazdy
- DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – to nam się podoba
- DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – to nam się nie podoba
- DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – nasza opinia
- DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – dane techniczne
- DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – wyniki testu
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 to kolejny francuski samochód, który udowadnia, że konstruktorzy znad Sekwany nie znoszą stylistycznej sztampy. Wprawdzie DS 7 jest typowym SUV-em, ale pod względem wyglądu wykracza poza normy obowiązujące w przypadku aut tego typu.
Przeczytaj też:
- Peugeot 3008 HYbrid4 - nie tylko do oszczędzania
- Toyota RAV4 2.5 Hybrid – sprawdziliśmy ile jest warta i czy opłaca się ją kupić
- Mercedes EQC – Mercedes wśród „elektryków” | TEST
Z przodu pojazdu dominuje potężna atrapa chłodnicy, a zderzak po bokach zwieńczony został zaciekami dziennych świateł. Tylne lampy o wyjątkowym wzornictwie wkomponowano w klapę bagażnika i połączono chromowaną listwą. Zresztą, chromowanych aplikacji jest znacznie więcej na karoserii i dodają one autu szlachetności.
Wnętrze to popis specjalistów od wyglądu oraz jakości materiałów, które są wysokiej jakości. Siedzenia pokryto miłą w dotyku jasną skórą, a tworzywa sztuczne na desce rozdzielczej mają ładną fakturę i okazują się miękkie.
Kolejnym atutem pojazdu jest przestronność części pasażerskiej – w obu rzędach siedzeń jest mnóstwo miejsca na nogi oraz nad głowami. Do tego dochodzi bagażnik o pojemności 555 l. Przy takiej wielkości kufra nie powinno być problemu ze spakowaniem wakacyjnego ekwipunku. Delikatną niedogodnością jest sposób składania oparcia tylnej kanapy. Wprawdzie po powiększeniu kufer zyskuje pojemność aż 1750 l, ale oparcia nie daje się całkowicie położyć na siedzisku i powstaje pochyłość, która utrudnia pełne wykorzystanie bagażnika.
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – do dyspozycji 300 KM
Hybrydowa wersja DS 7 Crossback napędzana jest układem napędowym o łącznej mocy 300 KM. Uzyskanie takiej mocy było możliwe dzięki zastosowaniu benzynowej jednostki generującej 200 KM oraz 110-konnej, elektrycznej. Moment obrotowy dostarczany jest do wszystkich kół za pomocą 8-stopniowej przekładni automatycznej.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSamochód ma prawdziwie sportowe osiągi. Po mocnym wciśnięciu pedału gazu pojazd startuje gwałtownie, a w tym czasie plecy jadących są wciskane z dużą mocą w oparcia wygodnych foteli. Potwierdzeniem subiektywnych odczuć są dane testowe – setkę udało nam się uzyskać już po 5,6 s. Nie dość, że jest to rewelacyjny wynik, to w dodatku okazuje się lepszy niż podawane przez producenta 5,9 s. Przy takich osiągach i mocy pojazdu średnie spalanie na poziomie 7,9 l/100 km jawi się więcej niż dobrze.
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – duży zasięg na prądzie
DS 7 Crossback E-Tense to hybryda typu plug-in. Zatem po naładowaniu akumulatorów autem można poruszać się w trybie czysto elektrycznym. Podczas testu przekonaliśmy się, że podobnie, jak w kwestii przyspieszenia także i pod tym względem auto potrafi być lepsze niż obiecuje producent.
Po podłączeniu do gniazdka przewidywany czas napełnienia pustych akumulatorów wynosił 2 godz. 10 min., a tymczasem baterie były w 100 proc. pełne już po 1 godz. 40 min (producent określa czas ładowania na 2 godz.). Poza tym komputer pokazywał zasięg 38 km, a nam udało się pokonać po Warszawie aż 53 km. To znowu lepiej niż podają dane techniczne, według których zasięg przy 20-calowych kołach, a zatem takich w jakie wyposażony był testowany egzemplarz wynosi 52 km (przy 19-calowych – 58 km).
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – wysoki komfort jazdy
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 nie tylko świetnie wygląda, sprawnie przyspiesza i mało pali, lecz także zapewnia jadącym wysoki komfort. To zasługa zawieszenia, które bardzo dobrze tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. Niezależnie czy pokonujemy poprzeczne garby czy wzdłużne wyboje pasażerowie nie są nadmiernie strząsani.
Pod względem prowadzenia też nie mieliśmy większych zastrzeżeń – pomimo dużych gabarytów auto idealnie wpasowuje się w zakręty i nawet w takcie dynamicznego pokonywania ich nie wyczuwa się nadmiernych przechyłów karoserii. Zastrzeżenia można mieć jedynie do niezbyt precyzyjnego układu kierowniczego. Nie daje on prowadzącemu odpowiedniego czucia, a tym samym utrudnia opanowanie pojazdu gdy z impetem zaatakujemy zakręt.
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 nie ma, niestety zbyt skutecznego układu hamulcowego. W dzisiejszych czasach odcinek 37,2 m (na zimno) niezbędny do zatrzymania auta jadącego 100 km/h to za dużo. Dobrze chociaż, że po rozgrzaniu tarcz skuteczność hamulców poprawia się i do zatrzymania pojazdu wystarczy 35,8 m.
Auto nie jest, niestety tanie. Ceny hybrydy zaczynają się od 229 900 zł, a testowana odmiana Grand Chic to wydatek 250 900 zł.
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – to nam się podoba
Atrakcyjna stylistyka, ciekawe rozwiązania we wnętrzu, przestronność, pojemny bagażnik, dobre osiągi, niskie spalanie, komfortowe resorowanie.
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – to nam się nie podoba
Wysoka cena zakupu, nieprecyzyjny układ kierowniczy, nierówna podłoga po powiększeniu bagażnika, przeciętne działanie nierozgrzanych hamulców.
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – nasza opinia
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 to idealna propozycja dla indywidualistów, którzy cenią wyszukany styl oraz elegancki charakter. Dodatkowym atutem pojazdu są świetne osiągi przy niskim zużyciu paliwa i możliwość jazdy w trybie czysto elektrycznym. Niestety za przyjemność jazdy testowanym modelem trzeba dużo zapłacić.
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1598 cm3, t.benz. + elektryczny |
Moc silnika benzynowego | 200 KM przy 5500 obr./min |
Moment obrotowy silnika benzynowego | 300 Nm przy 3000 obr./min |
Moc silnika elektrycznego | 110 KM |
Moment obrotowy silnika elektrycznego | 337 Nm |
Całkowita moc układu hybrydowego | 300 KM |
Maksymalny moment obrotowy układu hybrydowego | 520 Nm |
Skrzynia biegów i napęd | aut. 8/4x4 |
Prędkość maksymalna | 235 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,9 s |
Średnie zużycie paliwa z wykorzystaniem trybu elektrycznego (WLTP) | 1,6 l/100 km |
Dł./szer./wys. | 4573/1906/1621 mm |
Rozstaw osi | 2738 mm |
Cena wersji testowanej | 250 900 zł |
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – wyniki testu
Przyspieszenie 0-50 km/h | 2,3 s |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,6 s |
Przyspieszenie 0-130 km/h | 8,6 s |
Elastyczność 60-100 km/h | 2,8 s |
Elastyczność 80-120 km/h | 3,3 s |
Droga hamowania 100-0 km/h (hamulce zimne) | 37,2 m |
Droga hamowania 100-0 km/h (hamulce rozgrzane) | 35,8 m |
Rozmiar – rodzaj opon | 235/45 R 20 – Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV |
Poziom hałasu przy 50 km/h | 57 dB (A) |
Poziom hałasu przy 100 km/h | 64 dB (A) |
Poziom hałasu przy 130 km/h | 68 dB (A) |
Średnie zużycie paliwa | 7,9 l/100 km |
Galeria zdjęć
Hybrydowe DS 7 cieszy dobrymi osiągami przy niskim spalaniu
W teście setkę udało nam się osiągnąć po 5,6 s. To lepszy wynik niż podawany przez producenta
Po włączeniu silnika odbywa się show w postaci obracanych elementów reflektorów
Podczas testu auto spaliło 7,9 l/100 km. To dobry wynik przy oferowanych osiągach
Bagażnik mieści 555-1750 l, ale po powiększeniu nie uzyskuje się idealnie równej podłogi
Według producenta czas ładowania pustych akumulatorów wynosi 2 godz., a podczas testu do ich napełnienia wystarczyło 1.40 godz.
Przy pełnym naładowaniu akumulatorów udało nam się pokonać po Warszawie 53 km, choć wskaźnik w aucie pokazywał zasięg 38 km
Jedną z zalet testowanego pojazdu są wygodne fotele
Z tyłu wygospodarowano dużo przestrzeni na nogi oraz nad głowami
Minusem pojazdu są słabe hamulce na zimno – droga potrzebna do zatrzymania auta jadącego 100 km/h to 37,2 m
Deska rozdzielcza wygląda awangardowo, a pozycja za kierownicą okazuje się wygodna
Po uruchomieniu silnika schowany zegarek robi popisowego fikołka i pokazuje się jego tarcza
Zawieszenie dobrze tłumi wszelkie nierówności nawierzchni
Futurystyczne wskaźniki okazują się czytelne
Kierowca ma możliwość zmiany trybów jazdy. Na najlepsze osiągi można liczyć w sportowym ustawieniu, gdy wyostrza się reakcja silnika na dodawanie gazu
Nadwozie pojazdu ozdobiono obficie chromowanymi elementami
Ustawienia klimatyzacji można zmieniać za pomoc dotykowego ekranu
W DS 7 nawet dźwignia skrzyni biegów prezentuje się futurystycznie
Podczas testu zasięg w trybie elektrycznym okazał się nieco lepszy niż podaje producent.Nam udało się pokonać 53 km, a według fabryki powinny być 52 km
W trakcie jazdy na zakrętach karoseria nie przechyla się nadmiernie, ale w opanowaniu pojazdu przeszkadza nieprecyzyjny układ kierowniczy
Za auto w wersji Grand Chic trzeba zapłacić 250 900 zł