No właśnie. Mogłaby, bo auto ma naprawdę wiele zalet. Mimo upływu lat (3008 zadebiutowało w 2016 r., a wersje hybrydowe dołączyły do palety w ubiegłym roku – ich sprzedaż wystartowała raptem parę miesięcy temu) sylwetka modelu nadal zachowuje świeżość i wyróżnia się stylistyką na tle konkurentów.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoW parze ze zgrabnym nadwoziem idą niemal futurystyczne wnętrze, z charakterystycznym dla marki układem zegarów nad kierownicą i przyciskami Toggle Switch na konsoli środkowej do obsługi podstawowych funkcji systemów pokładowych, oraz wysoka jakość wykończenia, której nie powstydziłyby się auta z segmentu premium. Ilość miejsca dla pasażerów nie odbiega od odmian z klasycznym napędem, a to oznacza komfortowe warunki podróżowania dla 4 osób. Konieczność instalacji akumulatorów pod podłogą i dodatkowego silnika elektrycznego z tyłu wpłynęła jednak na zmniejszenie przestrzeni dostępnej w bagażniku – w hybrydzie to 395 l (plus 25 l schowek na kabel do ładowania pod podłogą) kontra 520 l w pozostałych wersjach.
Peugeot 3008 HYbrid4 – 300 KM do dyspozycji
Za napęd odpowiada turbobenzyniak 1.6 o mocy 200 KM, który współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 110 KM każdy. Łączna moc układu to 300 KM, a maksymalny moment obrotowy – 450 Nm. To oznacza, że mamy do czynienia z najmocniejszym seryjnym modelem marki. I rzeczywiście ten potencjał potrafi wprowadzić kierowcę w dobry nastrój. Zwłaszcza w trybie Sport, kiedy do dyspozycji oddane są pełne możliwości wszystkich silników. Auto szybko reaguje wtedy na gaz i jest bardzo elastyczne, imponuje też przyspieszeniem do „setki” w niespełna 6 s, czym może zaskoczyć niejednego kompaktowego hot hatcha. I to mimo tego, że wersja hybrydowa jest o solidne 340 kg cięższa od benzynowej 1.6. Na szczęście dodatkowa masa obniża środek ciężkości i nie pogarsza drastycznie zachowania SUV-a na zakrętach.
Peugeot 3008 HYbrid4 – najpierw na prądzie
Przeczytaj też:
Domyślnym trybem jest w pełni elektryczny i da się z niego korzystać przez ok. 40--42 km z prędkością do 135 km/h, potem napęd przechodzi w tryb hybrydowy i to elektronika optymalizuje jego działanie. Jest jeszcze 4WD, który raczej nie służy do jazdy w terenie, ale ułatwia 300-konnemu SUV-owi dobrą trakcję w każdych warunkach drogowych. Na dłuższych trasach średnie spalanie oscylowało w granicach 8,8 l/100 km i mimo że to przyzwoity wynik, 3008 HYbrid ze względu na mały zbiornik paliwa (43 l) nie jest wymarzonym autem do dalekich podróży. Oczywiście, w mieście warto korzystać z ładowarek – w zależności od ich mocy czas napełnienia baterii zajmuje od niespełna 2 do maks. 8 godzin i może wydatnie obniżyć koszty eksploatacji. Choć trzeba przyznać, że nie zniweluje wysokiej ceny auta.
Peugeot 3008 HYbrid4 – naszym zdaniem
Dobra, to najlepsza wersja 3008, „ale” dotyczy właściwie tylko ceny. Po uwzględnieniu opcji robi się bardzo drogo i Peugeot wyraźnie wkracza na tereny klasy premium. Jeśli nie zależy wam na napędzie 4x4, a chcecie korzystać z zalet hybrydy plug-in, warto rozważyć słabszą wersję 225, tańszą o minimum 33 000 zł.
To nam się podoba
Kompletne wyposażenie, świetna dynamika, płynne działanie automatycznej skrzyni biegów EAT8, wysoki komfort jazdy.
To nam się nie podoba
Wysoka cena, brak w wyposażeniu seryjnym mocniejszej ładowarki pokładowej, mały zasięg w trybie hybrydowym.
Peugeot 3008 HYbrid4 – wyniki testu
Przyspieszenie 0-50 km/h | 2,5 s |
0-100 km/h | 5,9 s |
0-130 km/h | 8,9 s |
Czas rozpędzania 60-100 km/h | 2,9 s (aut.) |
80-120 km/h | 3,4 s (aut.) |
Masa rzeczywista/ładowność | 1900/430 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 54/46 proc. |
Śr. zawracania (lewo/prawo) | 10,9/10,8 m |
Hamow. ze 100 km/h zimne | 36,9 m |
gorące | 36,0 m |
Hałas w kabinie przy 50 km/h | 54 dB (A) |
przy 100 km/h | 62 dB (A) |
przy 130 km/h | 67 dB (A) |
Spalanie testowe (95 okt.) | 8,8 l/100 km |
Zasięg w trybach: hybryd./EV | 490/40,7 km |
Dane producenta
Silniki: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 + 2 elektr. |
Zasilanie/napęd rozrządu | wtrysk bezpośredni/pasek |
System. moc (KM)/mom. (Nm) | 300/520 |
Poj. skok. silnika benz. (cm3) | 1598 |
Moc silnika benz. (KM/obr./min) | 200/6000 |
Mom. silnika benz. (Nm/obr./min) | 300/3000 |
Moc silników elektr. p./t. (KM) | 110/110 |
Mom. silników elektr. p./t. (Nm) | 320/166 |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 8/4x4 |
0-100 km/h (s)/v maks. (km/h) | 5,9/235 (tryb elektr.: 135) |
Spal. (l/100 km)/emisja CO2 (g/km) | 1,3-1,4/29-32 (WLTP) |
Poj. bagaż./zb. paliwa (l)/baterii (kWh) | 395-1357/43/13,2 |
Marka i model opon test. auta | Michelin Primacy 3 |
Rozmiar opon test. auta | 205/55 R 19 |
Wyposażenie
Wersja | GT |
6 airbagów/AVAS/reflekt. LED | S/S/S |
Klima aut. 2-stref./utrzym. pasa | S/S |
Ładowarka pokładowa 3,7/7,4 kW | S/1500 zł |
Alufelgi 19-calowe | 2200 zł |
Lakier specjalny Biały Nacre | 3500 zł |
System Hi-Fi Focal Premium/DAB | 3600/800 zł |
Pakiet Safety Plus | S |
Gwarancja/ceny
Cena podstawowa wersji | od 204 700 zł |
Gwarancja mech./perforacyjna | 2 lata/12 lat |
Przeglądy | co 30 tys. km/rok |
Cena testowanego auta | 230 100 zł |
Galeria zdjęć
Zgrabna sylwetka to cały czas jeden z atutów francuskiego SUV-a
Wersję hybrydową doskonale się prowadzi, zapewnia też świetne osiągi. Do tego w trybie elektrycznym do 135 km/h – w ciszy
Wirtualny kokpit z zegarami o przekątnej 12,3 cala i 8-calowy ekran dotykowy dominują na desce rozdzielczej. Spłaszczona z dwóch stron kierownica i aluminiowe detale dodają sportowego stylu
Komfortowe fotele mają elektryczną regulację i opcjonalną funkcję masażu w pakiecie za 6000 zł
Z tyłu wygodna kanapa i zadowalająca ilość miejsca dla 2 dorosłych pasażerów
Umieszczenie pod podłogą baterii o poj. 13,2 kWh spowodowało zmniejszenie pojemności bagażnika o 125 l w stosunku do wersji spalinowych
W standardzie kabel do ładowania Typ 2 E/F.