Artykuł został pierwotnie opublikowany 06.07.2017 r.
Pod maską doładowany 90-konny benzyniak, do tego nadwozie typu kombi. Zdaniem Dacii takie połączenie to udany przepis na rodzinne auto. Przekonajmy się, czy ma rację. Zobacz, jak w naszym teście wypadła Dacia Logan MCV.
Dacia Logan MCV — nadwozie
Trzeba przyznać, że stylistyka rumuńskiego modelu prezentuje się korzystnie. Jednocześnie cieszą praktyczne walory – przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik. Jednak to jeszcze nie koniec zalet Dacii Logan MCV. Okazuje się bowiem, że podłogę umieszczono na takiej wysokości, że wsiadanie, a raczej wchodzenie do auta jest wyjątkowo wygodne.
Powody do zadowolenia będą mieli również rodzice, którzy muszą sadzać swoje pociechy w fotelikach. Wysoko poprowadzona górna część ramek drzwi sprawia, że można wygodnie włożyć fotelik i bez problemu wślizgnąć się do Dacii Logan MCV, żeby zapiąć dodatkowe siedzisko.
Dacia Logan MCV — silnik
Dynamika doładowanego benzyniaka jest na zadowalającym poziomie. Jednak dobre przyspieszenie można uzyskać pod warunkiem wykorzystywania górnego zakresu obrotów. Do około 2 tys. obr./min auto okazuje się niemrawe. Podczas jazdy autostradą trzeba się pogodzić ze zbyt dużym hałasem jednostki napędowej.
Cieszy natomiast niskie spalanie Dacii Logan MCV. Podczas jazdy w mieście auto zużyło 7,2 l paliwa na 100 km. To o 1,4 l więcej niż obiecuje producent, ale taką nadwyżkę można zaakceptować.
Dacia Logan MCV — prowadzenie
Zawieszenie Dacii Logan MCV to kolejny element, który polubią rodziny – podwozie dobrze tłumi wyboje. Za to w trakcie jazdy na zakrętach przeszkadzają mocne przechyły nadwozia i nieprecyzyjny układ kierowniczy.
Dacia Logan MCV — to nam się podoba, a to nie podoba
Na listę plusów Dacii Logan MCV wpisujemy:
- przestronne wnętrze,
- pojemny bagażnik,
- łatwe wsiadanie oraz wysiadanie.
Z kolei na liście minusów testowanego auta są:
- niewygodne fotele oraz pozycja za kierownicą,
- silnik ma wyczuwalną turbodziurę.
Dacia Logan MCV — nasza opinia
Dobrze wyposażone praktyczne kombi za 48 370 zł? Czemu nie! Dobre możliwości transportowe Dacii Logan MCV są niepodważalne. Cieszy również wygodne wsiadanie, jak i niskie zużycie paliwa. Nieakceptowalne są natomiast niewygodne fotele oraz słaba pozycja za kierownicą.
Zawieszenie dobrze radzi sobie z tłumieniem wybojów. Jednak prowadzenie na zakrętach nie jest mocną stroną samochodu.
Pod maską doładowany 90-konny benzyniak, do tego nadwozie typu kombi. Zdaniem Dacii takie połączenie to udany przepis na rodzinne auto. Przekonajmy się, czy ma rację.
Trzeba przyznać, że stylistyka rumuńskiego modelu prezentuje się korzystnie. Jednocześnie cieszą praktyczne walory – przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik.
Na 7-calowym ekranie są wyświetlane m.in. obraz z kamery cofania i mapa nawigacji satelitarnej – dopłata 950 zł.
Fotele oraz pozycja za kierownicą okazują się wyjątkowo niewygodne.
Nawet w drugim rzędzie foteli w Dacii Logan MCV można podróżować komfortowo.
Bagażnik o imponującej pojemności 573-1518 l. Po złożeniu tylnej kanapy nie uzyskuje się w pełni płaskiej powierzchni ładunkowej.
Podczas jazdy w mieście auto zużyło 7,2 l paliwa na 100 km. To o 1,4 l więcej niż obiecuje producent, ale taką nadwyżkę można zaakceptować.
Powody do zadowolenia będą mieli również rodzice, którzy muszą sadzać swoje pociechy w fotelikach.
Dobre możliwości transportowe Dacii Logan MCV są niepodważalne. Cieszy również wygodne wsiadanie, jak i niskie zużycie paliwa.