- WILL.I.AMG powstał w jednym egzemplarzu, a wszystkie działania skupione wokół niego mają dobroczynny cel
- Wyjątkowa stylistyka unikatu została zainspirowana innymi modelami Mercedesa – klasą G i słynnym SLS-em
- Proces projektowania i przebudowy sfilmowano – 6-odcinkowy serial dokumentalny zostanie pokazany w Cannes
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu
Światowa premiera niepowtarzalnego Mercedesa-AMG "The Flip" odbyła się w Miami podczas Grand Prix USA Formuły 1. Specjalnie zaprojektowany przez will.i.ama samochód sportowy bazuje na 4-drzwiowym Mercedesie-AMG GT Coupé, który został tak zmodyfikowany, że nie przypomina wyjściowego modelu. Silnik AMG utalentowany muzyk, siedmiokrotny zdobywca nagrody Grammy, pozostawił jednak nietknięty.
Cel przedsięwzięcia jest szczytny. Chodzi o to, żeby młodzieży z biedniejszych, zaniedbanych środowisk ułatwić dostęp do nauki przedmiotów z grupy – matematyka, informatyka, nauki przyrodnicze i technika, tak by mogła z sukcesem podjąć pracę w przyszłościowych zawodach i przyczynić się do powstania innowacyjnych rozwiązań. Pomysł wziął się stąd, że sam will.i.am pochodzi z takiego środowiska. "Dorastałem w getcie. Dorastałem z hip-hopem. Oglądałem legendarnych artystów hip-hopowych rapujących o Mercedesach, więc zawsze marzyłem o posiadaniu Mercedesa. Dla wielu dzieciaków z biednych dzielnic miasta stanie się właścicielem Mercedesa jest symbolem postępu i wyjścia z trudnej sytuacji" – tłumaczy.
Dalszy ciąg tekstu pod materiałem wideo:
Teraz will.i.am poszedł jeszcze dalej, tworząc własną wizję Mercedesa-AMG – WILL.I.AMG. Wszystkie aktywności związane z tym samochodem prowadzone są na rzecz fundacji i.am/Angel Foundation, która pomaga rodzinom i społecznościom naznaczonym ubóstwem i patologiami. Wywodząca się z nich młodzież ma dzięki tworzonej puli talentów ułatwiony kontakt z nowymi technologiami i cyfrowym postępem, co ma jej pomóc wydźwignąć się z trudnej sytuacji życiowej i umożliwić nowy, lepszy start.
Elementy stylistyczne WILL.I.AMG zostały zaczerpnięte z innych Mercedesów – klasy G i "skrzydlatego" SLS-a. Zainspirowany gwiazdą Mercedesa i brzmieniem samochodu will.i.am stworzył symbol z przypominającą niedźwiedzia (BEAR) twarzą i nazwany "BEAR WITNESS" (co znaczy też tyle, co "dawać świadectwo"). Wokół tego symbolu powstała limitowana kolekcja odzieży.
Pracochłonna przebudowa Mercedesa-AMG GT została uwieczniona w obszernym, 6-odcinkowym serialu dokumentalnym "DRIVE", który będzie miał swoją premierę podczas tegorocznego festiwalu filmowego w Cannes (poza konkursem).