- W modelu z segmentu B zastosowano napęd na wszystkie koła AWD-i. To rozwiązanie znane m.in. z hybrydowej Toyoty RAV4
- W AWD-i za napęd tylnych kół odpowiada silnik elektryczny. Napęd na wszystkie koła załącza się automatycznie
- Sprzedaż samochodu rozpocznie się we wrześniu. Do tego czasu auto będzie oferowane w ramach przedsprzedaży
Toyota już raz próbowała przekonać Europejczyków do małego crossovera/SUV-a z napędem na wszystkie koła. To, co jednak udało się Suzuki z modelem SX4 (w ramach kooperacji z Fiatem), nie udało się Toyocie Urban Cruiser Model ten dość szybko zniknął z gamy i nie doczekał się następcy. Aż do teraz. Pora na kolejną próbę z bardziej bojową odmianą Toyoty Yaris, czyli wersją Cross.
Toyota Yaris Cross Adventure - napęd na wszystkie koła bez wału
Japończycy nie bez powodu tak chętnie używają nazwy SUV. W modelu z segmentu B znajdziemy bowiem napęd na wszystkie koła AWD-i, czyli rozwiązanie znane m.in. z hybrydowej Toyoty RAV4. Próżno zatem szukać pod spodem tradycyjnego wału napędowego. Znajdziemy za to dodatkowy silnik elektryczny, który zarezerwowano wyłącznie do napędzania tylnej osi.
Dla kierowcy oznacza to tyle, że przez większość czasu podróżuje wyłącznie z napędem przednim - tylny dołączany jest automatycznie zależnie od warunków na drodze. W praktyce zatem przy próbie podjazdu na parking przy stoku narciarskim albo przejażdżce po mokrej lub zaśnieżonej nawierzchni możemy liczyć na chwilowe włączenie napędu wszystkich kół. Ponadto kierowca może wybrać jeden z dwóch trybów jazdy (Trail i Snow), by dostosować charakterystykę pracy układu.
Toyota Yaris Cross Adventure - dwie bogate wersje na początek
Wersję Adventure poznamy po bogatym wyposażeniu. Na liście wskazano: srebrne relingi dachowe, 18-calowe koła z ciemnoszarymi felgami, czarną podsufitkę, tapicerkę z eko-skóry i wykończenie lakierem Piano Black. W odmianie Premiere Edition dodano elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, wyświetlacz HUD oraz dwukolorowe nadwozie.
Pod maską znajdziemy trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 l, który trafia do fabryk Toyoty z polskich zakładów w Jelczu-Laskowicach. Łączna moc układu hybrydowego wynosi 116 KM. Czy tyle wystarczy, by liczyć na emocjonującą jazdę? Szczegółowych danych technicznych europejskiej wersji wciąż jeszcze nie podano.
Póki co Toyota ujawnia plany związane z rozpoczęciem sprzedaży. Przedsprzedaż Yarisa Cross Adventure rozpocznie się w drugim kwartale, więc pozostaje uzbroić się w cierpliwość jeszcze przez kilka tygodni. Od września dealerzy będą przyjmować zamówienia już w ramach regularnych ofert.