• Renault Clio występuje z benzynowymi silnikami o mocy od 65 KM do 140 KM oraz jako hybryda, której układ generuje 140 KM
  • W zależności od wybranej wersji z silnikiem współpracuje 5- lub 6-stopniowa, skrzynia manualna bądź bezstopniowa
  • Na tle konkurencji Renault Clio wyróżnia się przestronną częścią pasażerską oraz bagażnikiem o pojemności 391-1069 l
  • Sprawdź oferty na auta dostępne od ręki

Renault Clio to przykład samochodu, który w genach zawsze miał wpisany sukces. W każdym pokoleniu auto uzyskało aprobatę kierowców, którzy doceniali liczne walory francuskiego malucha. Obecna, piąta już generacja pojazdu chwalona jest za niewielkie rozmiary ułatwiające poruszanie się w mieście i parkowanie w ciasnych miejscach, a także za przestronne wnętrze.

Samochód oferowany jest jako pięciodrzwiowy hatchback, a to oznacza, że pomimo niewielkich wymiarów zajmowanie miejsca jest bezproblemowe. Renault Clio to "maluch", który zainteresuje nie tylko singli podróżujących w pojedynkę, lecz także… rodziny. To zasługa przestronnej części pasażerskiej, jak również pojemnego bagażnika, który mieści aż 391-1069 l. To bardzo dobry wynik w tym segmencie pojazdów.

Renault Clio – bogata gama silnikowa

Zastosowane silniki także potrafią sprostać potrzebom osób, które z Renault Clio chcą korzystać nie tylko w mieście, lecz także podczas dalszych wyjazdów. Właściwie tylko bazowy, 65-konny benzyniak to propozycja dla jeżdżących niemal wyłącznie w mieście. Każdy inny motor z powodzeniem sprawdzi się również na trasie.

Już 90-konny, doładowany silnik zapewnia osiągi, które wystarczą do sprawnego podróżowania autostradą – przyspieszenie do "setki" w 12,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Ta jednostka występuje również w 100-konnej wersji z fabryczną instalacją LPG. W tym przypadku 100 km/h uzyskuje się już po 11,8 s, a maksymalnie autem można jechać 188 km/h.

Renault Clio – sportowe cechy

Na jeszcze lepsze osiągi można liczyć w przypadku 140-konnego benzyniaka 1.3 TCe. W tej postaci samochód rozpędza się do 100 km/h po 9,4 s, a maksymalna prędkość wynosi aż 205 km/h. Do tego silnika idealnie pasuje odmiana wyposażeniowa R.S. Line, którą wyróżniają m.in. przyciemniane tylne szyby, przedni zderzak z aerodynamiczną listwą F1, grill o wzorze plastra miodu, sportowa końcówka układu wydechowego, a także 17-calowe alufelgi o wzorze R.S. Line.

We wnętrzu charakterystycznymi elementami odmiany R.S. Line są m.in.: aluminiowe pedały, sportowa kierownica pokryta perforowaną skórą, a także czerwone przeszycia i obramowania nawiewów oraz wstawki o strukturze karbonu na desce rozdzielczej i na drzwiach.

Renault Clio – hybryda idealna do miasta

W gamie Renault Clio znajdziemy także zeszłoroczną nowość, czyli odmianę hybrydową. W tej postaci układ generuje 140 KM. Takie parametry to zasługa zastosowania benzynowego silnika 1.6 o mocy 90 KM oraz elektrycznego o mocy 49 KM i rozrusznika-generatora produkującego 20 KM. To sprawia, że Renault Clio E-Tech uzyskuje "setkę" po 9,9 s, a maksymalna prędkość wynosi 180 km/h.

W tej postaci na pokładzie samochodu znalazł się również akumulator trakcyjny o pojemności 1,2 kWh, do którego trafia prąd uzyskany z rekuperacji podczas hamowania. Podczas jazdy w mieście aż 80 proc. trasy można pokonać przy wykorzystaniu wyłącznie elektrycznego napędu, a to przekłada się na 40-procentową obniżkę zużycia benzyny. W efekcie średnie spalanie (wg cyklu WLTP) wynosi zaledwie 4,3-5,1 l/100 km.

Renault Clio – bezpieczeństwo to obowiązek

Przestronne wnętrze, pojemny bagażnik czy udane (czytaj: dynamiczne i oszczędne) silniki to nie jedyne atuty Renault Clio. Francuska firma znana jest z tego, że jej pojazdy zapewniają pasażerom wysoki poziom bezpieczeństwa. Nie inaczej jest w przypadku Renault Clio.

Niezależnie od wybranej wersji na pokładzie znajdują się: przednie i boczne airbagi oraz kurtyny powietrzne, utrzymanie oraz kontrola pasa ruchu, awaryjne hamowanie z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, system kontroli bezpiecznej odległości czy skaner znaków drogowych.