„Bardzo precyzyjnie monitorujemy wszystkie kluczowe interakcje pomiędzy klientami a dilerami, aby mieć pełną wiedzę o naszych mocnych stronach, jak i o deficytach. Stworzyliśmy wewnętrzny Wskaźnik Jakości Obsługi, opisujący codzienne doświadczenie klienta w naszych salonach. Wskaźnik ten analizujemy i dyskutujemy z dilerami po to, aby nasze usługi były na jeszcze wyższym poziomie” – mówi Tomasz Piasny, dyrektor rozwoju sieci dilerskiej VW. Takie kompleksowe podejście wymaga oczywiście podejmowania określonych działań.

Salony Volkswagena – Kompetentni pracownicy

Personel salonów dilerskich przechodzi regularne szkolenia, dopasowane do indywidualnych potrzeb pracowników. Są to m.in. szkolenia produktowe typu twarzą w twarz, obejmujące porównania z modelami konkurencji – dzięki nim handlowiec może profesjonalnie dopasować ofertę do wymagań klienta i udzielić mu konkretnych informacji, także na temat bezpośrednich rywali. Ich uzupełnienie stanowią wizyty mobilnych trenerów, którzy na miejscu w salonie przekazują handlowcom niezbędną wiedzę dotyczącą najnowszych aut w ofercie marki – zwłaszcza cieszących się coraz większym zainteresowaniem modeli z napędem hybrydowym oraz czysto elektrycznym. Co więcej, dzięki specjalnej infolinii o elektromobilności wszyscy pracownicy działów handlowych w punktach dilerskich mają stały kontakt ze specjalistami z tego zakresu i są w stanie błyskawicznie udzielić rzetelnych odpowiedzi na nawet najbardziej specjalistyczne pytania klientów dotyczące szeroko rozumianej elektromobilności. Na tym nie koniec, bowiem systematycznie organizowane są także zdalne szkolenia, w ramach których personel uzyskuje najświeższe informacje produktowe i biznesowe.

Salony Volkswagena – Bezpieczna obsługa

W dobie pandemii bezpieczeństwo klientów oraz personelu w salonach dilerskich to priorytetowa kwestia. Dlatego w większości salonów pomieszczenia oraz auta demonstracyjne są regularnie dezynfekowane i ozonowane, a wszyscy odwiedzający punkty dilerskie mają do dyspozycji środki do dezynfekcji. Co ważne, dzięki odpowiedniej infrastrukturze telekomunikacyjnej klienci mają szansę na zapoznanie się z ofertą bez konieczności osobistej wizyty w salonie – pracownik może przedstawić ją w trakcie wirtualnej prezentacji, a dopiero potem umówić się na konkretną datę i godzinę na dokończenie formalności. W przypadku serwisowania auta klienci również nie muszą oczekiwać w tzw. strefach klienta, tylko są informowani przez pracownika serwisu, o której mogą zgłosić się po odbiór samochodu po naprawie. W określonych przypadkach można liczyć także na obsługę door-to-door, kiedy pracownik salonu odbierze, a po przeglądzie lub naprawie odstawi auto klienta pod wskazany adres.

Salony Volkswagena – Jazdy testowe

Możliwość sprawdzenia danego modelu „na własnej skórze” to dla wielu osób niezbędny warunek przed podjęciem decyzji zakupowej. Dlatego w salonach Volkswagena klienci mogą skorzystać z tej opcji, i to zarówno z udziałem handlowca, jak również bez niego – wówczas proponowane jest zapoznanie się ze specjalnym podcastem, który dostarcza pełnych informacji na temat testowanego modelu. Dzięki szerokiej dostępności modeli, w tym z napędem hybrydowym i elektrycznym, klienci podczas jazd testowych mają szansę poznać wszystkie zalety samochodów marki i coraz częściej przekonać się do modeli z napędem elektrycznym. Podobnie jak auta ekspozycyjne, także flota modeli przeznaczonych do jazd testowych jest regularnie dezynfekowana i ozonowana w celu zapewnienia najwyższego poziomu higieny w pandemii.

Salony Volkswagena – Elektromobilna strefa

Branża samochodowa przechodzi właśnie elektryczną rewolucję i modele z takim napędem w ciągu najbliższych lat zaczną dominować na rynku. Dilerzy Volkswagena już teraz przygotowani są na nadchodzące zmiany. W salonach powstają właśnie specjalne strefy zaaranżowane pod kątem e-mobilności, w których poza samymi modelami można zapoznać się z pełną ofertą rozwiązań adresowanych do ich użytkowników. To m.in. usługi związane z dostępem do sieci publicznych ładowarek, systemy finansowania zakupu auta oraz łatwego rozliczania „tankowań” w całej Europie czy wreszcie możliwość zamówienia instalacji wallboxa we własnym garażu. Do dyspozycji klientów są również stacje ładowania, dzięki którym podczas wizyty w salonie marki bez problemu da się uzupełnić poziom energii w akumulatorach.