Drogę do realizacji projektu BMW i8 torowały koncepty VisionEfficientDynamics (2009), i8 Concept (2011) oraz i8 Concept Spyder (2012). Nie trudno zauważyć, iż wersja produkcyjna BMW i8 różni się od nich w detalach. Chociaż podstawowe kształty i futurystyczne elementy ozdobne pozostają bez zmian
Zmniejszyły się drzwi, których dolna część będzie produkowana z karbonu lub aluminium, podobnie jak i pozostałe elementy nadwozia. Auto otrzymało także mniej futurystyczne obręcze kół z metali lekkich. We wnętrzu mamy już znane elementy z BMW4 i BMW6.
BMW i8 będzie autem z hybrydowym napędem czterech kół. Tylne koła będzie napędzał trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1.5 litra TwinPower Turbo o mocy 170 kW i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm. Przednie koła będą napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 96 kW i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Łączna moc obu jednostek to 266 kW (362 KM) i maksymalny moment obrotowy 570 Nm. Średnie zużycia paliwa w cyklu mieszanym producent określa na 2,5 l/100 km.
Prędkość maksymalna BMW i8 będzie ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h auto to osiągnie w ciągu 4,5 sekundy. Przy korzystaniu z napędu elektrycznego BMW i8 będzie w stanie przy prędkości maksymalnej do 120 km/h pokonać dystans 35 kilometrów.