Europejska premiera tego konceptu odbędzie się podczas miedzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu (27 września w hali nr 2 na stoisku 224). Obok modelu LE Concept, na imponującej ekspozycji bezkompromisowych samochodów sportowych, będzie prezentowany zdobywca wielu nagród − sportowy samochód koncepcyjny EMERG-E oraz produkowana seryjnie hybryda M35h.
– Infiniti LE Concept jest projektem, który ma trafić do produkcji więc większość prezentowanych w nim elementów i technologii stanie się rzeczywistością – powiedział Bernard Loire, wiceprezes Infiniti na region Europy, Bliskiego Wschodu, Indii i Afryki. – Jest jeszcze za wcześnie na podanie terminu i miejsca wejścia tego modelu do sprzedaży, ale do dalszych prac nad samochodami elektrycznymi zachęcają nas ostatnie uregulowania, promujące ten typ pojazdów, jak choćby podniesienie przez Francję dofinansowania do zakupu auta elektrycznego z 5 tys. do 7 tys. euro. Doskonale się więc składa, że LE Concept będzie miał swoją europejską premierę właśnie w Paryżu.
Wersja produkcyjna trafi do sprzedaży w wybranych krajach za około dwa lata. Model produkowany seryjnie nie tylko będzie miał ten sam zaawansowany napęd, ale także większość elementów stylistycznych konceptu. Warto przy tym zauważyć, że stylistyka LE Concept sugeruje, iż mamy do czynienia raczej z „dynamicznym luksusem” niż ze zwykłym „pojazdem elektrycznym”.
Grill chłodnicy z charakterystycznym podwójnym łukiem zawiera tym razem gniazdko ładowania, schowane pod podświetlanym emblematem Infiniti. Reflektory z diodami LED oraz tylne światła nawiązują stylistycznie do ostatnich konceptów Infiniti. Podobnie jak tylny słupek w kształcie sierpu księżyca i silna linia ramion, które wyrażają płynny ruch. Przedni spojler, tylny dyfuzor i aerodynamiczne boczne płetwy – wszystkie podświetlone (oświetlenie zintegrowane) –wpływają na imponując niski współczynnik oporu aerodynamicznego Cx – 0,25.
Silnik elektryczny o mocy 100 kW (134 KM), dostarczający natychmiastowego momentu obrotowego rzędu 325 Nm. Spełnione zostało zatem inżynieryjne założenie − „imponujące przyspieszenie samochodu elektryczne, ale nie kosztem zasięgu”, który ma wynosić około 160 km. Pięknie wyprofilowana jest gałka zmiany biegów, slużąca do sterowania systemem napędu, który oferuje kilka trybów jazdy, zaś na konsoli centralnej wśród różnych wyświetlaczy cyfrowych i analogowych umieszczono dynamiczny przelicznik zasięgu.
System baterii to sprawdzony zestaw ogniw litowo-jonowych o pojemności 24 kWh z szybką ładowarką prądu stałego ChaDeMo o mocy 50 kW, która może naładować baterie do 80% w 30 minut. Inną opcją ładowania jest innowacyjny, opracowany przez firmę Infiniti, system ładowania bezprzewodowego – Wireless Charging System. Do ładowania baterii wykorzystuje on blok z elementem indukcyjnym.