W tym roku to właśnie na stoisku niemieckiego Volkswagena rozpoczęło się dziennikarskie zwiedzanie 77. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Tutaj bowiem punktualnie o 7.45 rozpoczęła się pierwsza tegoroczna konferencja prasowa.

Nowe modele, to ekologia. Jak powiedział dr Martin Winterkorn, prezes zarządu Volkswagen AG: „ Nasza filozofia BlueMotion, to przede wszystkim oszczędność dla kierowców. Już dzisiaj Volkswagen w ramach realizacji tego programu może zaproponować swoim klientom 78 modeli, których średnie zużycie paliwa wynosi niewiele ponad 5 litrów oleju napędowego na 100 km. Natomiast 13 z nich potrafi pokonać dystans 100 km przy zużyciu 3,9 l oleju napędowego. Dzisiaj prezentujemy nie tylko najmniejsze z tej serii Polo, ale także luksusowego Passata BlueMotion, który średnio zużywa 5,1 l/100 km paliwa.”

Największą jednak genewską premierą był Golf Variant, który po latach powraca do atrakcyjnej palety modelowej Golfa. Natomiast Golf GTI Edition 30, to nawiązanie do wielkiej historii usportowionej wersji popularnego hatchbacka.

Sensację wokół terenów wystawowych PALEXPO wzbudzały jednakowe samochody obsługujące zaproszonych gości salonu. To pięknie pomalowane VW Polo, których do tej niecodziennej roli dostarczono aż 102 egzemplarze. Z całą pewnością należy pogratulować wyjątkowo udanej promocji programu BlueMotion.W tym roku w Genewie spodziewanych jest około 700 tys. gości z całego świata, a wśród nich przynajmniej 5 tys. dziennikarzy. Efekt reklamowy gwarantowany!