Sylwetka nowej Pandy bezpośrednio nawiązuje do nowego Uno oferowanego w Ameryce Południowej. Jednak za sprawą bardziej wysmakowanych detali, europejska wersja prezentuje się znacznie nowocześniej. Pozostawiono charakterystyczną, trzecią szybkę w słupku C i pionowe lampy z tyłu, które są teraz znacznie mniejsze.
W porównaniu z obecną Pandą, nowa urosła w każdą stronę. Pięciodrzwiowe nadwozie samochodu mierzy 365 cm długości, 164 cm szerokości i 155 cm wysokości. Nie zmienił się jednak rozstaw osi – 2,3 m, ale dzięki cieńszym oparciom foteli pasażerowie z tyłu mają mieć więcej miejsca na nogi.
Deska rozdzielcza trzeciej generacji wygląda dużo lepiej, chociaż układ poszczególnych jej elementów pozostał w zasadzie taki sam, w tym wygodny lewarek dźwigni zmiany biegów na konsoli centralnej, który jest zawsze pod ręką. Do góry, ponad panel radia „powędrowały” tylko nawiewy, które będą teraz kwadratowe. Materiały wykończeniowe mają być lepszej jakości, a wyposażenie bogatsze. Z biegiem czasu ma pojawić się nawet system zapobiegający wypadkom przy prędkościach do 30 km/h.
Gama jednostek napędowych będzie składać się z: nowego, dwucylindrowego silnika 0.9 TwinAir o mocy 65 KM lub 85 KM (z turbodoładowaniem), zmodyfikowanego motoru 1.2 Fire generującego 69 KM oraz turbodiesla 1.3 MultiJet o mocy 75 KM. Benzynowe TwinAir i jednostka wysokoprężna będą standardowo wyposażone w system start-stop. W ofercie znajdą się również silniki bifuel: zasiany gazem CNG (0.9 TwinAir/80 KM) i gazem LPG (1.2 Fire/69 KM). Poza ręczną skrzynią biegów, z silnikiem o pojemności 0,9 l będzie możliwość zamówienia zautomatyzowanej skrzyni biegów Dualogic. Początkowo samochód będzie oferowany z napędem na przednie koła. W późniejszym czasie dołączy wersja 4x4.
Poza bogatą ofertą dotyczącą napędu, nowa Panda będzie oferowana również z długą listą opcji, które pozwolą na zindywidualizowanie samochodu do potrzeb klienta (10 kolorów nadwozia, 3 wersje wyposażenia, cztery wykończenia wnętrza, po 2 wzory kołpaków oraz 14- i 15-calowych felg aluminiowych pozwalają uzyskać w sumie 600 kombinacji.
Światowa premiera nowego Fiata Pandy nastąpi podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Produkcja nie będzie odbywać się już w Tychach, a we włoskim zakładzie w Pomigliano d’Arco niedaleko Neapolu, wytwarzającym do tej pory modele Alfa RomeoDo salonów sprzedaży auto ma trafić w pierwszym kwartale przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane.