Po raz pierwszy 918 Spydera Porsche pokazało 3 lata temu podczas salonu samochodowego w Genewie. Teraz, we na IAA 2013 we Frankfurcie, Porsche zaprezentowało wersję produkcyjną. Superbolid Porsche ma napęd hybrydowy i wiele innych rozwiązań, które w przyszłości zostaną wykorzystane w innych modelach Porsche, łącznie z 911-tką.
Silnik o poj. 4,6 l V8 o mocy 608 KM pochodzi z bolidu Porsche, który firma wystawiała do wyścigów Le Mans. Jeden motor elektryczny o mocy 156 KM napędza tylną oś, drugi - 129-konny działa na oś przednią.
918 Spyder ma 5 trybów jazdy. Wybierając E-Power korzystamy tylko z napędu elektrycznego, wykorzystywane są wtedy dwa motory elektryczne. Prędkość maksymalna wynosi wówczas 150 km/h, a zasięg, w zależności od dynamiki jazdy, 16-32 km. Litowo-jonowa bateria Spydera ładuje się w ciągu 4 godzin.
Kolejne tryby to: Hybrid (działają 3 silniki), Hybrid Sport, Hybrid Race oraz najszybszy, stosowany na torze Hot Lap. 918 Spyder wyposażony jest w 7-stopniową skrzynię automatyczną PDK.
Porsche 918 Spyder jeszcze przed światową premierą na IAA 2013 dokonał niesamowitego wyczynu - auto prowadzone przez fabrycznych kierowców Porsche pokonało pętlę Nurburgringu w 6 minut 57 sekund.
Porsche 918 Spyder kosztuje w Niemczech 768 tys. euro. To taniej niż dwaj jego konkurenci: McLaren P1 oraz LaFerrari.