- Toyota RAV 4 w bazowej wersji ma benzyniaka o mocy 173 KM, jest też klasyczna hybryda, której układ w przednionapędowej odmianie generuje 218 KM, a jako 4x4 – 222 KM, a na szczycie mamy 306-konną hybrydę typu plug-in
- Po naładowaniu akumulatorów na 100 proc. odmiana plug-in może pokonać w trybie czysto elektrycznym nawet 75 km
- Nawet 15 200 zł rabatu na Toyotę RAV4 - sprawdź ofertę
Toyota RAV4 w ofercie japońskiej marki jest już od 1994 r. Od tego czasu samochód zyskał status wręcz kultowego. Takie postrzeganie nie dziwi, bowiem RAV4 od początku był udanym modelem, który ceniono nie tylko za własności jezdne, lecz także za bezawaryjną i trwałą konstrukcję. Co istotne, te zalety poprawiały się z generacji na generację. Wreszcie po 24 latach doczekaliśmy się piątego wydania, które jest ukoronowaniem zdobytego doświadczenia.
To, co już na pierwszy rzut oka odróżnia obecnego RAV-a od poprzedników, a także od konkurencyjnych modeli, to wyrazista stylistyka nadwozia. Do tego ostre linie w połączeniu z dużą atrapą chłodnicy oraz potężnym wlotem powietrza w przednim zderzaku nadają karoserii masywności.
Wnętrze wykończone materiałami wysokiej jakości też jest niczego sobie. Deska rozdzielcza nie tylko okazuje się czytelna, lecz także ma 8-calowy, dotykowy ekran z czytelnym menu oraz logicznie rozmieszczone przełączniki – wszystko to ułatwia obsługę urządzeń pokładowych.
Toyota RAV4 – przestronne wnętrze i pojemny kufer
Zaletą pojazdu są również wygodne siedzenia z dobrym, bocznym podparciem oraz doskonała przestronność w obu rzędach siedzeń. Uzupełnieniem udanej części pasażerskiej jest bagażnik o pojemności aż 580-1690 l. W pełnym jego wykorzystaniu pomagają regularne kształty oraz podwójna podłoga.
Toyota RAV4 wykorzystuje do napędu wyłącznie ekologiczne i mocne jednostki. W bazowej odmianie jest to benzyniak generujący 173 KM oraz 208 Nm. Dzięki tym parametrom wersja z manualną skrzynią biegów i napędem na przód rozpędza się do 100 km/h po 9,9 s, a z napędem 4x4 - po 9,8 s. Z kolei benzynowa Toyota RAV4 z bezstopniową przekładnią (CVT) osiąga 100 km/h odpowiednio po 11 s oraz po 10,7 s.\
Toyota RAV4 – teraz także jako hybryda typu plug-in
Toyota jako specjalistka od napędu hybrydowego nie mogla pozwolić sobie, żeby takiej wersji zabrakło w gamie RAV4. Klasyczna hybryda z napędem na przód wykorzystuje 2,5-litrowy, benzynowy silnik o mocy 178 KM oraz elektryczny, produkujący 120 KM (łączna moc systemu to 218 KM). Z kolei wersja 4x4 ma jeszcze jeden, 60-konny silnik elektryczny, który napędza tylne koła. W tej postaci łączna moc układu to 222 KM.
Wisienką na torcie jest zeszłoroczna nowość – Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. To najmocniejsze wydanie w 26-letniej historii japońskiego SUV-a. Do napędu pojazdu przewidziano benzynowy silnik o mocy 185 KM oraz dwie jednostki elektryczne – 182-konną napędzającą przednie koła oraz 54-konną, która odpowiada za napęd na tylną oś. W efekcie uzyskano układ hybrydowy o łącznej mocy aż 306 KM, a to pozwala na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h po 6 s. Prędkość maksymalna przy wykorzystaniu układu hybrydowego wynosi 180 km/h.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid umożliwia jazdę w trybie czysto elektrycznym. Ładowanie akumulatora z 230-woltowego gniazdka trwa około 2,5 godz., a zgromadzony prąd wystarczy na pokonanie maksymalnie 75 km (wg cyklu WLTP). Podczas bezemisyjnej jazdy prędkość maksymalna pojazdu wynosi 135 km/h.
Toyota RAV4 – pewność w każdej sytuacji
Mocne silniki i świetne osiągi do pełni szczęścia potrzebują jeszcze jednego elementu – dopracowanego zawieszenia, które nie tylko zapewni wysoki komfort jazdy, lecz także umożliwi dynamiczną jazdę zarówno na prostej, jak i na krętych odcinkach. Układ jezdny RAV-a w pełni wywiązuje się z powierzonego mu zadania. Niezależnie, czy pokonujemy niewielkie wyboje, czy na naszej drodze zdarzą się duże poprzeczne nierówności, samochód zachowuje się stabilnie, a pasażerowie nie odczuwają nawet najmniejszych oznak dyskomfortu.
Z kolei kierowcy o dynamicznym usposobieniu docenią wystarczającą sztywność podwozia. Dzięki niej Toyota RAV4 w każdych warunkach i sytuacjach (zakręty, ciasne nawroty, gwałtowne ominięcie przeszkody) zachowuje się stabilnie i nigdy nie opuszcza obranego kierunku jazdy.