Logo
Zdjęcia szpiegowskie: Mercedes-Benz GLK nie będzie miał łatwo

Zdjęcia szpiegowskie: Mercedes-Benz GLK nie będzie miał łatwo

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nowy SUV Mercedesa przechodzi ostatnie testy przed rozpoczęciem produkcji seryjnej. Ameryka stopniowo skupia się na mniejszych pojazdach, tak więc posiadanie w ofercie wyłącznie ML i GL mogłoby nie wystarczać. Zwłaszcza, że konkurencja nie śpi.

Zdjęcia szpiegowskie: Mercedes-Benz GLK nie będzie miał łatwo
Zobacz galerię (10)
Auto Świat
Zdjęcia szpiegowskie: Mercedes-Benz GLK nie będzie miał łatwo

Informacje o pojawieniu się małego terenowego Mercedesa potwierdzona została już przez samego producenta podczas wiosennej prezentacji prasowej w Kitzbühel. Model o długości ok. 4,5 m – rywal BMW X3 – otrzyma napęd na cztery koła 4Matic i płytę podłogową z nowej generacji klasy C.

Na rynku amerykańskim, gdzie połowa sprzedanych SUV-ów posiada napęd wyłącznie na jedną oś, oferowana będzie wersja z napędzanymi tylnymi kołami. W połączeniu z wysokoprężnym 4-cylindrowym silnikiem pod maską wersji GLK 220 CDI mogłoby chodzić o ciekawy instrument, jak przekonać Amerykanów i komisarzy europejskich o minimalnym wpływie SUV-ów na środowisko naturalne. Prawdopodobne jest pojawienie się 6-cylindrowej wersji GLK 350, a później także 8-cylindrowej odmiany GLK 63 AMG.

Klienci, którzy będą chcieli pojeździć w terenie muszą pamiętać, że ani GLK z napędem na 4 koła nie będzie posiadać klasycznych blokad dyferencjałów i w sytuacjach kryzysowych trzeba będzie polegać na elektronicznym rozdzieleniu siły napędowej.

Analiza nazwy GLK wymaga wykorzystania analogii do modeli z bliskiej i dalszej przeszłości. Nazwa podpowiada, że ma chodzić o mniejszą odmianę klasy GL, gdyż literka K może odpowiadać niemieckiemu kurz, czyli krótki. Stylistyka nowego modelu ma być bardzo zbliżona do flagowego SUV-a, właściwości jezdne będą jednak bardziej odpowiadać lifestylowemu ML, ale pod względem techniki będzie to podwyższona klasa C z napędem na obie osie.

W późniejszym okresie pojawi się zaawansowany system oczyszczania spalin jednostek turbodieslowych Bluetec oraz napęd hybrydowy.

Konkurencja jednak nie śpi. Nowości w klasie SUV nadchodzą ze wszystkich stron. A nie będą to tylko konwencjonalne modele łatwe do zakwalifikowania. Na uwagę zasługują BMW X4, Volvo XC60, Audi Q3, Audi Q5 czy Saab 9-4X.

Źródło: Lehmann Photo Syndication

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: