Nowa generacja popularnego sedanu klasy średniej zbudowana będzie na wspólnej platformie podłogowej coupe A5, nowego SUV-a Q5, a w zmodyfikowanej wersji także większych modeli marki. Nowa koncepcja pozwoli na maksymalne skrócenie przedniego zwisu i przesunięcie silnika, skrzyni biegów i dyferencjału bardziej do tyłu. Przednia oś przyszłych modeli Audi nie będzie więc tak bardzo obciążona jak dotychczas, co powinno poprawić właściwości jezdne. Audi stara się dorównać konkurencyjnemu BMW, tak więc nowe rozplanowanie płyty podłogowej w połączeniu z opcjonalnym napędem na cztery koła zapowiada zaciętą walkę z rywalem.
Gama silników będzie podobna do A5, jednak osiągi poszczególnych wersji powinny być do siebie bardziej zbliżone. Podstawową jednostką będzie prawdopodobnie silnik 1,8 TFSI (96 kW/130 KM), topową jednostką 8-cylindrowy 4,2 V8 FSI. Pomiędzy nimi wytworzy się ogromna przestrzeń dla benzynowych jednostek z bezpośrednim wtryskiem paliwa i dla nowej generacji silników TDI (do 176 kW/240 KM). Standardowo samochód napędzany będzie na przednią oś, opcjonalnie dostępny będzie układ quattro (standardowe rozdzielenie napędu w stosunku 40:60 z preferencją tylnej osi).
Premiera nowego Audi A4 odbędzie się już we wrześniu, a w salonach sprzedaży auto pojawi się w listopadzie 2007. Debiut wersji Avant można oczekiwać wiosną 2008 roku.
Źródło: Lehmann Photo Syndication