Facelifitng aktualnego Saaba 9-3 to ostatnia próba zwiększenia jego popularności, ale firma myśli już o następcy. We współpracy z GM Europe usilnie pracuje nad zupełnie nową generacją, która będzie wykorzystywała wiele koncernowych komponentów. Na pierwszy rzut oka nie powinno to być jednak zauważalne.
Na razie po drogach Europy jeżdżą prototypy z poszerzoną karoserią obecnego Opla Vectra. Poszerzenie nadkoli przeprowadzono z powodu zwiększonego rozstawu kół platformy GM Epsilon 2. Zewnętrzne elementy Opla ukrywają gotowego Saaba z własną stylistyką wnętrza.
Szwedzki producent, walczy z niemieckimi konkurentami przede wszystkim akcentowaniem bezpieczeństwa swoich samochodów. Nowy model, podobnie jak odmłodzona aktualna generacja modelu 9-3, otrzyma opcjonalny napęd na czery koła firmy Haldex.
Według naszych informacji Saab liczy na to, że modele XWD (takie oznaczenie mają w przyszłości nosić Saaby z napędem na obie osie) wybierze aż połowa klientów. Z napędem 4x4 Saab 9-3 Aero nie powinien już mieć problemów z przeniesieniem 300 i więcej koni mechanicznych na drogę. Pod maską ma się pojawić zarówno diesel z dwoma turbosprężakami, jak i ekologiczne benzynowe jednostki BioPower.
Premiery nowego modelu można się spodziewać najwcześniej pod koniec roku 2008.
Żródło: Lehmann Photo Syndication