W Stuttgarcie zdecydowali się zakończyć okres podobieństwa dużego roadstera SL z supersamochodem SLR McLaren. Nowy przód przejdzie gruntownym restylingiem. Zamiast owalnych lamp, które powstały jako ewolucja dwóch par eliptycznych lamp Mercedesów z lat 90., zmodyfikowane SL otrzyma przednie lampy nawiązujące do klasy CLS. Modyfikacje przebiegły także na zderzaku i grillu, który jest znakiem rozpoznawczym wszystkich Mercedesów. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że tył się nie zmienił, ale maskowanie świadczy o tym, że także tutaj przebiegło kilka zmian. Najbardziej prawdopodobne jest zastosowanie świateł z diodami LED. Fotele otrzymają funkcję „szala powietrznego”.
Gama silników prawdopodobnie pozostanie bez większych zmian. W ofercie pozostają wersje SL 350 (200 kW/272 KM), SL 500 (285 kW/388 KM), SL 600 (380 kW/517 KM) i SL 65 AMG (450 kW/612 KM). Jedyną zmianą będzie zastąpienie 8-cylindrowej wersji SL 55 AMG (380 kW/517 KM) 8-cylindrowym modelem SL 63 AMG (386 kW/525 KM). Pojawiły się także spekulacje o doładowanej wersji 6-cylindrowej odmiany SL 350, która mogłaby osiągać moc ok. 260 kW (357 KM).
Spot reklamowy nowego SL kręcono we włoskiej Siennie. Kolejna generacja klasy SL ma się pojawić dopiero w roku 2013.
Także roadster SLK otrzyma po faceliftingu wyraźniejszy nos i dodatkowo przestylizowany zderzak. Tak zmieniony przód ma przypominać dziób bolidu formuły 1. Silniki prawdopodobnie ulegną minimalnym zmianom, spekuluje się o 6-cylindrowym silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa z modelu CLS 350 CGI.
Źródło: Lehmann Photo Syndication