Nowa przednia część jest tutaj największą niespodzianką i wprowadza zasadnicze zmiany do tego modelu. W miejsce owalnych reflektorów, które wprowadziły rewolucję dwóch par elipsoidalnych świateł Mercedesa z lat dziewięćdziesiątych, będziemy mieli SL ze światłami przypominającymi klasę CLS.
Modyfikacje objęły także przedni zderzak i atrapę wlotu powietrza chłodnicy, a więc elementy, które odgrywają w Mercedesach zasadniczą rolę. Także na pierwszy rzut oka tył, nie wygląda tak jak dotychczas, ale materiał maskujący zwraca uwagę, że także i tutaj należy oczekiwać zmian.
Zapewne zasadniczo nie zmieni się gama jednostek napędowych. Do silnika sześciocylindrowego SL 350, ośmiocylindrowego SL 500 i dwunastocylindrowego SL 600, dojdzie nowy AMG (SL 63 AMG), który zastąpi starszy SL 55 AMG. Topowy SL 65 AMG nadal pozostanie w ofercie.
Następca współczesnej generacji SL jest oczekiwany na rynku dopiero w 2013 roku.