W roku 1992 w Paryżu po raz pierwszy zaprezentowano seryjny Renault Twingo. Uroczy design, prosta konstrukcja i obszerne wnętrze – to przepis na hit, który utrzymał się w ofercie francuskiego producenta przez całe 14 lat. Jednak nadszedł czas na zmianę warty...
Pierwsze Twingo wyprodukowano w ponad 2 mln egzemplarzy, a w przeciągu swojego długiego życia auto tylko raz, w roku 1998, dokładniej odmłodzono. W czasie, kiedy większość azjatyckich producentów prezentuje nowe generacje już po 4-5 latach, a europejscy producenci tylko niewiele później, 14 lat, jakie przeżyło Twingo, to niewiarygodnie długi okres.
Nowy model jest już przygotowany do pierwszej oficjalnej prezentacji na paryskim salonie samochodowym. Druga generacja nie trzyma się tak konsekwentnie koncepcji jednobryłowej, przednia maska nie jest tak ostro pochylona, jednak pozostaje bardzo krótka. W przestronności wnętrza, Twingo najprawdopodobniej znowu znajdzie się w czołówce swojej klasy. Ciekawie rozwiązano kształty okien – tylne boczne okno zakończono łukiem. Przednie lampy zachowają swój zaokrąglony kształt.
Technika musi być tania, ponieważ w tej klasie najważniejsza jest cena. W ofercie silników znajdą się znane jednostki 1,2 (60 KM), 1,2 16V (75 KM), mocniejsza wersja 1,2 16V Turbo (100 KM) oraz pierwszy turbodiesel w Twingo – 1,5 dCI (69 KM).