CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.704.904.682.38
Średnio4.955.124.892.52
Najdrożej5.375.765.242.89

Wszystko o dieslach: Poznaj wszystkie wady silnika 1.6 HDi

21 lis 10 19:22

Dobre osiągi połączone z niskim zużyciem paliwa to zaleta większości aut, pod maską których zamontowano diesla 1.6 HDi. Jest to jednostka o udanej konstrukcji, ale wymaga przestrzegania odpowiednich czynności obsługowych

Wysokoprężny silnik 1.6 HDi to jeden z najpopularnieszych diesli pierwszejdekady XXI wieku. Można go spotkać w kilkudziesięciu autach kilku czołowych producentów – nie tylko w koncernie PSA, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, a nawet w należącym do BMW Mini. Nie jest to wyłącznie francuska myśl techniczna, bo w prace projektowe zaangażowana była również firma Ford.

Pierwszym wspólnie z nią zaprojektowanym dieslem był motor 1.4 HDi, z czasem również większe silniki wysokoprężne powstały w wyniku współpracy obu firm – 2.0 HDi, 2.2 HDi czy najnowszy 3.0 HDi. Pozwoliło to rozłożyć ciężar finansowy opracowania nowych konstrukcji na dwa podmioty, dzięki czemu cena aut może być niższa.

Jeśli chodzi o silnik 1.6 HDi, jego produkcją zajmuje się francuska fabryka zlokalizowana w miejscowości Tremery. Pierwsza 16-zaworowa generacja (DV6) występuje w kilku wersjach mocy: 75, 90 i 109 KM, natomiast nowszy, debiutujący w 2010 roku 8-zaworowy motor 1.6 HDi (DV6D) rozwija również zbliżoną moc 75, 92 lub 112 KM.

Charakterystyczną cechą tych silników jest wtrysk common rail. W zdecydowanej większości wersji jego dostarczycielem jest firma Bosch, która stosuje wtryskiwacze elektromagnetyczne. Co ciekawe, również w najnowszej konstrukcji. Dla użytkownika ma to tę zaletę, że w razie uszkodzenia wtryskiwacza istnieje możliwość jego naprawy – koszt około 450 zł. Natomiast w systemach Siemensa wykorzystywane są wtryskiwacze piezoelektryczne, których się nie naprawia, a ich cena wynosi nawet 3078 zł. Koszty naprawy układu wtryskowego są dość wysokie w autach z przebiegiem zbliżającym się do 200 tys. km. Jest to również moment, kiedy w większości nowoczesnych diesli ujawniają się jeszcze inne kosztowne problemy, takie jak np. zużyta turbosprężarka czy dwumasowe koło zamachowe.

Ich naprawy są na ogół drogie, dlatego przychylnym okiem warto spojrzeć na słabszą 90-konną wersję tego silnika, a w szczególności na oznaczoną symbolem 9HX (DV6ATED4) odmianę, w której nie występuje dwumasowe koło zamachowe i turbosprężarka ze zmienną geometrią. Dzięki temu jest to jeden z nielicznych już diesli, w których duży przebieg nie musi oznaczać wysokiej awaryjności i zatrważających wydatków. Nawet jeśli konieczna będzie wymiana turbosprężarki, to nową można kupić już za 1700 zł, a jej regeneracja kosztuje od 600 do 1200 zł. Ceny turbin ze zmienną geometrią zaczynają się od2700 zł i nie powinno się tych elementów regenerować (problem z regulacją). Spotkamy je w dieslu 90 KM (9HV) i standardowo w 109 KM (9HZ, 9HY).

Citroën C3 1.6 HDi - Zobacz Test!

Temat awarii turbosprężarek wymaga dodatkowego omówienia, bo w silniku 1.6 HDi zdarza się to częściej niż w 2.0 HDi. Jednak nie jest temu winna turbina (firmy MHI lub Garett), lecz jej pogarszające się z czasem smarowanie.

Chodzi o to, że niedrożny staje się przewód doprowadzający olej lub zapycha się sitko na jego wejściu. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest krystalizowanie się oleju w specyficznych warunkach jazdy – zbyt duże obciążenia, jazda na krótkich odcinkach. Jest to proces długi i niezauważalny, dlatego właściciel auta z dieslem 1.6 HDi raz na jakiś czas, np. co 50 tys. km, powinien zainwestować w nowy przewód olejowy – jest to koszt niewspółmiernie niski do ceny turbosprężarki.

To również czynność niezbędna podczas wymiany turbosprężarki – niejednokrotnie zdarzało się, że nowa ulegała uszkodzeniu po kolejnych kilkudziesięciu kilometrach! Skoro nie miała smarowania, nie mogło być inaczej. Ważne jest również to, aby częściej niż zaleca producent zmieniać olej, najlepiej nie rzadziej niż co 15 tys. km. Nie jest to duży koszt, bo w najpopularniejszych wersjach potrzeba tylko 3,75 l oleju, a w autach dostawczych do 5 l.

Na przebieg eksploatacji aut z silnikiem 1.6 HDI w decydujący sposób wpływa również to, czy ma on zamontowany filtr cząstek stałych FAP– niestety, możliwe było to w wersjach 90 i 109 KM. Obsługa tego systemu polega na wymianie filtra i uzupełnianiu specjalnego dodatku do paliwa (Eolys) co 120 tys. km. Koszt takiej operacji w ASO wyniesie około 3,5 tys. zł, chociaż może się w istotny sposób różnić w zależności od marki auta.

Są to koszty przewidywalne, ale układ ten czasami zaskakuje też nieoczekiwanymi usterkami. Ma np. problem z wypaleniem sadzy podczas zbyt długotrwałej jazdy miejskiej. Może wtedy przejść w tryb awaryjny i ograniczyć moc silnika. Zdarzają się też uszkodzenia czujnika różnicy ciśnień lub czujnika obecności korka wlewu paliwa. Wszystko to sprawia, że najspokojniejszą eksploatację gwarantuje najprostsza 90-konna wersja. Oferuje nieco gorsze osiągi, ale ma bardzo niskie zużycie paliwa.

Peugeot 308 1.6 HDI: Transporter w wersji ekonomicznej

Pierwszy silnik 1.6 HDi (DV6)powstał w 2002 roku i spełnia normę Euro 4. Jest to 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna, z 4 zaworami na cylinderi wtryskiem common rail. Występuje w kilku wersjach mocy, które zależą między innymi od modelu docelowego i systemu oczyszczania spalin.

Najpopularniejsze są odmiany 90 i 109 KM. Nawet silniki o tej samej mocy mogą się różnić osprzętem, np. rodzajem turbiny. 90-konny diesel może być wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii TGV (DV6TED4 – 9HV, dwumasowe koło zamachowe) lub turbinę ze stałą geometrią TGF z zaworem upustowym west gate(DV6ATED4 – 9HX, jednomasowe koło zamachowe). Mocniejsza, 109-konna (DV6TED4 – 9HY, 9HZ) wersja występuje tylko z turbiną o zmiennej geometrii i dwumasowym kołem zamachowym, ale podobnie jak słabsza odmiana, może współpracować z filtrem cząstek stałych (FAP) lub nie.

Jest to FAP II generacji, o zwiększonej pojemności (wymiana przewidziana co 160 tys. km) i zmienionym dodatku obniżającym temperaturę spalania sadzy (jest go mniej niż w pierwszej generacji i uzupełnia się go co 80 tys. km).Dodatkowo nad czystością spalin czuwa układ recyrkulacji z zaworem EGR (początkowo pneumatyczny, później elektryczny). Dostarczycielem układu wtryskowego common rail jest firma Bosch (system EDC 16C34).

Jego podstawą są: wysokociśnieniowa pompa paliwa(na początku asynchroniczna CP 3.2, później synchroniczna CP 1H) i wtryskiwacze piezoelektryczne. Silnik 1.6 HDi/110 KM ma funkcję overboost polegającą na chwilowym zwiększeniu momentu obrotowego. W 2010 roku zadebiutował nowy silnik 1.6 HDi (DV6D – 9HP, DV6C – 9HL, 9HR) spełniający normę Euro 5 i z kolektorem dolotowym zintegrowanym z głowicą. Osiąga on moc 90, 92 lub 112 KM, z overboostem oferuje moment obrotowy nawet do 285 Nm.

Zrób to sam - Obsługę silnika 1.6 HDi lepiej zlecić fachowcom, gdyż jest to bardzo nowoczesna, naszpikowana elektroniką jednostka napędowa i przypadkowe działania mogą jej tylko zaszkodzić. Oczywiście, najprostsze czynności, takie jak wymianę filtra powietrza, może wykonać nawet mało doświadczona osoba.

Stosunkowo prosta jest również wymiana oleju, ale instalacja wkładu filtra oleju wymaga już szczególnej uwagi. Tyle tylko, że taka operacja w przydomowym garażu nie zawsze jest opłacalna, poza tym jest kłopot ze zużytym olejem.

W niektórych wersjach problematyczna może okazać się wymiana filtra paliwa. Jest to stosunkowo łatwe tylko w tych seriach diesla 1.6 HDi, w których zastosowano filtr z ręczną pompką umożliwiającą jego napełnienie. Tam gdzie jej nie ma, wymianę filtra paliwa trzeba zlecić warsztatowi z odpowiednim wyposażeniem.

Każda ingerencja dotycząca osprzętu silnika może nastąpić dopiero po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu przynajmniej 6 sekund. To chwila, w którym sterownik silnika potrafi jeszcze sczytywać informacje z czujników i rozpięcie instalacji w tym czasie może wygenerować błędy. Osoby chcące samodzielnie wymienić takie elementy jak np. przepływomierz czy sterowany elektronicznie zawór EGR powinny też pamiętać o tym, że muszą być one zainstalowane za pomocą specjalnego komputera. W przeciwnym razie elementy te nie będą pracować poprawnie, a czas ich autokalibracji się wydłuży. Lepiej też nie brać się za samodzielną wymianę wtryskiwaczy. To elementy kodowane i jakakolwiek zmiana spowoduje zakłócenia w pracy silnika i zapalenie się kontrolki check engine.

O usterkach silnika 1.6 HDi można usłyszeć dość często, jednak trzeba wziąć pod uwagę to, jak bardzo jest on popularny – korzysta z niego kilku dużych producentów samochodów.

Okazuje się wtedy, że procent pojazdów z poważnymi awariami tej jednostki napędowej nie jest wcale bardzo duży. Niemniej jest to konstrukcja, która wymaga większej troski niż np. motor 2.0 HDi. Pilnować trzeba przede wszystkim częstej wymiany oleju, najlepiej robić to nie rzadziej niż co 15 tys. km. Pozwoli to uniknąć zdarzających się w tym silniku problemów z turbosprężarką (w niektórych przypadkach już po przebiegu) kilkudziesięciu tys. km.

Zdarzają się też inne typowe dla nowoczesnych diesli usterki: uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego, nieszczelności wtryskiwaczy, awarie zaworów ciśnieniowych w układzie common rail, rozciągnięcie łańcucha łaczącego wałki rozrządu, wycieki oleju. Na szczęście na tle innych konstrukcji ceny części do silnika 1.6 HDi nie są bardzo wysokie.

Turbosprężarka - objawy Dość intensywne dymienie z rury wydechowej, zwiększone zużycie oleju silnikowego, mocne zaolejenie kanału łączącego turbinę z intercoolerem.

naprawa W przypadku silnika 1.6 HDi uszkodzenia turbosprężarki najczęściej spowodowane są stopniowym pogarszaniem się jej smarowania. Winę za to ponosi przewód olejowy wraz z sitkiem, które wyłapuje zanieczyszczenia z oleju. Z czasem ich drożność się pogarsza (na ściankach zalega skrystalizowany olej), a wystarczy kilka sekund bez oleju, aby turbosprężarka wymagała wymiany. Jej koszt (poza ASO)wynosi od 1700 do 2700 zł, ale przed wymianą trzeba też oczyścić układ olejowy.

Osłona katalizatora - objawy Brzęczenie i wibracje w komorze silnika.Naprawa osłona katalizatora w wyniku korozji i wibracji pęka przy punktach mocowania. Dotykające elementy silnika lub wydechu osłony wydają niepokojące dźwięki. Naprawa nie jest trudna ani bardzo droga i należy do tych, które może wykonać większość osób o podstawowych umiejętnościach manualnych. Nie radzimy spawać osłony, bo daje to tylko chwilowy efekt – w krótkim czasie w okolicach spawu pojawi się nowe pęknięcie. W silnikach nowszych aut poprawiono konstrukcję osłony i problem ten nie powinien w nich już występować.

Układ paliwowy - objawy Kłopoty z rozruchem bądź brak możliwości uruchomienia silnika, nierówna praca, spadek mocy,czarny dym z rury wydechowej przy przyspieszaniu.Naprawa niestety, jakość paliw nie zawsze jest idealna i prowadzi to do przyspieszonego zużycia elementów układu wtryskowego – w normalnych warunkach układ ten powinien poprawnie pracować przynajmniej przez 250 tys. km. Niestety, zdarza się, że już po 100 tys. km przebiegu pojawiają się nieprawidłowości. Naprawa możliwa jest tylko w specjalistycznym warsztacie. Koszt regeneracji wtryskiwacza wyniesie od 400 zł. Nie jest to możliwe w przypadku wtryskiwaczy piezoelektrycznych.

Tłumiki drgań - objawy Wibracje i hałasy z okolic paska osprzętu lub skrzyni biegów, duże drgania odczuwalne na pedale sprzęgła i dźwigni zmiany biegów.

Naprawa w zależności od tego skąd pochodzą drgania i hałasy, uszkodzone mogą być albo dwumasowe koło zamachowe (nie występuje w każdej wersji silnika 1.6 HDi), albo tłumik w kole pasowym osprzętu silnika.W drugim przypadku naprawa jest szybka i niezbyt kosztowna (do 400 zł). Jednak jeśli zawiedzie „dwumasówka”, wydatki będą znaczne. Nową część można kupić już za około 1300 zł, ale warto też przy okazji wymienić sprzęgło – całościowy koszt (z robocizną) może sięgnąć 2500 zł.

Układ oczyszczania spalin - objawy Informacja na komputerze: „depollution system faulty” – nieprawidłowa praca układu oczyszczania spalin, spadek mocy, zapalona kontrolka check engine.

naprawa We wszystkich silnikach 1.6 HDi spotkamy układ recyrkulacji spalin, w którym możliwa jest awaria zaworu EGR. Naprawa polega na jego wymianie – koszt wyniesie do 700 zł. Z kolei opcjonalny filtr cząstek stałych może nieprawidłowo funkcjonować z kilku powodów: warunki jazdy nie pozwalają na wypalenie (wskazana przejażdżka z większą prędkością), uszkodzony czujnik lub brak dodatku w paliwie.

Łańcuch rozrządu - objawy Nieregularna praca i zwiększone drgania. Spadek mocy, problemy z odpaleniem, zwiększony hałas z okolic wałków rozrządu.naprawa W silniku 1.6 HDi 16V wałki rozrządu połączone są ze sobą łańcuchem, pasek zębaty napędza tylko wałek zaworów ssących. Problem polega na tym, że w niektórych seriach silników zastosowano łańcuch, który zbyt szybko się rozciąga. W skrajnych przypadkach dochodziło nawet do tego, że wiszące ogniwa ocierały o głowicę, wytwarzając przy tym zabójcze dla jednostki opiłki. Koszt naprawy w ASO to około 1500 zł, a cena nowego łańcucha wynosi 500 zł.

Nasz werdykt: Z punktu widzenia przyjemności z jazdy lepiej wypada silnik 1.6 HDi o mocy 110 KM, ale ze względu na koszty obsługi warte polecenia są najprostsze wersje o mocy 90 KM, w którch nie ma turbosprężarki ze zmienną geometrią, dwumasowego koła zamachowego i filtra cząstek stałych FAP. Awaryjność nie jest duża, ale trzeba pamiętać o częstej wymianie oleju.

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (20)

Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~partner 1.6hdi 2007r Użytkownik anonimowy
~partner 1.6hdi 2007r :
Brak zdjęcia ~partner 1.6hdi 2007r Użytkownik anonimowy
Zakupiony od dealera w 2010r z przebiegiem 80tys, teraz po 4 latach ma już prawie 200tys. Bez fapa i dwumasy, 90km. Podsumowując - jedna drobna awaria - linka sprzęgła, wrócił o własnych siłach. Druga mniejsza to rozszczeknienie gniazda wtryskiwacza, usunięta przy przeglądzie, koszt kompletu oryginalnych uszczelek 120zł na wszystkie 4 wtryski. Pozatym nic się nie działo nieprzewidzianego - hamulce, rozrzad, jedno łożysko z przodu, końcówka drążka oleje płyny i filtry. W tej chwili sprzęgło w nie najlepszej kondycji i poskrzypująca belka, natomiast bez żadnych luzów, majster mówi - jeździć!!! :) Z niemiłych przygód naprawa klimatyzacji, zdecydowałem się na ASO w Płocku. Okazało się to największym błędem, 3 wizyty, 1650 zł (w tym rzekomo nowa chłodnica) a klima po miesiącu znowu nie działa. Po wizycie w innym serwisie okazuje się że chłodnica została przez aso polutowana!!!
31 sie 20:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
     IP: 83.6.49.35
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Pelelek Użytkownik anonimowy
~Pelelek :
Brak zdjęcia ~Pelelek Użytkownik anonimowy
HDI vs starsze diesel`e Obecne diesel`e są jednostkami pracującymi kulturalnie i wydajnie. Historią są już silniki, które jadą niezależnie od tego, jaki wrzucimy bieg. Starym diesel`em można było ruszać z trójki, albo z czwórki; trochę zakopcił, ale pojechał.
Podobnie było z silnikami w traktorach "Sześćdziesiątkach". Stare diesel`e kopciły cały czas, ale jeździły długo. Później nastały silniki Perkinsa. Kierowcy jeździli tak, jak starymi silnikami, czyli już przy 1200obr/min zmieniali bieg na wyższy. Silnik przydławił się, puścił czarnego dyma, powoli "przełknął" paliwo i kiedy zaczynał jechać normalnie, to dostawał wyższy bieg i... zaś kopeć. Ja mam w ciągniku silnik Perkinsa. Bieg na wyższy zmieniam przy 1800 - 2000obr/min, jeśli jadę z obciążeniem i nie wciskam od razu pedału w podłogę. Z obciążeniem nie jeżdżę poniżej 1500obr/min, a i tak silnik spala ponad połowę mniej, od starego diesel`a w "sześćdziesiątce, na zegarową godzinę takiej samej pracy. Kultura pracy nieporównywalna.
Obecnie produkowanymi diesel`ami trzeba jeździć tak, jak benzynowymi, czyli nie żałując im obrotów. One to lubią. Odpowiednio zadbany i użytkowany HDI dokręci takiego samego przebiegu, jak TDI. A nawet, jak przyjdzie wymienić dwumasę, to pieniędzy zaoszczędzonych na paliwie wystarczy na kilka takich kółeczek.
Kultura jazdy - bezcenna
25 gru 13 17:44 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
     IP: 159.205.176.2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~sc Użytkownik anonimowy
~sc :
Brak zdjęcia ~sc Użytkownik anonimowy
Nigdy diesla, tylko benzyna, Nigdy diesla, tylko benzyna,
7 kwi 12 09:40 | ocena: 57%
Liczba głosów:14
42%
57%
     IP: 89.191.130.253
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Trabant Użytkownik anonimowy
~Trabant
Brak zdjęcia ~Trabant Użytkownik anonimowy
do ~HDik:
Brak zdjęcia ~HDik Użytkownik anonimowy
19 lis 10 14:09 użytkownik ~HDik napisał:
silniki HDI pracuja co prawda silniki HDI pracuja co prawda ciszej i sprawiaja "dobre wrazenie" jednak jako uzytkownik Peugeota z tym "wynalazkiem" jestem zawiedziony. w moim przekonaniu cichsza praca to jedyna zaleta w porownaniu (nawet ze starym TDI)
j
Stare niemieckie były fajne. Mój 1.6HDi jest super - jednak tutaj tankuję wyłącznie premium paliwo z pewnej stacji z muszelką. Wolę na tym nie oszczędzać - a autko mi się odwdzięcza. Nie posmarujesz - nie pojedziesz.
25 mar 20:14 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
     IP: 90.201.253.87
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Trabant Użytkownik anonimowy
~Trabant
Brak zdjęcia ~Trabant Użytkownik anonimowy
do ~xqx:
Brak zdjęcia ~xqx Użytkownik anonimowy
22 sie 11 23:10 użytkownik ~xqx napisał:
Jesli diesel to tylko niemiec Jesli diesel to tylko niemiec i najlepiej pompowtrysk lub stary z pompa wtryskowa tylko ten ostatni sie toczy a nie jedzie moze inne chodza i ciszej ale trwalosc koszt i dostep do czesci czy servisu przemawia zawsze za niemce
Kolego jeśli pojedziesz do muzeum to się zgodzę. Niestety nowoczesne diesle niemieckie to napychanie kieszeni serwisom. Pozostają jednostki HDi koncernu ford-PSA albo 2.2 firmy Honda. Reszta... hmm nie ryzykowałbym.
25 mar 20:09
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 90.201.253.87
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~q Użytkownik anonimowy
~q :
Brak zdjęcia ~q Użytkownik anonimowy
berlin 1.6 hdi blaszak zrobiłem 400 tys km i tylko synchronizator w skrzyni biegów był wymieniany, ale pojazd miał tylko jednego kierowce
21 paź 16:35
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 79.187.165.165
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~HDI Użytkownik anonimowy
~HDI
Brak zdjęcia ~HDI Użytkownik anonimowy
do ~blazer:
Brak zdjęcia ~blazer Użytkownik anonimowy
5 sty 00:11 użytkownik ~blazer napisał:
w HDI są FAP autor zapomniał wspomnieć o bardzo ważnej rzeczy auta z tymi silnikami ciężko kupić bez Filtra cząsteczek stałych który we francuskich autach jest mokry tak dolewa się płynu do zbiorniczka przy zbiorniku paliwowym który kosztuje koło 370zł z
Ja mam 2.0 HDI nie ma FAP auto ma 199 tyś od nowości - turbinka śmiga że hej... nie wiem skąd masz statystyki ale jak słyszę że komuś turbinę szlag trafił to jest to TDI a nie HDI
22 sie 07:54
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 192.168.0.2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Trabant Użytkownik anonimowy
~Trabant
Brak zdjęcia ~Trabant Użytkownik anonimowy
do ~:
Brak zdjęcia ~ Użytkownik anonimowy
15 lut 11 10:57 użytkownik ~ napisał:
hdi fakt te silniki dosyć dobre jak działają ale jeżdżąc tym autem jakoś nie mam spokojnej duszy tak jak to ma miejsce przy silnikach TDI ,pomijając te dziwaczne programy diagnostyczne za nie wiadomo jakie pieniążki ,tu też przewaga potężna TDI ,narazie m
Bez urazy kolego - a skąd ty weźmiesz 1.9 tdi? chyba z muzeum. Jeśli porównujesz modele 1.6hdi które wychodzą obecnie - np. 92KM - wydany w 2011 roku - do 1.9 to mijasz się epokami. 1.9 na pompie 75KM to chyba najlepszy silnik na świecie który chodził nawet na rzepakowym z auchan - ale te czasy przeminęły. Ja wolę mieć nową cytrynę i po małych modyfikacjach - zero stresu! Trzeba jednak dbać i naprawić niektóre błędy producenta...
25 mar 20:12 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
     IP: 90.201.253.87
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Trabant Użytkownik anonimowy
~Trabant
Brak zdjęcia ~Trabant Użytkownik anonimowy
do ~Pelelek:
Brak zdjęcia ~Pelelek Użytkownik anonimowy
25 gru 13 17:44 użytkownik ~Pelelek napisał:
HDI vs starsze diesel`e Obecne diesel`e są jednostkami pracującymi kulturalnie i wydajnie. Historią są już silniki, które jadą niezależnie od tego, jaki wrzucimy bieg. Starym diesel`em można było ruszać z trójki, albo z czwórki; trochę zakopcił, ale pojec
Zgadzam się że te jednostki są dobre. Jednak zachęcam do poszukania cuda bez dwumasy i turbiny bez zmiennej geometrii łopatek. Np. moje berlingo 2012 nie ma dwumasy i ma zwykłe turbo - a po moich zabiegach - również FAP znikł w tajemniczych okolicznościach i spalanie spadło o ponad litr. Tutaj absolutnie nie zartuję (dodatkowo przemapowany komputer)
25 mar 20:06 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
     IP: 90.201.253.87
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Trabant Użytkownik anonimowy
~Trabant
Brak zdjęcia ~Trabant Użytkownik anonimowy
do ~blazer:
Brak zdjęcia ~blazer Użytkownik anonimowy
5 sty 00:11 użytkownik ~blazer napisał:
w HDI są FAP autor zapomniał wspomnieć o bardzo ważnej rzeczy auta z tymi silnikami ciężko kupić bez Filtra cząsteczek stałych który we francuskich autach jest mokry tak dolewa się płynu do zbiorniczka przy zbiorniku paliwowym który kosztuje koło 370zł z
FAP - można wyciąć - ja wyciąłem i auto pali mniej! Dodatkowo jeśli masz turbinkę - to w każdym aucie jeśli komuś zależy na aucie - zanim zgasisz silnik - poczekaj minutkę aż turbinka wystygnie. Jeśłi tego nie robisz - szczególnie przy ostrej jeździe - turbina każda padnie.
25 mar 20:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
     IP: 90.201.253.87
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Przeczytaj również

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej