Auto Świat Wiadomości Aktualności Ponad 200-konny silnik elektryczny mieści się w torbie sportowej

Ponad 200-konny silnik elektryczny mieści się w torbie sportowej

Volkswagen twierdzi, że jego ID.3 ma zelektryfikować Europę. Warto zatem przyjrzeć się tej epokowej - według producenta - konstrukcji, a szczególnie jego silnikowi elektrycznemu, który zapewne w zbliżonej formie trafi do innych aut z linii ID. Co ciekawe, elektryczna jednostka napędowa mimo dużej mocy jest tak mała, że mieści się w sportowej torbie

Silnik elektryczny
Volkswagen
Silnik elektryczny
  • Volkswagen chce być największym producentem silników elektrycznych
  • Silnik elektryczny potrzebuje tylko "1-biegu"
  • Moc małego silnika Volkswagena wynosi 204 KM

Na początek jednak krótkie wprowadzenie do tego, jak działa silnik elektryczny. W każdej tego typu konstrukcji głównymi elementami są: nieruchomy stojan i obracający się w nim wirnik. Stojan składa się ze zwojów miedzianego drutu. Jeśli przez zwoje przepływa prąd elektryczny, w statorze pojawia się pole magnetyczne, które powoduje obroty wirnika. Ruch obrotowy polega na prostej zasadzie fizycznej: różnoimienne bieguny magnesów przyciągają się, a jednoimienne odpychają.

pik