Auto Świat Porady Eksploatacja Wszystko o silniku 1.4 HDI: czy mały diesel zaliczył kosztowne wpadki?

Wszystko o silniku 1.4 HDI: czy mały diesel zaliczył kosztowne wpadki?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Większość popularnych odmian silnika 1.4 HDI występuje bez kłopotliwego osprzętu, takiego jak np. dwumasowe koło zamachowe. Dzięki temu ten motor jest jednym z najtańszych w eksploatacji nowoczesnych diesli

Wszystko o silniku 1.4 HDI: czy mały diesel zaliczył kosztowne wpadki?
Zobacz galerię (8)
Auto Świat
Wszystko o silniku 1.4 HDI: czy mały diesel zaliczył kosztowne wpadki?

Prace nad małym dieslem 1.4 HDI rozpoczęły się w koncernie PSA już pod koniec lat 90. XX wieku. Miał on zastąpić montowanego w najmniejszych modelach wolnossącego diesla 1.5. Silnik był gotowy pod koniec 2001 r. i na początku trafił pod maski Peugeota 206 i Citroëna C3, a z czasem do innych aut, również Forda (Fiesta, Fusion), Mazdy (model 2) i Toyoty (Aygo).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: