Auto Świat Porady Eksploatacja Koło dwumasowe: dlaczego się psuje, ile kosztuje jego wymiana?

Koło dwumasowe: dlaczego się psuje, ile kosztuje jego wymiana?

Autor Piotr Karczmarczyk
Piotr Karczmarczyk

Dwumasowe koła zamachowe poprawiają komfort jazdy, chronią skrzynie biegów, ale w dalszym ciągu są też źródłem sporych wydatków. Zobaczcie, jak działają, co je psuje i ile możecie zaoszczędzić na regeneracji

Koło dwumasowe: dlaczego się psuje, ile kosztuje jego wymiana?
Auto Świat / Archiwum
Koło dwumasowe: dlaczego się psuje, ile kosztuje jego wymiana?

Szacuje się, że dziś blisko 75 proc. nowych aut ma już dwumasowe koło zamachowe (DKZ). Ten element – kojarzony głównie z dieslami – coraz częściej trafia też do jednostek benzynowych, nawet tych niewielkich, ale za to wyposażonych w doładowanie. DKZ to także stały element skrzyń dwusprzęgłowych i niektórych przekładni CVT.

Autor Piotr Karczmarczyk
Piotr Karczmarczyk