Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Koło dwumasowe

Koło dwumasowe

Najgorsze silniki ostatnich lat. Wybraliśmy benzyny i diesle. Wielka lista
Eksploatacja

Najgorsze silniki ostatnich lat. Wybraliśmy benzyny i diesle. Wielka lista

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
11 awarii, które cię zrujnują. Nie odkładaj naprawy na później
Eksploatacja

11 awarii, które cię zrujnują. Nie odkładaj naprawy na później

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Objawy zużycia koła dwumasy i jej wymiana
Porady

Objawy zużycia koła dwumasy i jej wymiana

Producenci dbają, aby auta z biegiem czasu stawały się coraz bardziej wygodne, ciche i nowoczesne. To z kolei wymusza stosowanie zaawansowanych rozwiązań, które nie zawsze charakteryzują się trwałością i co najważniejsze, bywają kosztowne w naprawie. Idealnym przykładem takiego mechanizmu jest koło dwumasowe.

Dwumasowe koło zamachowe - przyczyny usterek, objawy awarii, skuteczna regeneracja
Eksploatacja

Dwumasowe koło zamachowe - przyczyny usterek, objawy awarii, skuteczna regeneracja

Dwumasowe koła zamachowe „ucywilizowały” diesle, z drugiej strony porządnie drenują portfele ich właścicieli – mimo że ceny markowych zamienników nie są już aż tak wysokie, to koszty naprawy nadal liczy się w tysiącach. Na szczęście można je sporo obniżyć, oddając koło do regeneracji

Materiał promocyjny
Tych kosztownych awarii da się uniknąć
Porady dla kierowców

Tych kosztownych awarii da się uniknąć

Samochody psują się z różnych powodów – na skutek wieku i zużycia podzespołów, wad materiałowych i konstrukcyjnych, ale bardzo często też w wyniku niewłaściwej eksploatacji i zaniedbań użytkowników. Podpowiadamy, w jaki sposób można uniknąć wielu poważnych awarii.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Materiał promocyjny
Awaria dwumasowego koła zamachowego – jak rozpoznać pierwsze objawy?
Porady dla kierowców

Awaria dwumasowego koła zamachowego – jak rozpoznać pierwsze objawy?

Sprawne dwumasowe koło zamachowe poprawia komfort jazdy i redukuje uciążliwe wibracje, zepsute uniemożliwia normalną jazdę. Wyjaśniamy, jak korzystać z auta, żeby służyło bezawaryjnie jak najdłużej i jak rozpoznać awarię tego elementu. Podpowiadamy też, co należy sprawdzić, żeby nie dać się naciągnąć na wymianę sprawnego "dwumasu"

Koło dwumasowe - nie taki diabeł straszny!
Porady

Koło dwumasowe - nie taki diabeł straszny!

W tym kontekście mówi się głównie o kosztach i awariach, a mało kto pamięta o tym, że to często element nieodzowny – zwiększa komfort jazdy, chroni zespół napędowy. A sama wymiana nie jest już tak droga, jak kiedyś

Koła dwumasowe - dwie masy to kupa kasy!
Porady

Koła dwumasowe - dwie masy to kupa kasy!

Jednym z czułych podzespołów montowanych w większości współczesnych dużych diesli są koła dwumasowe. To nowe rozwiązanie okazało się podatne na uszkodzenia. Objawem są dokuczliwe hałasy i drgania pochodzące z okolic sprzęgła albo unieruchomienie auta mimo pracującego silnika.

Jak jeździć, aby nie zepsuć koła dwumasowego?
Aktualności

Jak jeździć, aby nie zepsuć koła dwumasowego?

Musimy was zmartwić, dwumasowe koła zamachowe trafiają do większości wszystkich aktualnie produkowanych aut. Montuje się je zarówno do diesli, jak i aut benzynowych. Nie ma co marudzić na ich trwałość, lepiej nauczyć się tak jeździć, aby wydłużyć ich żywotność. Oto kilka prostych rad na „długowieczność” koła dwumasowego.

Czy koło dwumasowe może wytrzymać 500 tys. km?
Eksploatacja

Czy koło dwumasowe może wytrzymać 500 tys. km?

Dwumasowe koło zamachowe wcześniej czy później zepsuje się w każdym aucie, wystarczy jednak zmienić niektóre nawyki, żeby wyraźnie przedłużyć jego trwałość. I ważna rzecz: odpuszczamy sobie oszczędzanie paliwa!

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jak i za ile wymienić „dwumas"?
Porady

Jak i za ile wymienić „dwumas"?

Naprawa dwumasowego koła zamachowego jest kosztowna, ale nie należy zwlekać, bo może dojść do uszkodzenia skrzyni biegów.

Koło dwumasowe: dlaczego się psuje, ile kosztuje jego wymiana?
Eksploatacja

Koło dwumasowe: dlaczego się psuje, ile kosztuje jego wymiana?

Dwumasowe koła zamachowe poprawiają komfort jazdy, chronią skrzynie biegów, ale w dalszym ciągu są też źródłem sporych wydatków. Zobaczcie, jak działają, co je psuje i ile możecie zaoszczędzić na regeneracji

Dwumasowe koło zamachowe: duża wygoda i... duże wydatki
Porady

Dwumasowe koło zamachowe: duża wygoda i... duże wydatki

Masz auto z silnikiem Diesla i „dwumasą” – możesz mieć kłopoty i duże wydatki.

Czy koło dwumasowe musi się psuć?
Eksploatacja

Czy koło dwumasowe musi się psuć?

Jedną z droższych, a w dodatku niemal pewnych awarii w silnikach Diesla jest usterka dwumasowego koła zamachowego. Bywa ono tak kosztowne, że niektórzy próbują zastąpić je specjalnymi zestawami z tradycyjnym kołem zamachowym. Czy to dobre rozwiązanie?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Cała prawda o kole dwumasowym
Eksploatacja

Cała prawda o kole dwumasowym

Pierwsze objawy usterki wywołują wśród wielu kierowców popłoch, a wysokość końcowego rachunku – niekiedy i palpitacje serca... Ale czy popsuty „dwumas” rzeczywiście oznacza koniec świata? Czy awarii w ogóle da się uniknąć, a jeśli nie – to jak obniżyć koszty ewentualnej naprawy?

Jak dbać o „dwumas" w dieslu?
Eksploatacja

Jak dbać o „dwumas" w dieslu?

Nowoczesne silniki Diesla mają dwumasowe koła zamachowe. To drogi element, który przy nieumiejętnej eksploatacji bardzo łatwo zepsuć. Jak zatem jeździć z „dwumasą?"

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Ile kosztuje diesel w częściach?
Eksploatacja

Ile kosztuje diesel w częściach?

Dziś oszczędne auto, jutro – niespodzianka. Jeśli chodzi o ceny części, to albo producenci samochodów tracą kontakt z rzeczywistością, albo specjalnie tworzą cenniki w taki sposób, by nie naprawiać pojazdów, tylko odsyłać je na złom

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.