Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat Koło dwumasowe

Koło dwumasowe

12 silników, które się psują, choć są prawie nowe

12 silników, które się psują, choć są prawie nowe

W tym materiale skupiamy się na silnikowych wpadkach producentów, które wyszły na jaw w ostatnich kilku latach. Prześwietliliśmy zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. W wielu egzemplarzach wady ujawniają się dopiero po kilku latach lub gdy samochód przejedzie 100 lub 200 tys. km. Wtedy zaczynają się kłopoty, z którymi musi poradzić sobie portfel użytkownika.
Objawy zużycia koła dwumasy i jej wymiana

Objawy zużycia koła dwumasy i jej wymiana

Producenci dbają, aby auta z biegiem czasu stawały się coraz bardziej wygodne, ciche i nowoczesne. To z kolei wymusza stosowanie zaawansowanych rozwiązań, które nie zawsze charakteryzują się trwałością i co najważniejsze, bywają kosztowne w naprawie. Idealnym przykładem takiego mechanizmu jest koło dwumasowe.
Dwumasowe koło zamachowe - przyczyny usterek, objawy awarii, skuteczna regeneracja

Dwumasowe koło zamachowe - przyczyny usterek, objawy awarii, skuteczna regeneracja

Dwumasowe koła zamachowe „ucywilizowały” diesle, z drugiej strony porządnie drenują portfele ich właścicieli – mimo że ceny markowych zamienników nie są już aż tak wysokie, to koszty naprawy nadal liczy się w tysiącach. Na szczęście można je sporo obniżyć, oddając koło do regeneracji
Materiał promocyjny
Tych kosztownych awarii da się uniknąć

Tych kosztownych awarii da się uniknąć

Samochody psują się z różnych powodów – na skutek wieku i zużycia podzespołów, wad materiałowych i konstrukcyjnych, ale bardzo często też w wyniku niewłaściwej eksploatacji i zaniedbań użytkowników. Podpowiadamy, w jaki sposób można uniknąć wielu poważnych awarii.
Koło dwumasowe - nie taki diabeł straszny!

Koło dwumasowe - nie taki diabeł straszny!

W tym kontekście mówi się głównie o kosztach i awariach, a mało kto pamięta o tym, że to często element nieodzowny – zwiększa komfort jazdy, chroni zespół napędowy. A sama wymiana nie jest już tak droga, jak kiedyś
Koła dwumasowe - dwie masy to kupa kasy!

Koła dwumasowe - dwie masy to kupa kasy!

Jednym z czułych podzespołów montowanych w większości współczesnych dużych diesli są koła dwumasowe. To nowe rozwiązanie okazało się podatne na uszkodzenia. Objawem są dokuczliwe hałasy i drgania pochodzące z okolic sprzęgła albo unieruchomienie auta mimo pracującego silnika.
Jak jeździć, aby nie zepsuć koła dwumasowego?

Jak jeździć, aby nie zepsuć koła dwumasowego?

Musimy was zmartwić, dwumasowe koła zamachowe trafiają do większości wszystkich aktualnie produkowanych aut. Montuje się je zarówno do diesli, jak i aut benzynowych. Nie ma co marudzić na ich trwałość, lepiej nauczyć się tak jeździć, aby wydłużyć ich żywotność. Oto kilka prostych rad na „długowieczność” koła dwumasowego.
Czy koło dwumasowe może wytrzymać 500 tys. km?

Czy koło dwumasowe może wytrzymać 500 tys. km?

Dwumasowe koło zamachowe wcześniej czy później zepsuje się w każdym aucie, wystarczy jednak zmienić niektóre nawyki, żeby wyraźnie przedłużyć jego trwałość. I ważna rzecz: odpuszczamy sobie oszczędzanie paliwa!
Jak i za ile wymienić „dwumas"?

Jak i za ile wymienić „dwumas"?

Naprawa dwumasowego koła zamachowego jest kosztowna, ale nie należy zwlekać, bo może dojść do uszkodzenia skrzyni biegów.
Koło dwumasowe: dlaczego się psuje, ile kosztuje jego wymiana?

Koło dwumasowe: dlaczego się psuje, ile kosztuje jego wymiana?

Dwumasowe koła zamachowe poprawiają komfort jazdy, chronią skrzynie biegów, ale w dalszym ciągu są też źródłem sporych wydatków. Zobaczcie, jak działają, co je psuje i ile możecie zaoszczędzić na regeneracji
Dwumasowe koło zamachowe: duża wygoda i... duże wydatki

Dwumasowe koło zamachowe: duża wygoda i... duże wydatki

Masz auto z silnikiem Diesla i „dwumasą” – możesz mieć kłopoty i duże wydatki.
Czy koło dwumasowe musi się psuć?

Czy koło dwumasowe musi się psuć?

Jedną z droższych, a w dodatku niemal pewnych awarii w silnikach Diesla jest usterka dwumasowego koła zamachowego. Bywa ono tak kosztowne, że niektórzy próbują zastąpić je specjalnymi zestawami z tradycyjnym kołem zamachowym. Czy to dobre rozwiązanie?
Cała prawda o kole dwumasowym

Cała prawda o kole dwumasowym

Pierwsze objawy usterki wywołują wśród wielu kierowców popłoch, a wysokość końcowego rachunku – niekiedy i palpitacje serca... Ale czy popsuty „dwumas” rzeczywiście oznacza koniec świata? Czy awarii w ogóle da się uniknąć, a jeśli nie – to jak obniżyć koszty ewentualnej naprawy?
Jak dbać o „dwumas" w dieslu?

Jak dbać o „dwumas" w dieslu?

Nowoczesne silniki Diesla mają dwumasowe koła zamachowe. To drogi element, który przy nieumiejętnej eksploatacji bardzo łatwo zepsuć. Jak zatem jeździć z „dwumasą?"
Ile kosztuje diesel w częściach?

Ile kosztuje diesel w częściach?

Dziś oszczędne auto, jutro – niespodzianka. Jeśli chodzi o ceny części, to albo producenci samochodów tracą kontakt z rzeczywistością, albo specjalnie tworzą cenniki w taki sposób, by nie naprawiać pojazdów, tylko odsyłać je na złom

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech