Auto Świat Porady Eksploatacja Czy koło dwumasowe musi się psuć?

Czy koło dwumasowe musi się psuć?

Jedną z droższych, a w dodatku niemal pewnych awarii w silnikach Diesla jest usterka dwumasowego koła zamachowego. Bywa ono tak kosztowne, że niektórzy próbują zastąpić je specjalnymi zestawami z tradycyjnym kołem zamachowym. Czy to dobre rozwiązanie?

IMG_2875
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
IMG_2875

Dwumasowe koło zamachowe stało się popularne w silnikach Diesla pod koniec lat 90. XX wieku, chociaż wymyślono je znacznie wcześniej i stosowano również w silnikach benzynowych. W uproszczeniu można stwierdzić, że celem wprowadzenia „dwumasu” do układu napędowego była potrzeba jego ochrony przed coraz większymi momentami obrotowymi osiąganymi przez nowoczesne silniki.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji